portret- Gilles Vidal

Pet od deset Europskih auta godine imaju njegov dizajnerski potpis: Sada se guru dizajna vratio prvoj ljubavi s velikim planovima

Sada će u Stellantisu nadgledati dizajn europskih brendova, pa tako i onaj Citroena i Peugeota, u kojima je prije tri desetljeća i započeo svoju karijeru

Gilles Vidal, dizajner

Sada će u Stellantisu nadgledati dizajn europskih brendova, pa tako i onaj Citroena i Peugeota, u kojima je prije tri desetljeća i započeo svoju karijeru

Početkom listopada Stellantis je i službeno ustoličio Gillesa Vidala na mjesto voditelja stilskog odjela za europske marke francusko-talijanske grupacije. Svojevrsni je to povratak korijenima za 53-godišnjeg francuskog dizajnera, čiji je potpis na pet od posljednjih deset automobila koji su se okitili titulom Europskog automobila godine. Od 2020. Vidal je radio za Renault, ali karijeru je započeo 1996. u Citroënu, a potom cijelo desetljeće bio odgovoran za stil Peugeota.

image

Gilles Vidal, dizajner

- Svijet se promijenio i možda se suočavamo s najvećim industrijskim izazovom za automobilski sektor. Brzina tržišne i tehnološke evolucije je zapanjujuća, ali vjerujem da su naša baština i iskustvo izvor bogatstva koji, u kombinaciji s fleksibilnošću, ali i sviješću o tome koliko brzo možemo ići prema naprijed i do koje mjere možemo kršiti pravila, predstavljaju preduvjete s kojima možemo biti među najboljima, izjavio je Vidal u svom prvom susretu s novinarima na novom radnom mjestu. U razgovoru se nametnula i priča o kineskim automobilima, koji se šire Europom, kako po broju brendova tako i, barem u nekim slučajevima, po obujmu prodaje.

image

Gilles Vidal, dizajner

- Ono što me impresionira kod kineskih automobila nisu veliki zasloni, koji se uostalom ni ne sviđaju svima u Europi, već kvaliteta unutrašnjosti i korištenih materijala u usporedbi s cijenom po kojoj se automobili prodaju. Nadalje, neki od ovih automobila imaju dobar, futuristički dizajn. No, ne smijemo ih se plašiti. Naprotiv, moramo biti hrabri i superkreativni, njegovati filozofiju i tradiciju svakog od naših brendova, istaknuo je Vidal, naglasivši pritom važnost ubrzanja procesa odlučivanja i izvršenja projekata, kao i odnosa s dobavljačima.

image

Gilles Vidal, dizajner

- Vrijeme potrebno za stvaranje novih modela, umjesto tri godine, moramo svesti na dvije, pojasnio je Vidal, uvjeren da umjetna inteligencija može biti moćan alat za ubrzavanje procesa razvoja i prevladavanje usputnih problema, nudeći više odgovora u kratkom vremenu. Pritom je, međutim, izjavio i da ljudska inteligencija i dalje treba imati zadnju riječ.

Premda je od najranijeg djetinjstva bio u doticaju s automobilima (otac i djed prodavali su i servisirali automobile), Gilles se u odabiru studija opredijelio za književnost. Nakon što je stekao diplomu, proveo je nekoliko mjeseci u Londonu usavršavajući svoj engleski, a potom upisao Art Center College u Švicarskoj. Tek tijekom studija dizajna i primijenjene umjetnosti na istočnim obalama Ženevskog jezera razvio je ozbiljan interes za automobile.

image

Gilles Vidal, dizajner

Odmah po završetku studija 1996. zaposlio se u Citroënu, gdje je surađivao s dizajnerom Jean-Pierreom Plouéom na čije je mjesto u Stellantisu sada uskočio. Prvi zadaci bili su mu redizajn Berlinga, reli verzija Saxa i konceptni automobil Osmose, a 2005. postao je voditelj odjela za konceptne automobile. Kada je četiri godine kasnije Ploué preuzeo dizajn za Citroën i Peugeot, Vidal je postao voditelj konceptnih automobila Peugeota.

Nadgledao je nastanak BB1 i SR1 te radio na definiranju novog identiteta francuskog lava predstavljenog početkom 2010. Iste je godine postao direktor dizajna Peugeota, dajući brendu, koji je tržišno usporavao, novi zamah smjelim dizajnerskim smjernicama. Unio je, naime, revoluciju u putnički prostor s malim upravljačima, visoko postavljenim instrumentima, uporabom neobrađenih materijala i naglašenim prekidačima, dok je vanjštinu stesao podignutim, ravnim poklopcima motora i štedljivom uporabom kromiranih elemenata. U konačnici je Peugeot dobio francuski štih koji će doprinijeti uspjehu modela kao što su 308 i 3008, koji su 2014., odnosno 2017., proglašeni automobilima godine u Europi. Istu je 2020. ponio i 208, no nije sve bilo uspješno. Primjerice, 508 je jedan od modela koji nisu postigli istu razinu uspjeha.

image

Gilles Vidal, dizajner

Na poziv Luce de Mea 2020. prešao je u Renault, gdje je pod vodstvom Laurensa van den Ackera otvorio novu stranicu. Vidal je u samo pet godina ostavio svoj sportski i futuristički trag na nekoliko Renaultovih modela poput električnog Scenica, R4 i R5, ali i Rafalea i Symbioza. Pritom je i odradio neke od budućih automobila Renaulta, nadgledajući dizajn konceptnog Emblema koji će inspirirati buduće modele u ponudi.

U slučaju R5, koji utjelovljuje strateški plan "Renaulution" Luce de Mea, koji je također nedavno napustio Renault kako bi postao izvršni direktor luksuznog diva Kering, originalni prototip djelo je Françoisa Leboinea, francuskog dizajnera sada zaposlenog u Fiatu, čime se njegova suradnja s Vidalom nastavlja. Dolaskom u Stellantis ponovno će ujediniti snage i s Jean-Philippeom Imparatom, bivšim šefom Peugeota, koji je u međuvremenu dobio zadatak oživljavanja Maseratija.

image

Gilles Vidal, dizajner

- Njegovo duboko razumijevanje europske automobilske kulture i njegova vizija dizajna usmjerena prema budućnosti bit će ključni dok nastavljamo redefinirati mobilnost i jačati identitet naših europskih brendova, rekao je Imparato.

No, Vidal u Stellantisu neće crtati samo nove Maseratije, već će nadzirati i dizajn osobnih i komercijalnih vozila marki poput Citroëna, Peugeota, Opela, DS-a, Alfa Romea, Fiata i Lancije. - Motiviraju me izazovi i prilike koje me čekaju u svijetu u kojem tehnologija i dizajn moraju zajedno napredovati kako bi transformirali korisničko iskustvo, izjavio je Vidal tijekom ustoličenja.

image

Gilles Vidal, dizajner

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. prosinac 2025 07:02