tržište

Šest rabljenih modela automobila s rednim ‘šestakom‘ ispod haube za manje od 15 tisuća eura

Ništa se ne može usporediti s uglađenošću dobrog šesterocilindričnog rednog motora – evo šest modela koje možete nabaviti povoljno

Redni šestaci

Ništa se ne može usporediti s uglađenošću dobrog šesterocilindričnog rednog motora – evo šest modela koje možete nabaviti povoljno

Redni ‘šestak‘. Već kad izgovorite ove dvije riječi, zvuk šesterocilindričnog motora zazvoni vam u ušima. Barem je tako kod istinskih zaljubljenika u automobile, posebice onih modela starijeg datuma. Redne ‘šestake‘ često smo povezivali s BMW-ima, ali mnogi proizvođači odlučivali su se koristiti upravo takvo tehničko rješenje, nasuprot drugima koji su se oslanjali (ili se i danas oslanjaju) na V6 smještaj cilindara.

image

Redni šestaci

Nažalost, prednosti kompaktnijeg V6 motora značile su da je korištenje rednog šesterocilindričnog motora bilo u stalnom padu tijekom dva posljednja desetljeća 20. stoljeća. Tek se nedavno vratio u popularnost zahvaljujući Mercedesu, JLR-u, Stellantisu i Mazdi.

Naravno, za kupnju bilo kojeg novog modela s takvim sretnim rasporedom pod haubom treba vam dosta novca. Nasreću, postoje jeftiniji načini da iskusite čistu ljepotu lijepog rednog šesterocilindričnog motora. Izdvojili smo šest modela koji vam mogu pružiti taj zaboravljeni osjećaj za manje od 15.000 eura.

image

Redni šestaci

BMW 135i

Postoji jedna tvrtka koja nikada nije odustala od rednog šesterocilindričnog motora, a to je – BMW. Odmah nam je na pamet pao coupe model 135i. Predstavljen je 2007. kao top model za coupe i kabriolet verzije originalne serije 1, imao je veću snagu od svog hatchback ekvivalenta – 302 KS, zahvaljujući 3,0-litrenom turbopunjenom N54 rednom šesterocilindričnom motoru. U kombinaciji sa stražnjim pogonom, ručnim mjenjačem i, kod coupe izvedbe, proporcijama koje su podsjećale na legendarnu 2002. godinu, 135i svakim danom sve više izgleda kao skriveni dragulj za entuzijaste.

image

Redni šestaci

Lexus IS 300

Neki su u tim vremenima Lexus zvali ‘japanskim Mercedesom‘, ali model IS prije bi bio japanski BMW, i to serije 3, zahvaljujući sportskom karakteru, pogonu preko stražnjih kotača i izboru ne jednog, već dva redna šesterocilindrična motora. Ako tražite snagu, poželjet ćete IS300 s njegovim 3,0-litrenim 2JZ-GE rednim šesterocilindričnim motorom sa 217 KS. Međutim, on je najčešće dolazio samo s automatskim mjenjačem, pa ako želite ručno mijenjati brzine, morat ćete se zadovoljiti modelom IS200, kojeg pokreće manji 2,0-litreni 1G-FE motor sa 153 KS.

image

Redni šestaci

Volvo S60/V60 T6

Volvo je 2007. godine prkosio trendovima tog vremena uvođenjem potpuno novog rednog šesterocilindričnog motora, koji je ubrzo dobio 3,0-litrenu verziju s turbopunjačem pod oznakom T6. Taj je motor pronašao svoj put u mnoge Volvo modele, ali naši favoriti mogli bi biti zgodni dvojac S60 i V60. Pogotovo V60, jer je karavan. Niti jedan nije mogao ponuditi upravljivost na razini BMW serije 3. Umjesto toga, s 300 KS, ili 325 KS s opcijskom nadogradnjom Polestara i pogonom na sve kotače, bili su više poput Audijevih "spavača" za sve vremenske uvjete, ali s dodatnim slojem skandinavske elegancije. U cjenicima rabljenih nalaze se na gornjoj granici budžeta od 15.000 eura, ali su također lako najmoderniji automobili na ovom popisu.

image

Redni šestaci

Jaguar XJS

Nećemo se pretvarati da će kupnja Jaguara starog 30 i više godina po bilo kojoj cijeni biti bezrizičan pothvat (niti je kupnja trogodišnjeg, što se toga tiče), ali neosporno je koliko će stari XJS privlačiti poglede kada se s njim provozate gradom. Godinama izgubljen u sjeni između bezvremenskog E-Typea i XK-a okrenutog budućnosti, veliki XJS napokon se čini da ima svoj trenutak pod reflektorima. Iako ste ga mogli dobiti s V12 motorom, redni šesterocilindrični – u početku 3,6-litreni, kasnije 4,0 početkom 1990-ih – smatra se lakšim za održavanje i dolazio je s dodatnim bonusom standardnog ručnog mjenjača.

image

Redni šestaci

Jeep Cherokee (XJ)

Ako je pouzdanost prioritet, onda a) zašto pokušavate kupiti stari šesterocilindrični automobil s ograničenim budžetom, i b) možda biste trebali razmotriti kutijasti Jeep Cherokee generacije XJ. U prodaji na većini tržišta između 1984. i 2001., a proizvodio se sve do 2014. u Kini, jedna od rijetkih stvari koje su dulje trajale od XJ-a bio je njegov 4,0-litreni redni šesterocilindrični motor.

Iako nije bio iznimno snažan, sa snagom od 193 KS, ima reputaciju da podnosi kilometre kao malo koji drugi motor, često ne zahtijevajući veće popravke sve do preko 300.000 km. Uparen s terenskim performansama XJ-a i robusnim izgledom, definitivno je redni šesterocilindrični motor izbor ako se želite uputiti u divljinu.

image

Redni šestaci

Mercedes SL320 (R129)

Prije nego što je krajem 90-ih prešao na V6 motore, Mercedes je 1993. godine svom M104 rednom šesterocilindričnom motoru dao još jednu nadogradnju, povećavši zapreminu na 3,2 litre i snagu na 228 KS. Motor koji je pronašao dom u mnogim Mercedesima tog doba, ali za najbolju kombinaciju stila i pristupačnosti, ne možete pogriješiti sa zgodnim R129 SL320.

Ovaj motor ugrađivao se samo do 1998. godine, kada je SL320 dobio V6 motor. Ipak, nisu izgubljene sve nade za M104 – na nekim tržištima ste ga kasnije mogli naručiti u... ajoj, da! SsangYong Rodiusu. Ufff...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 11:39