SAVJETNIK AUTO KLUBA

Mazda CX-30: Zahvalni mali SUV koji je odličan za vožnju, ali ima li problema kao rabljeni auto?

Ovaj auto je tipična Mazda, vrlo poželjan SUV koji se ističe iz mase u svojoj klasi. Evo koliko je pametno kupiti rabljeni

Mazda CX-30

 Mazda Media
Ovaj auto je tipična Mazda, vrlo poželjan SUV koji se ističe iz mase u svojoj klasi. Evo koliko je pametno kupiti rabljeni

Mazda je 2019. godine predstavila model CX-30 koji se ugurao u rupu između manjeg CX-3 i većeg CX-5. Model je u međuvremenu star šest godina, već je prošao ozbiljan redizajn i na tržištu rabljenih ima primjeraka kojima je dosta pala cijena.

Već 16.000 eura moglo bi biti dovoljno da kupite primjerak u dobrom stanju, a za 20.000 eura možete pronaći odličnu Mazdu CX-30. Ponuda u oglasnicima je vrlo solidna i pronalazak primjerka koji bi trebao odgovarati vašim željama ne bi trebao biti problem. No kakav je ovaj automobil i isplati li se kupovina rabljenog primjerka.

image

Mazda CX-30

Mazda Media

Mazda CX-30 je od svoje premijere bila i ostala automobil koji je stvarno dobar za vožnju, uglađen, profinjen i ujedno relativno štedljiv. Mazda ima dugu povijest drugačijeg pristupa, bilo da se radi o dizajnu ili inženjeringu. Ponekad se ta strategija isplatila, ali u drugim slučajevima imala je kontraefekt, čak i ako je to više zbog konzervativizma kupaca nego zbog problema s proizvodom.

Posljednjih godina Mazda je požnjela plodove izrade automobila koji izgledaju sjajno, privlačni su za vožnju i imaju visokokvalitetnu unutrašnjost koja je jednostavna za korištenje i udobna – a to je očito i kod CX-30. Ovaj auto je tipična Mazda, vrlo poželjan SUV koji se ističe iz mase u svojoj klasi.

image

Mazda CX-30

Mazda Media

Tehnička baza CX-30 je jednaka onoj Mazde 3, od platforme osovinskog razmaka 2,66 metra do motora i mjenjača, ali uz dodatak prilagodljivog 4x4 pogona u određenim verzijama. Poznati Skyactiv pristup primjene laganih materijala i gradnje, koji su Mazdin kompaktni SUV u osnovnoj verziji olakšali na relativno malih 1320 kilograma, osjeti se jednako u lakoći manevriranja gradom i dinamici sporije ili brže vožnje otvorenim cestama.

image

Mazda CX-30

Mazda Media

Iako je Mazda mainstream marka, čim sjednete u CX-30, pomislit ćete da je njezin proizvođač premium brend, takav je standard materijala, dizajna i kvalitete izrade. Mazda CX-30 kao i sve druge Mazde također nudi malo drugačiju ravnotežu između tipki i funkcija na središnjem zaslonu, s naglaskom na tipke, što svakako pozdravljamo. Zasebne kontrole klime ispod zaslona osjetljivog na dodir su vrlo dobrodošle, a i sve drugo je vrlo jednostavno za korištenje pogotovo okretna tipka kojom se upravlja većinom funkcija na zaslonu, što je još jedan detalj po kojem se Mazda razlikuje od većine konkurenata.

image

Mazda CX-30

Mazda Media

S dužinom od 440 cm, CX-30 je zapravo nekakva međuklasa između malih i kompaktnih SUV-ova, te je veća od prvih, a manja od ovih drugih. Međutim, zbog većih dimenzija nemojte očekivati i veću ponudu prostora nego u malom SUV-u dugačkom, primjerice, 425 cm. Prostor za noge na stražnjim sjedalima nije skučen, no daleko je od raskošnog, a tunel mjenjača je prilično glomazan što oduzima dodatni prostor u unutrašnjosti. Kapacitet prtljažnika je također vrlo prosječan. Realno 430 litara ili 1406 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima, je samo malo više od vrijednosti tipičnih za manje klasične kompaktne i uglavnom ispod prosjeka malih SUV-ova.

image

Mazda CX-30

Mazda Media

Od početka prodaje u ponudi su bila dva motora. Osnova je bio atmosferski blagi hibridni benzinski motor 2.0 Skyactiv-G tipično velikog obujma za Mazdu, dvije litre. razvija 122 KS i 213 Nm i potpomognut je 48-voltnom električnom instalacijom u svrhu boljih ubrzanja i manje potrošnje. Iako ovaj motor nije rijedak u ponudi rabljenih, ipak ćete češće pronaći CX-30 s ekonomičnim dizelskim motorom 1.8 Skyactiv-D koji razvija 116 KS i 270 Nm. Oba motora su realno dovoljno snažna za automobil, iako bolje performanse pružaju u kombinaciji s ručnim mjenjačem.

image

Mazda CX-30

Mazda Media

Za one koji žele više nudio se i Skyactiv-X benzinski motor sa 180 KS i 224 Nm. No, iako je bio najavljivan kao revolucionaran benzinac koji radi kao dizel, u praksi se baš nije pokazao dovoljno živahnim ili posebno štedljivim. Prodaja nije bila sjajna, a to se vidi i u ponudi rabljenih gdje je Skyactiv-X mnogo rjeđi od ranije spomenutih pogonskih strojeva. Podjednako rijetke u ponudi u ponudi rabljenih su i verzije s dvolitrenim Skyactiv-G motorom od 150 KS, koji je stigao 2023. godine i u međuvremenu je ukinut, i najnovijim 2,5-litrenim benzincem koji ima 140 KS te je stigao prošle godine.

Mazda nudi planove servisiranja koji vam omogućuju planirano servisiranje do tri godine ili do 37.500 milja (ovisno o tome što prije nastupi). CX-3 bi trebao biti otprilike prosječan u klasi što se tiče troškova servisiranja.

image

Mazda CX-30

Mazda Media

Kao većina novih Mazdi i CX-30 impresionira pouzdanošću, kako prema recenzijama vlasnika tako i po nezavisnim istraživanjima u kojima je uvijek u vrhu svoje klase. Većina vlasnika uživala je u besprijekornoj vožnji, iako su neki prijavili probleme s infotainmentom, poput zamrzavanja zaslona i problema s povezivanjem. Neki su također iskusili neočekivana svjetla upozorenja, ali to je uglavnom brzo riješeno. Auto je i dva puta opozvan, no bili su to relativno mali opozivi zbog manjih problema koji su riješeni nadogradnjom softvera.

image

Mazda CX-30

Mazda Media

Sve u svemu, CX-30 je prilično sigurna kupnja na tržištu rabljenih vozila. Oni koji vole vožnju i bitno im je kako se auto ponaša, bit će sigurno zadovoljni, no oni kojima to nije bitno i teže za obiteljske potrebe dobiti što više mjesta u malom SUV-u možda će se razočarati. No kvalitetom auta definitivno nitko neće biti razočaran.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
08. srpanj 2025 08:04