U svijetu u kojem superautomobili postaju digitalni gadgeti na kotačima, Capricorn 01 Zagato djeluje kao vremenski portal u doba kada je vožnja bila ono jedino važno. Njemački inženjering i talijanska strast spojili su se u projektu koji prkosi trendovima i donosi ručni mjenjač, veliki benzinski V8, bez hibridnog dodatka i bez ijednog vidljivog zaslona koji odvlači pozornost. Cijena je astronomskih 2,95 milijuna eura, no ovaj automobil je ulaznica u svijet kakvog više gotovo nema, tako da ne treba sumnjati da će biti dovoljno zainteresiranih.
Iako je ovo prvi automobil koji nosi ime Capricorn, tvrtka iza njega nije nepoznata. Ona je surađivala s timovima koji su sudjelovali u najtežim utrkama na svijetu, od Le Mansa i Dakara do Formule 1 i WRC-a i radila za trkaće odijele Porschea, Peugeota, Lotusa i Mercedesa. U suradnji s legendarnim dizajnerskim studijem Zagato nastao je automobil koji kombinira njemačku preciznost i talijanski šarm, s ciljem da "bude vožen, osjećen i zapamćen".
Vanjski dizajn obiluje detaljima tipičnim za Zagato. Tu su "double-bubble" krov, bademasta svjetla i izraženi blatobrani, dok silueta podsjeća na Ford GT i Koenigsegg. Umjesto aktivne aerodinamike, 01 Zagato koristi čiste površine i usisnike pažljivo oblikovane za stabilan potisak. Dizajn nije stvoren za pokazivanje, već za osjećaj kontrole i predvidljivosti u rukama vozača.
Unutrašnjost je potpuno posvećena vozaču. Nema infotainmenta ni dodirnih zaslona, samo analogni instrumenti, središnji obrtomjer i mali ekran zaslon koji služi samo za stražnju kameru i koji se uvlači kad nije potreban. Prekidači su izrađeni od titana i aluminija, sjedala su fiksna ali s podesivim jastučićima, a volan, papučice i ručica mjenjača mogu se prilagoditi za idealnu vozačku poziciju. U vremenu preopterećenom ekranima, Capricorn se vraća suštini, mehaničkom luksuzu.
Karoserija i monokok izrađeni su od karbona, a podvozje koristi dvostruke vilice i Bilstein adaptivne amortizere s tri načina rada. Električni servo volan aktivan je samo pri malim brzinama, dok se na većima isključuje, dajući izravan mehanički osjećaj povezanosti s kotačima. Kočnice su karbonsko-keramičke, skrivene iza 21-inčnih naplataka od aluminijske legure ili karbona.
Srce automobila čini 5,2-litreni kompresorski V8, preuzet iz Forda, ali dorađen i ručno podešen u Capricornu. Rezultat je "više od 900 KS i 1000 Nm okretnog momenta", a masa auta od samo 1200 kilograma jamči eksplozivna ubrzanja. Do stotke stiže za manje od tri sekunde, a maksimalna brzina iznosi 360 km/h.
Snaga se prenosi isključivo na stražnje kotače preko peterostupanjskog ručnog mjenjača s dog-leg rasporedom (prva brzina nije u standardnom gornjem lijevom položaju, nego dolje lijevo, za lakše prebacivanje između druge i treće brzine).
Proizvest će se samo 19 primjeraka, svaki ručno u Njemačkoj, za kupce iz Europe, Japana, Kanade i Bliskog istoka.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....