Vožnja za pamćenje

Prestiž, luksuz i oktani: U saudijskoj pustinji smo isprobali najsnažnije Mercedes-AMG modele

Doživjeli smo kako Mercedes-AMG redefinira luksuz i vozačko uzbuđenje usred zadivljujućih, gotovo nestvarnih krajolika

So AMG so AlUla

 Mercedes-AMG
Doživjeli smo kako Mercedes-AMG redefinira luksuz i vozačko uzbuđenje usred zadivljujućih, gotovo nestvarnih krajolika

Posebni automobili zaslužuju jednako posebno predstavljanje. Tako razmišljaju u Mercedesu-AMG, koji je priredio ekskluzivan događaj "So AMG, So Al Ula" u Saudijskoj Arabiji – a sve je od samog početka "mirisalo" na prestiž, luksuz i oktane.

Do srca jedinstvenog pustinjsko-kamenitog krajolika i saudijskog bisera Al Ule uzvanike je prevezao privatni jet iz Dubaija. Među automobilističkim entuzijastima, poznatim auto i lifestyle influencerima, novinarima i odabranim klijentima iz regije našao se i naš novinar te član žirija World Car Awards.

image

So AMG so Al Ula

Mercedes-AMG

Slijetanjem u Al Ulu započela je trodnevna luksuzna avantura – zamišljena kao vozački lifestyle događaj, iskustvo koje daleko nadilazi klasične automobilske prezentacije. Saudijski „skriveni dragulj“, kako nazivaju Al Ulu, nije izabran slučajno. Kraljevina iz godine u godinu bilježi rast turizma, otvara se svijetu svojom prirodnom ljepotom i bogatom baštinom, više ne ograničenom samo na religijski turizam. Raste i segment luksuznih i kulturnih putovanja, što je dio strateškog plana Vision 2030 – projekta kojim Saudijska Arabija redefinira svoju ekonomiju kroz turizam u budućnosti.

Na mjestu koje je donedavno bilo gotovo nepoznato strancima, zahvaljujući velikim ulaganjima danas se održavaju svjetski kulturni i luksuzni događaji. Dolazak AMG karavane pretvorio je taj krajolik u scenu na kojoj su se spojili spokoj tisućljetne pustinje i "nemir" koji se krije ispod poklopaca AMG modela.

Sofisticiran pristup i srdačnost domaćina osjetili smo odmah pri slijetanju, dočekani lokalnim slatkim delicijama, kavom i ledenim voćnim napicima, što je olakšalo nama Europljanima, koji smo kod kuće već duboko zagazili u tmurnu i hladnu jesen, podnošenje dnevne temperature od 35 stupnjeva u hladu, koliko u saudijskoj pustinji u ovo doba godine mjeri živa u termometru, a potom smještaj u luksuznom pustinjskom resortu Cloud 7, dao je naslutiti razinu na kojoj će se održati nastavak naše saudijske avanture za volanom game Mercedes-AMG modela.

image

So AMG so Al Ula

Zvonimir Jurčić

Potom nas je dočekao pogled koji nas je, već jako nabrijane na vožnju, upravo oborio s nogu – naslagani jedan do drugoga pod sjenicama u krugu resorta, čak 23 različita modela itekako su obećavali izbor za guštanje – od C, E i S-klase, preko SUV modela GLE i GLC, terenca G, do kabrioleta, roadstera i coupe modela s oznakom AMG na stražnjem poklopcu. Milina! Ali taj pogled nam je dao i težak izbor – u koji prvo sjesti i kako ih, pobogu, sve izvoziti u tri dana.

Međutim, bile su sasvim dovoljne i dvije pomno planirane cjelodnevne vozačke ture vođene profesionalnim instruktorima kroz zaista nestvarnu kombinaciju pustinje i najrazličitijih kamenitih oblika. Tisuće godina stare kamene formacije, povijesni lokaliteti i mistična atmosfera vodile su nas putevima gdje su nekada prolazile karavane naroda Nabatejaca i drevnog puta tamjana.

image

So AMG so Al Ula

Mercedes-AMG

Za volanima strojeva iz AMG-ove radionice čuda naša je karavana obišla sve važne lokalitete – od starog Grada Al Ule, povijesnog naselja iz 12. stoljeća s uskim uličicama i gotovo tisuću restauriranih tradicionalnih kuća od kamena i blata koje su pretvorene u živu povijesnu četvrt s kafićima, galerijama i lokalnim obrtima, do nevjerojatne dvorane za koncerte Maraya, najveće zrcalne zgrade na svijetu s 9700 metara kvadratnih ogledala koja se stopila s okolišem koji zrcali, pa se naziru tek rubovi te iz svakog kuta, što djeluje kao da nestaje u pejzažu poput fatamorgane.

