alarmantno

Opasna statistika u Velikoj Britaniji: Drogirani vozači u prometu oduzeli više života nego alkoholizirani

Broj smrtnih slučajeva uzrokovanih vožnjom pod utjecajem droga na rekordnoj je razini

Pušenje kanabisa i vožnja, ilustracija

 Profimedia
Broj smrtnih slučajeva uzrokovanih vožnjom pod utjecajem droga na rekordnoj je razini

Više ljudi umire od strane vozača pod utjecajem droga nego ikad prije, a ožalošćeni članovi obitelji i aktivisti pozivaju vladu, policiju i zdravstvenu službu da zaustave taj trend koji izmiče kontroli. Epidemija vožnje pod utjecajem droga u Britaniji otkrivena je u novim statistikama koje pokazuju da gotovo jedan od 10 (9,1 posto) smrtonosnih nesreća uključuje ljude pod utjecajem opojnih droga, prema pisanju Daily Maila.

image

Pušenje kanabisa i vožnja, ilustracija

Profimedia

Ovo je dramatičan porast u odnosu na stopu iz 2022. (6,2 posto) i tri puta veći udio nego prije 10 godina. Alarmantne brojke, koje je objavilo Ministarstvo prometa, odaju sliku rastućeg trenda vožnje pod utjecajem droga, koji sada bilježi više smrtnih slučajeva među vozačima pod utjecajem droga nego među vozačima pod utjecajem alkohola. Nalazi o oko 189 poginulih vozača pokazali su tragove supstanci pod utjecajem droga, u usporedbi sa 171 vozačem s otkrivenim alkoholom u organizmu.

Oni koji su osuđeni za vožnju pod utjecajem droga mogu dobiti maksimalno šest mjeseci zatvora, iako počinitelji mogu biti kažnjeni i minimalnom jednogodišnjom zabranom vožnje i/ili neograničenom novčanom kaznom. No, od 2022. godine, nesreća sa smrtnom posljedicom uzrokovana opasnom vožnjom pod utjecajem opijata kažnjava se doživotnim zatvorom, nakon što je zakon promijenjen s maksimalne kazne od samo 14 godina. Johnny Wood, 67, odigrao je ključnu ulogu u ovoj reformi nakon godina kampanje, nakon što je izgubio sestru Jacqueline Wileman zbog drogiranog vozača.

image

Test na drogu, ilustracija

Profimedia

Mnogi članovi obitelji koji su svoje najmilije izgubili zbog sumanutih vozača na drogama i alkoholu čak su ušli u sukob s lokalnim vlastima zbog premalih kazni za počinjena kaznena djela. Lokalna zajednica mnogih okruga i gradova u VB podigla se na noge i pobunila, izražavajući duboko žaljenje zbog nekih počinitelja koji su se izvukli s minimalnim kaznama. Policajac, koji je umirovljen 2010. godine, a sada je povjerenik SCARD-a (Podrška i skrb nakon smrti ili ozljeda u prometu) i CADD-a (Kampanja protiv vožnje pod utjecajem alkohola), veći dio svog kasnijeg života posvetio je borbi protiv smrtnih slučajeva u prometu među mladima.

A nova statistika samo potvrđuje ono što je već svjedočio tijekom kampanje. „To je stvarno došlo do izražaja kada sam otišao u mirovinu“, rekao je za Daily Mail. „Mislim da su [droge] još uvijek bile tamo, ali se nisu testirale.“

image

Sudar, ilustracija

CROPIX

„To je problem već dugi niz godina i mislim da postaje sve gori jer N2O (smijući plin) trenutno postaje vrlo raširen. To je nova pomama, pomama za drogom, a problem policije je što je praktički neotkrivena. Osim ako zapravo ne vidite nekoga kako udiše plin tijekom vožnje, što je vrlo malo vjerojatno, proći će nekažnjeno.“

Fokus javnog mnijenja tek se nedavno pomaknuo s vožnje pod utjecajem alkohola na incidente povezane s drogom. Vožnja pod utjecajem alkohola efektivno je zabranjena 1967. godine kada je broj smrtnih slučajeva povezanih s tom praksom dosegao 1640 smrti godišnje. Taj je broj pao u posljednjih 60 godina na manje od 200 smrtnih slučajeva godišnje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. prosinac 2025 12:51