otkrilo istraživanje

BYD ili Tesla, tko ima bolju bateriju? Znanstvenici su ih rastavili i doživjeli iznenađenje

Provjerili su od čega su napravljene, te usporedili troškove komponenti te električne i toplinske performanse

Baterije, ilustracija

 Profimedia

Električna vozila možda sporije nego što se to očekivalo, ali ipak na nekim tržištima, poglavito onih u skandinavskim državama, bilježe rast prodaje. Razne beneficije, kojih se kod nas još nisu sjetili, pogoduju kupcima koji žele voziti zeleno. Primjerice, ako ste vlasnik e-automobila u Norveškoj neke cestarine koje vozači u konvencionalnim automobilima plaćaju, vi nećete.

image

Baterije, ilustracija

Profimedia

Razvoj e-vozila snažno se naslanja na razvoj same baterije. Jer ona je, na početku i kraju priče, srž samo zelenog automobila. Mogućnost odnosno brzina punjenja, dosezi, otpornosti na ekstremne hladnoće i pregrijavanja, količina dopunjavanja...sve su to čimbenici oko kojih znanstvenici razbijaju glave. Pa tko onda na kraju proizvodi najbolju bateriju?

Njemački znanstvenici proveli su dubinsku analizu BYD i Tesla baterija. Jonas Gorsch, istraživač u proizvodnom inženjerstvu za komponente e-mobilnosti na Sveučilištu RWTH Aachen u Njemačkoj, glavni je autor studije koju je proveo sa svojim kolegama sa sveučilišta. Studija u kojoj su analizirane baterije obje marke.

image

Model Y Tesla

AFP

Izmjerili su baterije, izračunali kako su i od čega su napravljene, te usporedili troškove komponenti te električne i toplinske performanse. Svaka baterija izrađena je od tzv. baterijskih članaka, neki ih zovu i ćelijama.

Tako primjerice neke Tesline baterije sadrže 6831 baterijski litij-ionski članak raspoređen u 11 slojeva. "Bili smo iznenađeni što nismo pronašli sadržaj silicija u anodama nijedne ćelije (bilo koje marke), posebno u Teslinoj ćeliji, budući da se silicij u istraživanjima općenito smatra ključnim materijalom za povećanje gustoće energije", rekao je Gorsch.

Obje marke koriste litij-ionske baterije: svaki Teslin članak je napravljen od litij nikal mangan kobalt oksida (zvan ‘NCM811‘), a svaki članak BYD Blade Battery je napravljen od litij željezo fosfata (LFP), prema Gorschu. Svaki Teslin članak je gotovo osam puta manji od BYD-ovih, s mnogo većom gustoćom energije: 1,5 puta većom težinom i 1,8 puta većom zapreminom.

image

BYD Seal U

Tesla također koristi lasere za zavarivanje elektroda; BYD koristi i lasere i ultrazvuk. Ali postoje sličnosti: iako su BYD članci mnogo veći od Teslinih članaka, udio ‘pasivnih‘ dijelova članaka, kućišta i drugih komponenti, bio je sličan u obje.

Ali zapravo sve se svodi na performanse. Istraživači su otkrili značajne razlike u brzini punjenja obiju vrsta baterija u odnosu na njihov maksimalni kapacitet, nazvan ‘C-rate‘. "BYD Blade članci pokazali su upola manje gubitke energije po volumenu od Teslinih članaka, kaže Gorsch.

Istraživači su zaključili da su Tesline baterije usmjerene na visoku energetsku gustoću i performanse, dok je BYD-ov prioritet bio volumenska učinkovitost i korištenje jeftinijih materijala. Općenito, prema Gorschu, BYD-ova baterija bila je učinkovitija jer se bolje nosila s pregrijavanjem.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (2)

Ovaj komentar minimizirao je moderator na stranici

Pitam ja vas koji pišete dali ste proučili i istražili na koji je način ta baterija dobivena? Kad bi istražili nebi pisali da je ovaj auto i oni koji se u njemu voze toliko zelen vožnja da ali proizvodnja ne!!!Članak je za one koji nemisle svojom...

Pitam ja vas koji pišete dali ste proučili i istražili na koji je način ta baterija dobivena? Kad bi istražili nebi pisali da je ovaj auto i oni koji se u njemu voze toliko zelen vožnja da ali proizvodnja ne!!!Članak je za one koji nemisle svojom glavom. .

Pročitaj više
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
04. svibanj 2025 12:17