U svijetu superautomobila prepunih hibridne tehnologije i automatskih mjenjača, nova britanska marka Garagisti & Co odlučila je krenuti potpuno drugim putem. Njihov prvi model, GP1, nastao je u suradnji s bivšim dizajnerom Bugattija i Rimca Angelom Guerrom, a proizvest će ga u samo 25 primjeraka, svaki po cijeni od čak 2,8 milijuna eura i to bez poreza.
Naziv “Garagisti” potječe iz Formule 1 pedesetih i šezdesetih godina, kada su mali privatni timovi prkosili tvorničkim gigantima. Filozofija je ostala slična, GP1 je superautomobil bez kompromisa, lagan, analognog osjećaja i čistih linija, inspiriran klasicima kao što su Lancia Stratos Zero i Lamborghini Countach.
Karoserija je izrađena od karbonskih vlakana, a automobil teži svega 1000 kilograma, manje nego Mazda MX-5 i čak 40 posto manje od Lamborghini Revuelta, iako u srcu nosi 6,6-litreni atmosferski V12 kojeg je razvila talijanska tvrtka Italtecnica. Motor razvija 800 KS i 700 Nm okretnog momenta, vrti se do 9000 o/min, a snagu šalje isključivo na stražnje kotače putem ručnog šesterostupanjskog Xtrac mjenjača.
U kabini nema digitalnog kiča, ona je gotovo bez zaslona, s povišenom središnjom konzolom koja podsjeća na onu u legendarnom Porscheu Carreri GT, crnom ručicom mjenjača i minimalističkim rasporedom kontrola. Sjedi se nisko, okružen materijalima vrhunske izrade, a fokus je na vozačevom osjećaju, ne na infotainment sustavima.
Tehnički gledano, 800 KS možda ne zvuči revolucionarno u eri elektrificiranih monstruma s više od 1000 KS, ali uz ovako malu masu GP1 nudi omjer snage i mase koji jamči brutalna ubrzanja (nikakvi podaci o tome nisu otkriveni) i čistu vozačku povezanost. Bez turbopunjača i bez hibridnog sustava, odziv motora je trenutačan, a zvuk V12-ice pri 9000 okretaja prava mehanička simfonija.
Garagisti & Co poručuje da je GP1 stvoren za entuzijaste koji žele istinski analogni hiperautomobil, a ne samo brojke na papiru. Proizvodnja počinje uskoro, a zbog male serije i ekskluzivne cijene, svaki će primjerak biti krojen prema željama kupca.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....