image

So AMG so Al Ula

Zvonimir Jurčić

Simbol je to modernog identiteta Al Ule, pak, u potpunoj suprotnosti s lokacijom Hegra do koje smo dobro zaprašili naše Mercedes-AMG modele,

drevni grad Nabatejaca, blizanac Petre u Jordanu, koji sadrži 111 monumentalnih grobnica isklesanih u stijenama, s bogato ukrašenim pročeljima od kojih je najpoznatija Qasr al-Farid, simbol Al Ule, koja je ujedno i prvo UNESCO-ovo svjetsko naslijeđe u Saudijskoj Arabiji (upisano 2008.). Osvježenje smo potražili i kod "Elephant Rocka" (Jabal Al Fil), specifične kamene formacije u obliku slona, visoke 52 metra, dok je za vožnju najzahtjevnija bila brdska dionica do vidikovca Harrat Uwayrid na vrhu vulkanskog platoa koji pruža spektakularan pogled na cijelu dolinu Al Ule.

image

So AMG so Al Ula

Zvonimir Jurčić

Nakon uzbuđenja za volanom AMG modela, večeri su završavale pod zvjezdanim nebom, uz lokalni folklor gdje su saudijski chefovi za nas pripremali specijalitete inspirirane arapskom tradicionalnom kuhinjom.

U večernjem druženju, tradicionalno uz vatru, kao nekad Nabatejci, zbrajali smo dojmove od prethodna dva dana i vrlo se teško bilo odlučiti koji AMG model je najbolji. Vozili smo terenac G63 s 585 KS koji je ikona, kako diljem svijeta, a posebno na Bliskom istoku, masivna "kocka" koja do 100 km/h sprinta za tek 4,4 sekunde uz karakterističnu riku 4,0-litrenog twin-turbo V8 stroja, a jako nam se svidjela i njegova verzija 4×4².

Upravo to su AMG modeli koje ovdje u pustinji i u gudurama jednostavno morate isprobati i simbol su AMG-ova duha koji ne bježi ni od off-road izazova.

S druge strane, iznenađujuće brzim, glasnim i agilnim pokazao se i "početni" roadster Mercedes-AMG SL s oznakom 43 koja upućuje na četiri cilindra ispod poklopca i elektrificirani turbo za 280 KS i 350 Nm. Sjajan je to model za lijepu porciju gušta za volanom, ali ne i najvatreniji – puno nam je bilo teže kolegijalno prepustiti upravljač Mercedesa-AMG SL 63 S E Performance, tom modelu koji vrhunski kombinira luksuz i performanse, a njegovo ubrzanje i zvuk V8 motora koji je odjekivao među stijenama narušavajući drevnu tišinu ovog kraja – nadrealni su.

image

So AMG so Al Ula

Mercedes-AMG

Baš kao i performanse: hibridni pogonski sklop koji isporučuje enormnih 816 KS i 1420 Nm omogućuje mu da ubrza od 0 do 100 km/h za samo 2,9 sekundi i postigne maksimalnu brzinu od 317 km/h. Pritom standardna oprema uključuje brojne napredne značajke poput pogona na sve kotače, upravljanja stražnjim kotačima i keramičkog kočionog sustava visokih performansi. Prava je to vozačka bomba.

image

So AMG so Al Ula

Mercedes-AMG

Jednako brz, ali puno udobniji pokazao se sljedeći AMG model u koji smo sjeli – Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, coupe s četverim vratima koji predstavlja superluksuznu coupe limuzinu s performansama trkaćeg automobila. Što reći, vožnja za pamćenje... Jer, testirati vlastite granice kao i granice modela iz AMG ergele kroz labirinte kanjona, asfaltirane ravnice na koje lahor nanosi pustinjski pijesak te vijugave planinske ceste u tako nestvarnom ambijentu i nije ništa drugo...

Baš kako su naveli i naši domaćini – "kad se snaga spoji s naslijeđem, a tehnologija s emocijom, rezultat je nešto što nadilazi sve kategorije. To nije samo vožnja. To je AMG".

image

So AMG so Al Ula

Zvonimir Jurčić
image

So AMG so Al Ula

Zvonimir Jurčić
image

So AMG so Al Ula

Zvonimir Jurčić
image

So AMG so Al Ula

Zvonimir Jurčić
image

So AMG so Al Ula

Zvonimir Jurčić
image

So AMG so Al Ula

Zvonimir Jurčić
image

So AMG so Al Ula

Zvonimir Jurčić
image

So AMG so Al Ula

Zvonimir Jurčić
image

So AMG so Al Ula

Zvonimir Jurčić
image

So AMG so Al Ula

Zvonimir Jurčić
image

So AMG so Al Ula

Mercedes-AMG
image

So AMG so Al Ula

Mercedes-AMG
image

So AMG so Al Ula

Mercedes-AMG
image

So AMG so Al Ula

Mercedes-AMG
image

So AMG so Al Ula

Mercedes-AMG
image

So AMG so Al Ula

Mercedes-AMG
image

So AMG so Al Ula

Mercedes-AMG
image

So AMG so Al Ula

Mercedes-AMG
image

So AMG so Al Ula

Mercedes-AMG
image

So AMG so Al Ula

Mercedes-AMG
image

So AMG so Al Ula

Mercedes-AMG
image

So AMG so Al Ula

Mercedes-AMG
image

So AMG so Al Ula

Mercedes-AMG
image

So AMG so Al Ula

Mercedes-AMG
image

So AMG so Al Ula

Mercedes-AMG
image

So AMG so Al Ula

Mercedes-AMG
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. studeni 2025 22:50