SVJETSKA PREMIJERA

Lancia se vraća u WRC: Ovo je novi Ypsilon Rally2 HF Integrale kao podsjetnik na slavna vremena marke u reliju

Poseban detalj na B-stupu je lista trofeja koja podsjeća da je Lancia najuspješniji proizvođač u povijesti Svjetskog prvenstva u reliju

Lancia Rally

Poseban detalj na B-stupu je lista trofeja koja podsjeća da je Lancia najuspješniji proizvođač u povijesti Svjetskog prvenstva u reliju

Lancia je u povijesti relija ostavila najdublji trag. Deset svjetskih naslova između 1974. i 1992. zacementiralo je Lanciji status legende, a imena poput Stratosa, 037 i Delte Integrale i danas izazivaju poštovanje. Sada se talijanska marka pokušava vratiti u reli na mala vrata, predstavljanjem modela Ypsilon Rally2 HF Integrale, najsnažnijeg i najagresivnijeg Ypsilona do sada.

Prve službene fotografije otkrivaju automobil koji nema mnogo zajedničkog s urbanim, civilnim Ypsilonom. Karoserija je proširena i oplemenjena snažnim aerodinamičkim paketom. Prednji i stražnji odbojnici su dublji, poklopac motora ima ventilacijske otvore i kopče a brzo otvaranje blatobrani su prošireni, a straga dominira masivno krilo. Tu su i trkaća ogledala, usisnik na krovu te bijeli kotači sa slick gumama. Cijeli automobil odiše agresijom i jasno daje do znanja da je riječ o stroju spremnom natjecanje u WRC2 kategoriji svjetskog prvenstva.

image

Lancia Rally

Poseban detalj nalazi se na B-stupu. Lista trofeja podsjeća da je Lancia najuspješniji proizvođač u povijesti Svjetskog prvenstva u reliju. Takav simboličan potez jasno povezuje novi projekt s bogatom baštinom brenda i njegovim najslavnijim trenucima.

image

Lancia Rally

Ispod površine kriju se tehnička rješenja definirana Rally2 pravilnikom. To znači turbobenzinski 1,6-litreni četverocilindraš uparen s peterostupanjskim sekvencijalnim mjenjačem, pogonom na sve kotače i mehaničkim diferencijalima. Minimalna masa mora biti 1230 kilograma, što jamči dobar omjer snage i mase. Iako Lancia nije otkrila točne brojke, za očekivati je oko 280 KS, slično kao kod konkurencije. Nije tajna ni da automobil dijeli tehničku osnovu s Citroënom C3 Rally2, Stellantisovim rođakom koji već godinama nastupa na relijaškim stazama.

image

Lancia Rally

Premijera u natjecateljskom smislu trebala bi uslijediti već iduće godine. Najčešće se spominje Monte Carlo Rally u siječnju, jedan od najpoznatijih i najtežih događaja WRC kalendara. Ako se ostvare očekivanja, Lancia će se tako vratiti tamo gdje pripada, među trkaću elitu. Na putu prema uspjehu će joj stajati etablirani modeli poput Škode Fabia RS Rally2, Hyundai i20N Rally2 i Toyote GR Yaris Rally2.

image

Lancia Rally

Cijena za ovakav trkaći automobil neće biti mala. Rally2 modeli obično stoje između 200 i 300 tisuća eura, znatno više od najskupljih cestovnih verzija Ypsilona. Za usporedbu, cestovni Ypsilon HF prodaje se za 38.900 eura, a skromniji trkači Rally4 HF za 74.500 eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
29. studeni 2025 06:42