veliki pregled

Koliko su isplativi rabljeni veliki SUV-ovi? Održavanje je skupo, ali zov luksuza zna biti jači

10 godina stari povoljniji su oko 4 puta od novih, ali unatoč većoj pristupačnosti treba biti svjestan troškova održavanja

Veliki SUV modeli

 auto klub

Kao novi su skupi kao suho zlato, a ni rabljeni nisu za svaki džep. Unatoč tomu, veliki luksuzni SUV i terenski automobili s pogonom 4x4 mnogima su tiha želja i dovoljan je mali trenutak slabosti da emocije nadvladaju razum.

Moćan izgled s visokom pozicijom sjedenja i dobrom opremom, snažni motori, integralni pogon i automatski mjenjač svojstva su koja mnogima povećavaju zadovoljstvo boravka za volanom, ali isto tako treba reći da mnogima isto to zadovoljstvo prisjedne prilikom prvog većeg zahvata u ovlaštenoj radionici. Iznosi vrlo lako prelaze i 20.000 kuna i u tom trenutku mnogi shvate da se ipak uzeo prevelik zalogaj.

Odnosno da je takav rabljeni, kako bi narod rekao, lakše kupiti nego pravilno održavati, bez kemijanja po garažama i dvorištima. I cijene dijelova i guma su osjetno veće nego za klasične automobile, a niti potrošnja unatoč dizelskom motoru, nije beznačajna. Zbog svega toga treba dobro promisliti može li se takav rabljeni automobil sa, u pravilu kompleksnom tehnologijom, održavati kako treba. Pročešljali smo oglasnike rabljenih kako bi vidjeli što se sve može i po kojoj cijeni kupiti, uz zadani okvir starosti 10 godina i s najviše 250.000 kilometara, što je za takve automobile s obzirom na godište više pravilo nego iznimka.

image

Veliki SUV modeli

auto klub

AUDI Q7 Velik i bucmast

Audi je posljednji od njemačke premium trojke ušao u klasu velikih SUV automobila, ali odmah u velikom stilu. Jedini je tada prešao dužinu od pet metara (5,09 metara), a moćna, masivna pojava u startu mu je priskrbila tolike narudžbe da ih je tvornica jedva stigla isporučivati na vrijeme. Ovo je prva generacija iz 2005., a redizajnirana 2009. godine, u kojoj je najtraženiji dizelski motor 3.0 TDI V6 (204 i 245 KS). Top model imao je motor brodske snage 6.0 TDI V12 (500 KS i 1000 Nm!), danas čisti raritet na tržištu rabljenih. Tiptronic mjenjač ima 6 brzina.

image

Veliki SUV modeli

auto klub

JEEP GRAND CHEROKEE Europa prihvatila Indijanca

Prva generacija s početka 1990-ih imala je, zbog brojnih vlasnika s one strane zakona karizmu mafijaškog, ali kasnije se to promijenilo. Ipak, Grand Cherokee zadržao je status posebnog i jednog od simbola američkog načina života. Ovo je već četvrta generacija predstavljena 2010., a optimalan motor mu je Mercedesov dizelaš 3.0 CRD V6 (190 i 240 KS). Automatski mjenjač ima samo 5 brzina.

image

Veliki SUV modeli

auto klub

RANGE ROVER Prestiž s aromom britanske krune

Toliko plemenitih materijala, stilskog i luksuznog ugođaja, ali i toliko terenskih sposobnosti nema niti jedan automobil ove klase. Masivan je i težak kao trokrilni hrastov ormar, a ovo je zadnja godina treće generacije iz 2001. i po drugi put redizajnirane 2010. godine. Optimum je dizelaš 3.6 V8 (270 KS) s mjenjačem s 8 brzina, dok 4.4 V8 (313 KS) potvrđuje elitni status Rangea.

image

Veliki SUV modeli

auto klub

VOLVO XC90 Odlikaš iz drugog plana

Čvrst i siguran kao tenk, slogan je koji desetljećima (opravdano) prati Volvo automobile. Vrijedi to i za prvu generaciju XC90 iz 2002. i redizajniranu 2007. godine, kojoj je velik adut i robustan i dugovječan 5-cilindarski dizelaš 2.4 D5 (163, 185 i 200 KS). Automatski mjenjač ima 6 brzina.

