NEOBIČNA PONUDA

Volkswagen svojim radnicima nudi po 30.000 eura da se presele iz Dresdena i rade u tvornici u Wolfsburgu

Radnicima koji pristanu preseliti se u Wolfsburg, oko 300 kilometara zapadnije, nudi se bonus od 30.000 eura

Staklena tvornica u Dresdenu

 JENS SCHLUETER/AFP
Radnicima koji pristanu preseliti se u Wolfsburg, oko 300 kilometara zapadnije, nudi se bonus od 30.000 eura

Volkswagen ovoga mjeseca zatvara još jedno važno poglavlje svoje električne priče. U Dresdenu, u čuvenoj Staklenoj tvornici prestaje proizvodnja modela ID.3. Pogon koji je godinama služio kao izlog za najprestižnije modele Volkswagena, a zatim i za električnu mobilnost, prvi put od otvaranja više neće proizvoditi nikakve automobile, no to ne znači i potpuno gašenje lokacije.

Tvornica trenutačno zapošljava oko 250 ljudi. Prema izvornim planovima, nakon završetka proizvodnje trebalo je ostati svega 135 radnih mjesta, ali Volkswagen je u međuvremenu povećao taj broj na 155. Time je više od polovice zaposlenika ipak dobilo neku vrstu sigurnosti, barem za sada.

image

Staklena tvornica u Dresdenu

JENS SCHLUETER/AFP

Za one koji su višak, VW je pripremio neobični financijski poticaj. Radnicima koji pristanu preseliti se u Wolfsburg, oko 300 kilometara zapadnije, nudi se bonus od 30.000 eura. Riječ je o izdašnoj svoti koja bi trebala olakšati selidbu, ali i poslati poruku da koncern i dalje pokušava izbjeći prisilna otpuštanja. Ipak, reakcija zaposlenika nije bila onakva kakvu je uprava možda očekivala, na internom sastanku najava bonusa dočekana je zvižducima i negodovanjem. Za mnoge, preseljenje nije samo pitanje novca, već i obitelji, životnih uvjeta i dugoročne neizvjesnosti.

Staklena tvornica, iako se mnogo puta spominjala kao pogon kojeg se VW želi pod svaku cijenu riješiti, ipak ostaje u Vlasništvu tvrtke. Volkswagen ju želi pretvoriti u inovacijski kampus u suradnji s Tehničkim sveučilištem u Dresdenu. Plan je da se lokacija usmjeri na istraživanja u područjima umjetne inteligencije, mikroelektronike, razvoja čipova, robotike i kružne ekonomije. Otprilike polovicu prostora koristit će sveučilište, dok će VW sudjelovati kroz istraživačke projekte i ugovore.

image

Staklena tvornica u Dresdenu

JENS SCHLUETER/AFP

Za preostale radnike koji ostaju u tvornici osigurano je radno mjesto barem do 2030. godine, a od početka 2026. i uključenje u kolektivni ugovor Volkswagena, što bi trebalo donijeti bolje plaće i uvjete rada.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2025 17:12