U automobilskom svijetu postoje posebni trenuci kada se dvije potpuno različite filozofije sudare i stvore nešto spektakularno. Jedan takav trenutak dogodio se 2010. godine, kad je Alfa Romeo, u suradnji s dizajnerskim studijem Zagato, predstavio TZ3 Stradale. Povod je bio stoti rođendan slavne talijanske marke, a rezultat je bio automobil koji izgleda kao klasična Alfa, ali ispod duge, elegantne karoserije skriva ogromno srce američkog Dodge Vipera ACR-X.
Ovih dana je jedan od samo devet proizvedenih primjeraka ponuđen na prodaju u SAD-u, a cijena mu je 675.000 dolara (oko 593.000 eura). S obzirom na njegovu ekskluzivnost, tehničku podlogu i dizajnersku vrijednost, moglo bi se reći da je riječ o prilično povoljnoj ponudi.
TZ3 Stradale nije samo još jedan kolekcionarski automobil s karbonskim detaljima i potpisom poznatog dizajnerskog studija. Njegova posebnost leži u tome što kombinira naizgled nespojivo talijanski stil i američku sirovost. Karoseriju je oblikovao Zagato, studio poznat po dugoj suradnji s Alfom još od šezdesetih godina, dok je podvozje preuzeto iz ekstremne verzije Dodge Vipera, modela ACR-X. Rezultat je automobil koji izgleda poput futurističke evolucije Alfe TZ iz 1960-ih, ali s ludim performansama.
Ispod elegantne, dugačke prednje haube nalazi se ogromni 8,4-litreni V10 atmosferski motor s 600 KS i 760 Nm okretnog momenta. Spojen je sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem, kao i u Viperu, što znači da TZ3 nudi sirove vozne karakteristike bez elektronike ili kompromisa. Ubrzanje do stotke traje nešto više od tri sekunde, a maksimalna brzina premašuje 320 km/h.
TZ3 je izrađen ručno, a svaki od devet primjeraka prilagođen je željama kupca. Ovaj konkretni automobil ima tamnoplavu metalik boju karoserije i interijer u koži bije karamele s decentnim detaljima. Prešao je svega 3000 kilometara i dosad je bio dio privatne kolekcije u Arizoni U SAD-u. Na prvi pogled izgleda kao koncept izložen na salonima, ali ovo je potpuno funkcionalan i cestovno legalan automobil.
Osim što je rijedak i tehnički impresivan, TZ3 Stradale nosi i emocionalnu težinu. Bio je svojevrsna posveta klasičnim Zagato-Alfa modelima kao što su TZ1 i TZ2, ali i simbol prekretnice, trenutka kad Alfa Romeo nije imala dovoljno vlastitih sportskih modela pa se okrenula partnerima unutar šireg koncerna. Naime, u to vrijeme Fiat je bio vlasnik i Alfe i Chryslera.
Uz traženih 675.000 dolara, TZ3 Stradale definitivno nije jeftin, no treba uzeti u obzir da su neki primjerci ovog modela ranije prodavani za iznose veće od milijun dolara, ovisno o konfiguraciji i povijesti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....