Volkswagen ovoga mjeseca zatvara još jedno važno poglavlje svoje električne priče. U Dresdenu, u čuvenoj Staklenoj tvornici prestaje proizvodnja modela ID.3. Pogon koji je godinama služio kao izlog za najprestižnije modele Volkswagena, a zatim i za električnu mobilnost, prvi put od otvaranja više neće proizvoditi nikakve automobile, no to ne znači i potpuno gašenje lokacije.
Tvornica trenutačno zapošljava oko 250 ljudi. Prema izvornim planovima, nakon završetka proizvodnje trebalo je ostati svega 135 radnih mjesta, ali Volkswagen je u međuvremenu povećao taj broj na 155. Time je više od polovice zaposlenika ipak dobilo neku vrstu sigurnosti, barem za sada.
Za one koji su višak, VW je pripremio neobični financijski poticaj. Radnicima koji pristanu preseliti se u Wolfsburg, oko 300 kilometara zapadnije, nudi se bonus od 30.000 eura. Riječ je o izdašnoj svoti koja bi trebala olakšati selidbu, ali i poslati poruku da koncern i dalje pokušava izbjeći prisilna otpuštanja. Ipak, reakcija zaposlenika nije bila onakva kakvu je uprava možda očekivala, na internom sastanku najava bonusa dočekana je zvižducima i negodovanjem. Za mnoge, preseljenje nije samo pitanje novca, već i obitelji, životnih uvjeta i dugoročne neizvjesnosti.
Staklena tvornica, iako se mnogo puta spominjala kao pogon kojeg se VW želi pod svaku cijenu riješiti, ipak ostaje u Vlasništvu tvrtke. Volkswagen ju želi pretvoriti u inovacijski kampus u suradnji s Tehničkim sveučilištem u Dresdenu. Plan je da se lokacija usmjeri na istraživanja u područjima umjetne inteligencije, mikroelektronike, razvoja čipova, robotike i kružne ekonomije. Otprilike polovicu prostora koristit će sveučilište, dok će VW sudjelovati kroz istraživačke projekte i ugovore.
Za preostale radnike koji ostaju u tvornici osigurano je radno mjesto barem do 2030. godine, a od početka 2026. i uključenje u kolektivni ugovor Volkswagena, što bi trebalo donijeti bolje plaće i uvjete rada.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....