Mnogim ljudima je novi automobil danas prevelika investicija pa ne čudi da trgovina rabljenima cvjeta. U moru ponuda najbitnije je prije same kupnje pažljivo provjeriti situaciju na tržištu i upoznati se s cijenama. Pritom, ako je cijena viša od prosjeka to bi mogao biti dobar znak kako je riječ o urednom automobilu, dok nerealno niske cijene od privatnih ponuđača u principu znače da automobil treba bolje pregledati.
Potrebe i prioritete prije kupovine morate jasno definirati. Najbitnije odrednice kod potrage pritom su uvijek iste za većinu kupaca: kilometraža, da li je li auto bio razbijen pa popravljan te je li vozilo bilo ukradeno.
Ako se stanje automobila prema izgledu, detaljima i papirima ne podudara s pričom, krenite u daljnju potragu.
Uglavnom, kupnja rabljenog je uvijek lutrija, pa mogućnost pogreške pokušajte svesti na najmanju moguću mjeru i računajte s barem s minimalnim ulaganjem poput izmjene ulja u motoru odmah po kupnji. Dakle, kada pronađete automobil koji vam je privukao pažnju obratite pažnju na znakove koji ukazuju na moguće muljanje prodavača.
1) Probna vožnja
Nikada nemojte kupiti rabljeni auto kojeg niste isprobali. Vuče u stranu, lupka na neravninama, ne drži pravac pri kočenju? Ako se imalo razumijete u problematiku odmah ćete znati što je posrijedi, a ako ste laik, odvezite auto stručnjaku da ga pogleda.
Uvijek je najbolje ići u ovlašteni ili specijalizirani servis. Kad ustanovite što sve treba mijenjati, izračunajte koliko to košta i čuvajte taj podatak za cjenkanje.
2. Svježe lakirani auto
Svakako je bolje kupiti automobil s originalnom bojom, čak i ako je oštećena od parkiranja, nego kupiti svježe obojan auto. Iako je sjajan i oku ugodan, tko zna što skriva svjež lak. Ponekad je lakiran zbog sudara, a ponekad čak i krije hrđu. Ovdje valja obratiti pažnju na sva stakla, jesu li iz iste godine i istog proizvođača, ako nisu, to je znak da su mijenjana.
3) Dim iz auspuha
Trebao bi biti jedva vidljiv, ali svaki drugi tamni ili plavkasti ukazuje na veću nepravilnost u radu i na ogromnu kilometražu. Čađa ukazuje na loše izgaranje, a kod dizelaša je uzrok često u visokotlačnoj pumpi i brizgalicama.
4) Motor trese u praznom hodu
Nemiran rad kada je motor zagrijan ukazuje na razlike u tlakovima kompresije, uslijed istrošenja klipova, karika i ventila. Ne dajte se zavarati da se to lako podešava, jer se najčešće radi o većoj dotrajalosti motora. Zato je najbolje to testirati kada je motor hladan jer istrošenost motora najviše utječe na neuravnotežen rad u praznom hodu. Ako je trešnja još veća svakako odustanite.
5) Svježe opran motor
Zašto bi netko uopće prao motor prije prodaje? Na taj se način lako kamuflira dotrajalost i puštanje ulja na brtvama poklopca ventila i uljnog kartera te semeringu koljenastog vratila. Zato kada je motor opran, teže se otkriva loše brtvljenje usisnog i ispušnog sustava, pa oprani motor lako može zavarati kupca. Zato bolje provjerite brtvila i semering gdje i najmanja kap može uputiti na prevaru.
6) Jako potrošena sjedala
Ako su sjedala mekana i na izgled deformirana a obloge na vratima potrošene auto je vjerojatno prešao puno kilometara. Neki prodavači kupuju rabljena, manje korištena sjedala, stražnju klupu i obloge vratiju, čega su također puni oglasnici, te ih postavljaju u svoj automobil. Ako pak obloge vrata ne odgovaraju dezenu sjedala sve je jasno... Provjerite i mehanizam za podešavanje i u svakom položaju pomičite sjedala kako biste utvrdili koliko su dotrajala. To otkriva loše stanje auta.
7) Izlizan volan i ručice
Ako su obloge papučica jako potrošene, često i ‘do metala‘ - auto je puno vožen, a ako su pak potpuno nove na 12 godina starom auto i to je signal za uzbunu. Izlizanost obruča upravljača i ručice mjenjača također bi trebali biti u skladu s godištem i općem stanju vozila.
8) Potpuno nove gume
U redu, kada se gume potroše stavljaju se nove. No ponekad su stavljene samo da prikriju stanje podvozja ili nepravilno izlizane prethodne gume. Često se stavljaju i ravnomjernije istrošene rabljene gume kakvih su također puni oglasnici.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....