Klaus Zellmer

Kako su Škode postale tako kvalitetne: Ovo je čovjek koji je u Porscheu ispekao zanat, pa češku marku digao iznad Audija

Škoda je pod upravom vještog Zellmera prošle godine ostvarila rekordni promet i povećala dobit za čak 30 posto

Klaus Zellmer

Škoda je pod upravom vještog Zellmera prošle godine ostvarila rekordni promet i povećala dobit za čak 30 posto

Prije točno četvrt stoljeća okončan je proces u kojem je Volkswagen postupno preuzeo Škodu. Češki proizvođač automobila, koji ove godine slavi 100. rođendan, pod okriljem njemačke kompanije pretvorio se u globalnog igrača s jasnim fokusom na praktičnost i kvalitetu izrade, vrijednosti koje nikad ne izlaze iz mode.

A to se jasno odražava i na financijske rezultate. Nedavno objavljeni izvještaj za prošlu godinu pokazao je da je Škoda lani imala rekordni promet od 27,8 milijardi eura, kao i da joj je operativna dobit porasla za trećinu, na čak 2,3 milijarde eura. U razdoblju u kojem su Audi, Porsche i Volkswagen zabilježili pad dobiti, Škoda je nastavila povećavati zaradu i u tom segmentu premašila ​​čak i Audi.

image

Klaus Zellmer

Klaus Zellmer, koji je predsjednikom Upravnog odbora Škode postao u srpnju 2022., nije krio ponos ostvarenim uspjesima, no ne skriva da i u Mladoj Boleslavi sve ne ide baš glatko. Kao i u slučaju drugih proizvođača, poslovanje Škode turbulentnim čini nejasno raspoloženje kupaca prema električnim automobilima, ali i nepredvidiva geopolitička situacija. I njih muči Kina, koja je za europske proizvođače donedavno djelovala poput obećane zemlje i u kojoj je Škoda u 2019. prodala oko 350.000 automobila.

Sada su im upravo kineski proizvođači postali žestoki konkurent i na Starom kontinentu. U međuvremenu, obećavajuće djeluju njihove operacije u Indiji, koja se pretvara u potencijalno najveće tržište u svijetu, s prognozom rasta između 5 i 7 posto. Istodobno, Škoda je podigla pogone u Vijetnamu koji bi ove godine trebali započeti proizvodnju specifičnih modela za azijsko tržište.

image

Klaus Zellmer

“Kina više nije primarno tržište za Škodu. Okrenuli smo se Indiji kojoj snažno raste BDP i ima vladu koja donosi prave odluke”, istaknuo je 58-godišnji njemački menadžer koji je svoju profesionalnu karijeru započeo 1997. kao pomoćnik člana Upravnog odbora Porschea.

Rođen u Mallersdorf-Pfaffenberg, u srcu Bavarske, Zellmer je studij poslovne administracije završio na Sveučilištu primijenjenih znanosti u Nürtingenu, specijalizirajući se za poslovni menadžment i automobilski sektor. Svoje znanje proširio je na Sveučilištu Swansea u Velikoj Britaniji, a znanstveni rad nastavio kao pomoćni predavač u Kircheimu, a potom i u Institutu za automobilsku ekonomiju u Nurtingenu.

image

Klaus Zellmer

Pod okriljem Porschea Zellmer je brzo napredovao i gotovo 13 godina vodio njegove aktivnosti u Njemačkoj, a 2015. godine imenovan je za rukovoditelja unosnog sjevernoameričkog tržišta. U rujnu 2020. napustio je Porsche i postao voditelj prodaje, marketinga i postprodajnih usluga u Volkswagenu. U isto vrijeme, kormilo Škode preuzeo je Thomas Schafer, ali nepune dvije godine kasnije u Volkswagenu su se odlučili za promjene i između devet kandidata u Mladu Boleslavu odlučili poslati Zellmera.

Bio je to izuzetno turbulentan trenutak, u kojem je kombinacije pandemije Covida-19 i nestašice poluvodiča uzrokovala pad proizvodnje. Premda je Škoda nastavila povećavati dobit, došlo je do značajnog pada proizvodnje. Pritom je trebalo i riješiti probleme nastale početkom rata u Ukrajini.

image

Klaus Zellmer

Škoda je u Rusiji prodavala oko 90.000 automobila, odnosno čak desetinu svoje proizvodnje, a iz dva pogona na ruskom teritoriju opskrbljivale su se i druge zemlje bivšeg SSSR-a.

Pragmatično rješavajući sve probleme koji su se ukazali, Zellmer je češki brod uspješno vratio u mirnije vode. Kratkoročni negativni trendovi nisu poremetili planove elektrifikacije pogona i Škoda je nastavila uspješno proizvoditi električne automobile. Tijekom prošle godine isporučeno je 79.500 primjeraka Enyaqa, a istodobno je zaprimljeno i više od 20.000 narudžbi za novi Elroq.

Pogon za proizvodnju baterija u Mladoj Boleslavi otvoren 2019. lani je dosegao brojku od milijun proizvedenih jedinica, a dnevni ritam podignut je na 1500 baterijskih komponenti dnevno. Pritom se Škoda nije odrekla klasičnih modela, među kojima Octavia i dalje predstavlja perjanicu ponude, s 215.700 primjeraka isporučenih kupcima prošle godine.

image

Škoda Elroq

“Svaki automobil koji Škoda proda mora ostvariti profit. Nažalost, naši automobili s unutarnjim izgaranjem donose veću zaradu od električnih modela”, pojasnio je trenutačnu situaciju Zellmer na predstavljanju posljednjeg električnog modela Elroq. Pritom je za jesen najavljena električna izvedba Octavije, što je prvi slučaj da se poznato i proslavljeno ime koristi za neko električno vozilo pod okriljem Škode.

Cijenom još dostupniji električni model dolazi sljedeće godine u obliku malog crossovera pod imenom Epiq, za koje Zellmer predviđa da će brzo postati najprodavaniji električni automobil tvrtke, ali je i isključio verziju VW ID. 1 s oznakom Škode, čime je prekinuo nagađanja o obnavljanju trilogije Citigo/Up/Mii s električnim pogonom.

image

Klaus Zellmer

“Odlučili smo da nećemo biti dio tog segmenta unutar Volkswagen grupe. Istovremeno, namjeravamo produžiti životni ciklus Fabije, Scale i Kamiqa do kraja ovog desetljeća. Cilj je ponuditi Fabiju koja cijenom počinje ispod 20.000 eura, a predstavit ćemo i blagohibridnu verziju”, najavio Zellmer svoju viziju koja će se zasigurno svidjeti ljubiteljima klasičnih Škoda.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2025 02:39