KULTNI MODEL

Povratak legende: Lancia potvrdila dolazak Delte HF Integrale, pogonski sklop mnoge će razočarati

Prema neslužbenim informacijama, nova Delta bi mogla biti tehnički srodna s Opel Mokkom

Lancia Delta HF Integrale

 Lancia
Prema neslužbenim informacijama, nova Delta bi mogla biti tehnički srodna s Opel Mokkom

Jedno od najslavnijih imena u povijesti relija i sportskih kompakta se ponovo rađa. Lancia je službeno potvrdila povratak oznake HF Integrale za sportske izvedbe nadolazećih modela Delta i Gamma. Riječ je o potezu koji bi trebao probuditi emocije entuzijasta i oživjeti sportski duh marke koja već desetljećima više živi u sjećanjima nego na cestama izvan Italije.

Lancia, nekoć sinonim za tehničku izvrsnost i pobjedničke bolide Svjetskog prvenstva u reliju, pokušava pronaći svoje mjesto unutar Stellantisova portfelja. Novi Ypsilon je tek prvi korak, a uskoro mu se pridružuju Delta i Gamma. No ono što posebno budi pozornost jest povratak legendarne oznake HF Integrale, skraćenice od "High Fidelity", koja je u prošlosti krasila najbrže Lancije poput Stratosa HF, Delte HF 4x4 i kultne Integrale.

Nedavno priopćenje potvrđuje da će HF oznaka krasiti sve sportske izvedbe Lancijinih novih modela. Nakon nedavnog predstavljanja Ypsilona HF i trkaće verzije Ypsilon Rally4, plan je proširiti tu liniju i na buduće modele. Tako će od iduće godine oznaka HF Integrale krasiti najbrže varijante novih modela Gamma i Delta.

image

Lancia Delta HF Integrale

Lancia

Povijesno gledano, Integrale se prvi put pojavila 1988. godine kao cestovna homologacijska izvedba za reli auto, a izvorno je bila evolucija Delta HF 4x4 modela. S pogonom na sve kotače i turbo četverocilindrašem, bila je ubojito oružje na asfaltu i makadamu. Proizvodnja je završila 1993. s verzijom Evo II, no status legende samo je rastao.

Što možemo očekivati od nove Delta HF Integrale?

Prema neslužbenim informacijama, nova Delta bi mogla biti tehnički srodna s Opel Mokkom, što znači korištenje Stellantisove CMP platforme. Ta arhitektura podržava i klasične i električne pogone, a najvjerojatnija sportska varijanta koristila bi električni pogon s 280 KS i 345 Nm, isti koji pokreće Ypsilon HF. No moguće je da u Stellantisu razviju i nešto snažniji električni pogon s dva motora.

Zanimljivo, Gamma nikada nije imala sportsku izvedbu. Povijesno je bila luksuzna limuzina i kupe, no sada bi mogla postati Lancia sa sportskom naravi, dijeleći tehniku s novim DS-om No8.

Naravno, električni pogon mnogim entuzijastima se neće nimalo sviđati, a pred Lanciom, ukupno gledano, nije lak zadatak. Unatoč lansiranju novog Ypsilona, prodaja marke pala je 72 posto u svibnju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2025 04:07