Opel Grandland prošle generacije na tržištu rabljenih automobila pripada onoj skupini vozila koja rijetko izaziva emotivne reakcije, ali zato češće osvaja razumom. Riječ je o kompaktnom SUV-u koji je tijekom proizvodnog vijeka postupno sazrijevao, a prelazak Opela pod okrilje PSA koncerna, a potom Stellantisa, ostavio je vidljiv trag upravo na ovom modelu, ponajprije u kvaliteti završne obrade, pouzdanosti i softverskim doradama.
Grandland je predstavljen 2017. godine kao Grandland X, a već tada je bilo jasno da se radi o tehničkom rođaku Peugeota 3008. Ipak, Opel je model pozicionirao nešto konzervativnije, s naglaskom na udobnost, preglednost i svakodnevnu upotrebljivost, što mu je osiguralo dobru prihvaćenost kod obiteljskih kupaca. Redizajn iz 2021. godine donio je važnu prekretnicu, nestalo je slovo X i naziva, stigao je "Opel Vizor" prednji kraj, modernizirana rasvjeta s Matrix LED tehnologijom te dodana bogatija sigurnosna i asistencijska oprema.
Prostor, ergonomija i udobnost
Jedna od najvećih prednosti Grandlanda i danas je njegova prostornost. Povišeni položaj sjedenja, dobra preglednost i vrlo korektna ponuda prostora na stražnjoj klupi čine ga vrlo dobrim obiteljskim automobilom, čak i na duljim relacijama. Prtljažnik s 514 litara u klasičnim izvedbama lako prima obiteljsku prtljagu, dok plug-in hibridi nude skromnijih 390 litara, što je, realno, vrlo malo za auto ove klase.
Ovjes je podešen mekše nego kod nekih više sportski orijentiranih konkurenata, što Grandland čini dobrim suputnikom na dugim putovanjima i lošijim cestama. Sjedala, osobito ona dodatna s AGR certifikatom, zaslužuju posebnu pohvalu zbog udobnosti i potpore, a ergonomija vozačkog mjesta ostaje jedna od jačih strana ovog auta.
Kakva je stvarna slika pouzdanosti
Prema Auto Bild TÜV-Reportu, Opel je pod novim vlasništvom očito "dotegnuo vijke". Grandland pokazuje vrlo niske stope ozbiljnih kvarova na tehničkim pregledima. Upravljački mehanizam, poluosovine i podvozje spadaju među jake strane ovog auta, a korozije praktički nema ni kod starijih primjeraka.
Kočioni sustav funkcionalno je pouzdan, ali se kod dijela primjeraka bilježi brže trošenje kočionih diskova, osobito kod gradske vožnje i kod težih plug-in hibrida. Povremeni manji gubici ulja pojavljuju se rijetko, ali nisu nepoznanica, što je tipično za PSA/Stellantis benzince tog razdoblja i ne predstavlja ozbiljan rizik uz redovno održavanje.
ADAC Grandland smješta u sredinu ljestvice pouzdanosti, s jasnim poboljšanjem kod mlađih godišta. Kao najčešći uzrok intervencija navodi se 12-voltna starter baterija kod ranih primjeraka, problem koji je poznat, jeftin i lako rješiv.
Motori: racionalni izbori, ali oprez!
Ponuda motora kod Grandlanda prilično je široka i pokriva većinu potreba. Najčešći benzinski izbor je 1.2 turbo sa 130 KS, trocilindraš koji u praksi nudi dovoljno snage i umjerenu potrošnju, ali traži urednu servisnu povijest jer u suprotnom može stvarati probleme. Dizelske verzije, 1.5 (130 KS), mnogo rjeđi 2.0 (177 KS) i najrjeđi 1.6 (120 KS, ugrađivao se samo 2018.) dobar su izbor za vozače s većom godišnjom kilometražom i čestim relacijama na autocesti.
Plug-in hibridi nude snažne performanse, snagu sustava od 225 KS i 300 KS te mogućnost električne vožnje u gradu, no zahtijevaju pažljivu provjeru stanja baterije, softverskih ažuriranja i načina prethodnog korištenja, jer u suprotnom vreba vrlo skupi kvar. No ti modeli su na tržištu rabljenih ionako dosta rijetki, kao i 1.6-turbo benzinac sa 180 KS, koji također nije najsretniji izbor.
Cijene i zaključak
Na tržištu rabljenih Grandland se pokazuje kao razumna kupnja. Cijene su u pravilu niže nego kod nekih direktnih konkurenata, od oko 11.000 eura za starije primjerke s većom kilometražom, dok se za oko 15.000 eura već može dobiti odlično uščuvani primjerak s malo kilometara. Također, ponuda je široka i raznolika, kako "domaćih" modela, tako i onih iz uvoza. Ukratko, nije riječ o automobilu koji se kupuje srcem, ali upravo zato često ispada sasvim dobar i prilično pouzdan izbor za svakodnevni život.
Rabljeni Opel Grandland nije savršen, ali je stabilan, udoban i tehnički zreliji nego što se često pretpostavlja. U svijetu rabljenih SUV-ova, to je kombinacija koja dugoročno ima smisla.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....