Ali, to je samo vrh sante leda. Automobili odavna nisu samo prijevozno sredstvo koje nam služi da dođemo od točke A do točke B. Umreženi i automatizirani, ti sustavi asistencija sve više imaju sposobnost rasuđivanja i uče iz vaših postupaka. Što više će napredovati sustavi koji nam pomažu, to će potpuno autonomna vozila postati nešto što će zavladati osobnim prometalima.
Ali, tu dolazimo do problema odgovornosti, a to se nešto ima i za pitati osiguravateljska poduzeća. Posljednjih godina osiguravajuća društva su izmijenila način izračuna i ugovaranja polica, pripremajući se za buduće promjene. Kakvo će biti osiguranje kada automobili budu potpuno autonomni?
Hoće li stalno pratiti naše vozačke navike kako bi prilagodili naše stope osiguranja? Hoće li umjetna inteligencija moći predvidjeti stope nesreća na temelju karakteristika korisnika tako da oni koji će najvjerojatnije biti uključeni u prometnu nesreću plate više? Ove su se izmjene u policama osiguranja već počele primjenjivati.
Tvrtke koriste tehnologiju kako bi olakšale interakciju s osiguravateljima. Na primjer, osiguravajuća društva imaju mobilne aplikacije koje vam omogućuju upravljanje policama, prijavu štete ili traženje pomoći na cesti, sve bez razgovora s agentom. Čak i na njihovim web stranicama postoje virtualni asistenti koji nam pomažu s postupcima osiguranja.
Sada se postavlja jedno pitanje, biste li bili voljni dati svoju vožnju na analizu kako biste smanjili troškove osiguranja? Ovaj koncept nije nov. Zapravo, mogućnost analize našeg ponašanja u vožnji proučava se godinama s teorijskim ciljem procjene rizičnih situacija i smanjenja prometnih nesreća. Osiguravajuća društva bi bila prva zainteresirana da nešto takvo bude stvarno i, prije svega, legalno.
To su uređaji koji neprestano prate što radimo tijekom vožnje i čiji se telemetrijski podaci mogu dijeliti s trećim stranama. Ova tehnologija je već stvarnost, iako je zbog problema s privatnošću njezina upotreba još uvijek daleko od materijalizacije. Osim ako se ne dobrovoljno prijavite u zamjenu za uštedu novca na osiguranju automobila. Ono što će zauvijek promijeniti način na koji shvaćamo osiguranje automobila jest autonomni automobil.
Potpuno autonomna tehnologija vožnje (razina 5) još je godinama daleko od toga da postane stvarnost, a da ne spominjemo da će svi automobili morati biti autonomni i ne smiju koegzistirati s drugima koji imaju niže razine autonomne vožnje. Da bi se to dogodilo, uz razvoj 100 posto učinkovite tehnologije, još je uvijek potrebno izmijeniti postojeće propise i stvoriti posebne zakone za ovu vrstu vozila.
Jer, u slučaju nesreće između dva autonomna automobila u kojoj čovjek više ne igra nikakvu ulogu u vožnji, tko je odgovoran? Je li logično kriviti stroj? Na ova pitanja danas nema odgovora, ali tko zna, možda ćemo za nekoliko desetljeća razmatrati složenija pitanja vezana uz autonomnu vožnju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....