
Mazda je 2019. godine predstavila model CX-30 koji se ugurao u rupu između manjeg CX-3 i većeg CX-5. Model je u međuvremenu star šest godina, već je prošao ozbiljan redizajn i na tržištu rabljenih ima primjeraka kojima je dosta pala cijena.
Već 16.000 eura moglo bi biti dovoljno da kupite primjerak u dobrom stanju, a za 20.000 eura možete pronaći odličnu Mazdu CX-30. Ponuda u oglasnicima je vrlo solidna i pronalazak primjerka koji bi trebao odgovarati vašim željama ne bi trebao biti problem. No kakav je ovaj automobil i isplati li se kupovina rabljenog primjerka.
Mazda CX-30 je od svoje premijere bila i ostala automobil koji je stvarno dobar za vožnju, uglađen, profinjen i ujedno relativno štedljiv. Mazda ima dugu povijest drugačijeg pristupa, bilo da se radi o dizajnu ili inženjeringu. Ponekad se ta strategija isplatila, ali u drugim slučajevima imala je kontraefekt, čak i ako je to više zbog konzervativizma kupaca nego zbog problema s proizvodom.
Posljednjih godina Mazda je požnjela plodove izrade automobila koji izgledaju sjajno, privlačni su za vožnju i imaju visokokvalitetnu unutrašnjost koja je jednostavna za korištenje i udobna – a to je očito i kod CX-30. Ovaj auto je tipična Mazda, vrlo poželjan SUV koji se ističe iz mase u svojoj klasi.
Tehnička baza CX-30 je jednaka onoj Mazde 3, od platforme osovinskog razmaka 2,66 metra do motora i mjenjača, ali uz dodatak prilagodljivog 4x4 pogona u određenim verzijama. Poznati Skyactiv pristup primjene laganih materijala i gradnje, koji su Mazdin kompaktni SUV u osnovnoj verziji olakšali na relativno malih 1320 kilograma, osjeti se jednako u lakoći manevriranja gradom i dinamici sporije ili brže vožnje otvorenim cestama.
Iako je Mazda mainstream marka, čim sjednete u CX-30, pomislit ćete da je njezin proizvođač premium brend, takav je standard materijala, dizajna i kvalitete izrade. Mazda CX-30 kao i sve druge Mazde također nudi malo drugačiju ravnotežu između tipki i funkcija na središnjem zaslonu, s naglaskom na tipke, što svakako pozdravljamo. Zasebne kontrole klime ispod zaslona osjetljivog na dodir su vrlo dobrodošle, a i sve drugo je vrlo jednostavno za korištenje pogotovo okretna tipka kojom se upravlja većinom funkcija na zaslonu, što je još jedan detalj po kojem se Mazda razlikuje od većine konkurenata.
S dužinom od 440 cm, CX-30 je zapravo nekakva međuklasa između malih i kompaktnih SUV-ova, te je veća od prvih, a manja od ovih drugih. Međutim, zbog većih dimenzija nemojte očekivati i veću ponudu prostora nego u malom SUV-u dugačkom, primjerice, 425 cm. Prostor za noge na stražnjim sjedalima nije skučen, no daleko je od raskošnog, a tunel mjenjača je prilično glomazan što oduzima dodatni prostor u unutrašnjosti. Kapacitet prtljažnika je također vrlo prosječan. Realno 430 litara ili 1406 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima, je samo malo više od vrijednosti tipičnih za manje klasične kompaktne i uglavnom ispod prosjeka malih SUV-ova.
Od početka prodaje u ponudi su bila dva motora. Osnova je bio atmosferski blagi hibridni benzinski motor 2.0 Skyactiv-G tipično velikog obujma za Mazdu, dvije litre. razvija 122 KS i 213 Nm i potpomognut je 48-voltnom električnom instalacijom u svrhu boljih ubrzanja i manje potrošnje. Iako ovaj motor nije rijedak u ponudi rabljenih, ipak ćete češće pronaći CX-30 s ekonomičnim dizelskim motorom 1.8 Skyactiv-D koji razvija 116 KS i 270 Nm. Oba motora su realno dovoljno snažna za automobil, iako bolje performanse pružaju u kombinaciji s ručnim mjenjačem.
Za one koji žele više nudio se i Skyactiv-X benzinski motor sa 180 KS i 224 Nm. No, iako je bio najavljivan kao revolucionaran benzinac koji radi kao dizel, u praksi se baš nije pokazao dovoljno živahnim ili posebno štedljivim. Prodaja nije bila sjajna, a to se vidi i u ponudi rabljenih gdje je Skyactiv-X mnogo rjeđi od ranije spomenutih pogonskih strojeva. Podjednako rijetke u ponudi u ponudi rabljenih su i verzije s dvolitrenim Skyactiv-G motorom od 150 KS, koji je stigao 2023. godine i u međuvremenu je ukinut, i najnovijim 2,5-litrenim benzincem koji ima 140 KS te je stigao prošle godine.
Mazda nudi planove servisiranja koji vam omogućuju planirano servisiranje do tri godine ili do 37.500 milja (ovisno o tome što prije nastupi). CX-3 bi trebao biti otprilike prosječan u klasi što se tiče troškova servisiranja.
Kao većina novih Mazdi i CX-30 impresionira pouzdanošću, kako prema recenzijama vlasnika tako i po nezavisnim istraživanjima u kojima je uvijek u vrhu svoje klase. Većina vlasnika uživala je u besprijekornoj vožnji, iako su neki prijavili probleme s infotainmentom, poput zamrzavanja zaslona i problema s povezivanjem. Neki su također iskusili neočekivana svjetla upozorenja, ali to je uglavnom brzo riješeno. Auto je i dva puta opozvan, no bili su to relativno mali opozivi zbog manjih problema koji su riješeni nadogradnjom softvera.
Sve u svemu, CX-30 je prilično sigurna kupnja na tržištu rabljenih vozila. Oni koji vole vožnju i bitno im je kako se auto ponaša, bit će sigurno zadovoljni, no oni kojima to nije bitno i teže za obiteljske potrebe dobiti što više mjesta u malom SUV-u možda će se razočarati. No kvalitetom auta definitivno nitko neće biti razočaran.
Komentari
0