Dok Volkswagen tek (možda) planira Golf s peterocilindrašem kao posebno izdanje, jedan Hrvat već ga je napravio i to bolje nego što bi itko očekivao.
U radionici Auto Jukić u Sinju nastao je jedini Golf 8 R na svijetu koji ispod poklopca nosi 2,5-litreni petcilindarski motor s oznakom DNWC iz aktualnog Audija RS3, uparen s RS-ovim automatskim mjenjačem DQ501.
Iza ovog projekta stoji Jerko Jukić, ime koje u regionalnim tuning krugovima ima gotovo kultni status.
Nakon što je prije tri godine postao poznat po Golfu 7.5 R s 2.5 TFSI motorom i 700 KS koji smo vam predstavili na ovom portalu, sada je otišao korak dalje. Njegov novi Golf 8 R ne samo da koristi najnoviji RS3 pogonski sklop, već sve komponente, od pogona, mjenjača i motora, do elektronike, savršeno integrira u modernu MQB Evo arhitekturu.
Rezultat je automobil koji Volkswagen još nema u ponudi. Na klasično gorivo razvija 520 KS, dok s mješavinom etanola E85 doseže čak 630 KS. Snaga se prenosi na sve kotače, mjenjačom mapiranim preko Unitronica, uz precizno podešene parametre motora i DSG-a. Automobil koristi KW4 Clubsport ovjes, a za prianjanje brinu slick gume Yokohama Advan A052, sve komponente kakve se viđaju na ozbiljnim trkaćim automobilima.
Unatoč svemu, ovaj Golf nije trkaći prototip nego legalan, registriran i homologiran automobil sposoban za svakodnevnu vožnju. U "street" načinu rada s blagim boostom vozi se civilizirano dok u "race" modu postaje zvijer čiji zvuk odaje snagu koja nadmašuje mnoge superautomobile.
Da se radi o ozbiljno složenom automobilu, potvrđuje i činjenica da ga je testirao Misha Charoudin, poznati vozač, instruktor i tvorac sadržaja sa staze Nürburgring-Nordschleife. Rođen u Rusiji, a već dugo sa stalnom adresom u Njemačkoj, Charoudin je dio Bilstein Racing Teama i jedan od najpoznatijih vozača koji svakodnevno testiraju ekstremne automobile na “Zelenom paklu”. Njegov YouTube kanal prati gotovo dva milijuna zaljubljenika u performanse, pa nije čudo što je i video s hrvatskim Golfom izazvao veliku pažnju.
Charoudin je automobil testirao na Nürburgringu, gdje je pohvalio uravnoteženost, trakciju i brutalnu isporuku snage. Istaknuo je kako ovakav projekt zaslužuje priznanje jer ne dolazi iz tvorničkog laboratorija, nego iz male radionice u Sinju. Golf se pritom ponašao kao pravi RS3, s preciznim odzivom na gas, minimalnim turbo-kašnjenjem i zapanjujućim međuubrzanjima.
Na gledanje snimke vožnje teško je ostati ravnodušan: Golf leti stazom uz tipični zvuk peterocilindraša, onaj osebujni, mehanički ritam koji od 1980-ih simbolizira Audijeve rally legende. No ovaj put, taj zvuk dolazi iz Golfa, i to onog koji je, barem zasad, jedinstven na svijetu.
Jerko Jukić još jednom je dokazao da hrvatski majstori mogu stvoriti automobile koji ruše granice i oduševljavaju čak i profesionalce. Volkswagen tek daje neke naznake da bi možda mogao napraviti Golf s pet cilindara, a ovaj se već vozi i to na Nürburgringu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....