image

Veliki SUV modeli

auto klub

BMW X5 I kad je povišen, BMW je BMW

Deset godina star X5 iz druge je generacije (E70) predstavljene 2007. i redizajnirane 2010. godine. Uživa velik ugled kod hrvatskih ljubitelja BMW-a, a što se motora tiče favorit je 6-cilindarski redni dizelaš 3.0 (245 KS). Oni s većim budžetom vole se počastiti top verzijom M50d nabrijanom na 381 KS, sa sportskom specifikacijom opreme. Sve navedeno vrijedi i za coupe izvedbu X6 (E71). Mjenjač ima 8 brzina.

image

Veliki SUV modeli

auto klub

MERCEDES ML Zvijezda jače sja kad je visoko

Mercedes je prvi od njemačkog premium terceta krenuo u segment luksuznih SUV modela, prvom generacijom ML (W163) još davne 1997. godine. Deset godina stari primjerci su prvo godište treće generacije (W166), a istovremeno posljednji pod tom oznakom (nasljednik se od 2015. naziva GLE). Ima sve odlike koje Mercedes u očima široke javnosti čine najcjenjenijim imenom europske auto industrije, u što se uklapa i uglavnom veća cijena od usporedivih verzija BMW-a i Mercedesa. No, ML je i kao nov bio skuplji. Motori za kojima vlada najveći interes su, naravno, dizelski 4-cilindarski 2.1 BlueTec (204 KS) te 3.0 BlueTec V6 (258 i 306 KS), svi povezani s automatskim mjenjačem sa 7 brzina G-Tronic.

image

Veliki SUV modeli

auto klub

PORSCHE CAYENNE Najsportskiji od svih

Mnogi su bili zgroženi kad se najjača njemačka sportska marka odlučila 2002. ući u SUV vode i pružiti sportski užitak i u ovoj klasi, no nakon početnog šoka I nevjerice Cayenne je, paradoksalno, postao najprodavaniji Porsche. Deset godina star primjerak pripadnik je druge generacije iz 2010., a da stvar bude bolja najzastupljeniji motor je dizelski 3.0 TDI V6 (245 KS). Automatski mjenjač ima 8 brzina.

image

Veliki SUV modeli

auto klub

TOYOTA LAND CRUISER Terenac samo takav

Land Cruiser je najprodavaniji model u mnogim siromašnijim zemljama lošije prometne infrastrukture, prvenstveno Afrike i Azije. I to sve govori. Terenska šasija i reduktor čine je divokozom i na terenu, što površni poznavatelji s obzirom na ukupnu prilično luksuznu izvedbu nikad ne bi rekli. Robusna je, a takav je i 4-cilindarski dizelaš 3.0 D-4D (190 KS).

image

Veliki SUV modeli

auto klub

VOLKSWAGEN TOUAREG Narodni auto visoke klase

Visok imidž stečen automobilima za široke mase, ponajprije Polom, Golfom i Passatom, VW je odlučio iskoristiti i u tada nadirućem trendu luksuznih SUV automobila i 2002. lansirao prvi Touareg. Pun pogodak! Bio je jeftiniji od većine konkurenata i 2010. je uslijedila druga generacija, danas na tržištu rabljenih jako dobro tražena. Klasičan Volkswagenovski dizajn mnogima paše, a najveći fokus je na dizelašu 3.0 TDI V6 (204 i 245 KS) s automatskim mjenjačem sa 8 brzina.

image

Veliki SUV modeli

auto klub

INFINITI FX Šarm japanske egzotike

Infiniti je otišao s europskog tržišta, ali cestama kruži dosta rabljenih primjeraka izvana sportski privlačnog, a iznutra bogato opremljenog modela FX. Zadržani dijelovi servisne mreže olakšavaju održavanje, a ovo je 2011. napravljen redizajn druge generacije iz 2008. godine. Tko želi imati vrlo poseban auto, FX je prava stvar. Najtraženiji motor je Renault-Nissanov dizelaš 3.0 V6 dCi (238 KS), povezan s automatikom sa 7 brzina.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 21:39