SINTETIKA PREUZIMA

Kraj premium osjećaja? Zašto sve manje proizvođača nudi pravu kožu u unutrašnjosti svojih modela

Proizvođači automobila mijenjaju definiciju luksuza. U fokusu su održivost, "veganske" alternative i reciklirani materijali

Unutrašnjost automobila

 Ranko Suvar/CROPIX
Proizvođači automobila mijenjaju definiciju luksuza. U fokusu su održivost, "veganske" alternative i reciklirani materijali

Nekoć neizostavan simbol luksuza u unutrašnjosti automobila, kožna sjedala sve su rjeđa pojava – čak i kod najskupljih modela. I dok su premium marke desetljećima hvalile finoću i prestiž svoje prave kože, danas sve češće u ponudi nalazimo alternative koje podsjećaju na kožu, nazivaju se "kožom", ali definitivno nisu koža. Je li to znak napretka ili početka kraja luksuza?

image

Unutrašnjost automobila

Darko Tomas/CROPIX

Najnoviji primjer dolazi iz SAD-a. Jeepov nadolazeći model Cherokee 2026., iako veći i tehnički napredniji nego ikad, uopće ne nudi kožnu unutrašnjost. S druge strane Atlantika, Renault je najavio da do kraja 2025. planira potpuno ukinuti upotrebu životinjske kože u unutrašnjosti svojih vozila. Renault već sada nudi modele poput Renaulta 5 E-Tech Electric, Symbioza i Rafalea s "kožom" bez životinjskog podrijetla. Umjesto nje, kao standard primjenjuju ekološki prihvatljive materijale izrađene od recikliranih materijala, plastike i tekstila.

image

Unutrašnjost automobila

Ranko Suvar/CROPIX

Ovo nisu jedini primjeri. Luksuzne marke Infiniti, Land Rover i Polestar sve više nude tkanine izrađene od recikliranih materijala, vune ili ekoloških alternativa. Land Rover, primjerice, nudi "vegansku kožu" Ultrafabrics, a Polestar opcije poput vune s certifikatom o dobrobiti životinja ili materijale kao što su WeaveTech.

Čak i BMW i Mercedes, tradicionalni sinonimi luksuza, u svojim najskupljim automobilima sve češće nude kožu kao dodatnu opciju. Tako će kupci Mercedesa GLE-a kao osnovu dobiti umjetnu kožu od vinila MB-Tex, dok se za pravu kožu treba nadoplatiti. Slično je i kod BMW-a X5, gdje je prava koža nadoplata, a osnovna sjedala presvučena su "veganskom kožom" Sensafin.

image

Unutrašnjost automobila

Darko Tomas/CROPIX

Trend je jasan. Proizvođači automobila mijenjaju definiciju luksuza. U fokusu su održivost, "veganske" alternative i reciklirani materijali. No pitanje ostaje: može li luksuz postojati bez kože? Ili je osjećaj prave kože, kao i zvuk zatvaranja teških vrata na kvalitetnom autu, i dalje suptilan, ali nezamjenjiv element prestiža? Jedno je sigurno: nova era luksuza ne miriše na kožu. Pitanje je samo koliko će to smetati vozačima koji još pamte kako izgleda unutrašnjost nekadašnjih "pravih premium automobila".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2025 17:06