S ciljem da bude malen i višenamjenski, Suzuki Ignis treće generacije manji je od većine modela iz gradske klase. Bio je dostupan s opcijskim pogonom na sve kotače i imao prilično jedinstven izgled. Japanski mini SUV svakako se ne može klasificirati kao običan. To vrijedi vizualno, tehnički i koncepcijski. Treća generacija prvi put se pojavila u prodajnim salonima 2016. godine. Ispod elegantne karoserije nalazi se lagana Suzukijeva Heartect platforma. Bez obzira na modelsku godinu, Ignis je gradski automobil s velikim ambicijama, posebno za individualiste sa sklonošću niskim troškovima održavanja i inteligentnim rješenjima detalja.
Prije šest godina, novi Ignis 1.2 u Comfort verziji koštao je oko 90 tisuća kuna (12.000 eura). Današnja relativno visoka cijena za rabljeni automobil toga godišta (između 11 i 13 tisuća eura) objašnjava se malom kilometražom i relativno velikom potražnjom. Njegov izgled podsjeća na džepni SUV. Kratki prevjesi, uspravan oblik i visoki krov čine unutrašnjost Ignisa iznenađujuće prostranom. Prednja sjedala mogu udobno smjestiti dvije visoke odrasle osobe. Dvodijelno klizno stražnje sjedalo može stvoriti neočekivano velik prostor za putnike straga ili prtljagu, ako je potrebno.
Suptilni facelift za modelsku godinu 2020. donio je modernija LED dnevna svjetla i rešetku hladnjaka u obliku slova U, modificirani kokpit, podršku motora u obliku blagog hibrida i nove odbojnike. Unutrašnjost je dobila više boja. Sveukupno, nije se radilo o revoluciji u modelu - već o finom podešavanju za svakodnevnu upotrebu. Japanski mališan dužine 3,70 metara pokreće provjereni 1,2-litreni četverocilindrični benzinski motor tvrtke Suzuki, koji u našem testnom vozilu doseže 90 konjskih snaga.
Nakon facelifta, snaga benzinskog motora smanjena je na 83 konjske snage, ali je dobio podršku od blagog hibridnog sustava SVHS sa starter-generatorom. Time se štedi oko pola litre goriva na sto kilometara.
Snaga je i dalje dovoljna za više od jednog sprinta, a istovremeno se smanjuje realna potrošnja goriva na ispod šest litara. Treba znati da je Ignis ekstremno pragmatično vozilo. Unutrašnjost impresionira jednostavnim rješenjima i ne stremi nikakvom luksuzu. Položaj sjedenja je blago povišen, a preglednost je vrlo uzorna.
Tvrda plastika je dominantna tema, ali srećom je izrađena relativno čvrsto, prikladna za svakodnevnu upotrebu i jednostavna za održavanje. Posebno pametna značajka: stražnja sjedala u višim razinama opreme mogu se pojedinačno podešavati po dužini, što mijenja volumen prtljažnika od 260 do 514 litara. Kada se sklope, stvara se velikodušan prtljažnik - značajka od koje bi mnogi kompaktni automobili mogli nešto naučiti, ocjenjuje ADAC.
Mali Ignis ima obilje standardne opreme, osim ako se ne odlučite za početnu verziju: klima-uređaj, električni podizači prozora i radio su u osnovi dovoljni. Najviša razina opreme Comfort+ dodaje sustave pomoći u vožnji, navigaciju, kameru za vožnju unatrag, grijana sjedala i otključavanje bez ključa. Kočenje u nuždi je standardno od redizajna. U vožnji se Ignis pokazao izuzetno okretan. Zahvaljujući kratkoj karoseriji, krutoj šasiji i malom radijusu okretanja (samo 9,4 metra), Ignis se bez napora probija kroz uske ulice.
Ostaje relativno neutralan i siguran na otvorenoj cesti, ali opcijski pogon na sve kotače omogućuje mu savladavanje čak i umjerenog terena. Ali postoji lagana zamjerka, upravo kod 4WD modela prije redizajna, stražnja je osovina pri prelasku preko poprečnih neravnina znala neobično snažno i tvrdo reagirati na prepreku.
Kada se tlo za pogonske prednje kotače pogorša, Suzuki automatski aktivira stražnju osovinu s pomoću viskozne spojke putem sustava koji naziva Allgrip Auto. U kombinaciji s razmakom od tla od 180 milimetara, to Ignis čini zaista posebnim mini SUV-om za svakodnevnu upotrebu – na snijegu, na šljunku i na strmim alpskim prijevojima. Motor je na prvi pogled slab: 1,2 litre, 90 konjskih snaga i 120 Nm okretnog momenta možda se ne čine puno, ali za lako vozilo od 0,9 tona s duljinom manjom od četiri metra, to su više nego dovoljne brojke.
Četverocilindarski motor se lako zavrti, a ručni mjenjač ima odgovarajući prijenosni omjer. Oni koji preferiraju udobniju vožnju mogu odabrati i automatizirani ručni mjenjač (AGS) - međutim, riječ je o prilično nespretnom sustavu mijenjanja brzina koji je relativno rijedak na tržištu rabljenih automobila. Suzuki u Hrvatskoj nudi standardno tvorničko jamstvo u trajanju od tri godine, koje se može uz ‘Suzuki Garant‘ uz redovito održavanje u ovlaštenim Suzuki servisima produžiti na 10 godina. Isto je vrijedilo i za Ignis, no s Ignisom nećete morati razbijati glavu oko čestih odlazaka serviseru.
Japanski mališan je promišljeno dizajniran automobil i, uz pravilno održavanje, dugoročno je uzrokovao malo problema. Njegova mehanika je robusna, curenje ulja ili hrđa su rijedak problem. Kočnice, upravljač, osovine - sve se čini prilično izdržljivim. Prijateljski Ignis briljira na mnogim područjima: nudi pristojan prostor, opcijski pogon na sva četiri kotača i dobru kvalitetu. Značajke koje je teško pronaći u ovoj klasi. Međutim, kupci rabljenih automobila trebali bi biti spremni na relativno visoke cijene. S druge strane, troškovi održavanja i popravka dugoročno su poprilično niski.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....