Savjetnik auto kluba

Rabljeni automobili: Je li rabljeni Opel Grandland prethodne generacije razuman izbor ili rupa bez dna?

Cijene su niže nego kod nekih konkurenata, i na tržištu rabljenih Grandland se čini kao razumna kupnja, no je li to zaista tako?

Opel Grandland

 Cropix
Cijene su niže nego kod nekih konkurenata, i na tržištu rabljenih Grandland se čini kao razumna kupnja, no je li to zaista tako?

Opel Grandland prošle generacije na tržištu rabljenih automobila pripada onoj skupini vozila koja rijetko izaziva emotivne reakcije, ali zato češće osvaja razumom. Riječ je o kompaktnom SUV-u koji je tijekom proizvodnog vijeka postupno sazrijevao, a prelazak Opela pod okrilje PSA koncerna, a potom Stellantisa, ostavio je vidljiv trag upravo na ovom modelu, ponajprije u kvaliteti završne obrade, pouzdanosti i softverskim doradama.

image

Opel Grandland

Cropix

Grandland je predstavljen 2017. godine kao Grandland X, a već tada je bilo jasno da se radi o tehničkom rođaku Peugeota 3008. Ipak, Opel je model pozicionirao nešto konzervativnije, s naglaskom na udobnost, preglednost i svakodnevnu upotrebljivost, što mu je osiguralo dobru prihvaćenost kod obiteljskih kupaca. Redizajn iz 2021. godine donio je važnu prekretnicu, nestalo je slovo X i naziva, stigao je "Opel Vizor" prednji kraj, modernizirana rasvjeta s Matrix LED tehnologijom te dodana bogatija sigurnosna i asistencijska oprema.

Prostor, ergonomija i udobnost

Jedna od najvećih prednosti Grandlanda i danas je njegova prostornost. Povišeni položaj sjedenja, dobra preglednost i vrlo korektna ponuda prostora na stražnjoj klupi čine ga vrlo dobrim obiteljskim automobilom, čak i na duljim relacijama. Prtljažnik s 514 litara u klasičnim izvedbama lako prima obiteljsku prtljagu, dok plug-in hibridi nude skromnijih 390 litara, što je, realno, vrlo malo za auto ove klase.

image

Opel Grandland GSe

Zeljko Puhovski/CROPIX

Ovjes je podešen mekše nego kod nekih više sportski orijentiranih konkurenata, što Grandland čini dobrim suputnikom na dugim putovanjima i lošijim cestama. Sjedala, osobito ona dodatna s AGR certifikatom, zaslužuju posebnu pohvalu zbog udobnosti i potpore, a ergonomija vozačkog mjesta ostaje jedna od jačih strana ovog auta.

image

Opel Grandland GSe

Zeljko Puhovski/CROPIX

Kakva je stvarna slika pouzdanosti

Prema Auto Bild TÜV-Reportu, Opel je pod novim vlasništvom očito "dotegnuo vijke". Grandland pokazuje vrlo niske stope ozbiljnih kvarova na tehničkim pregledima. Upravljački mehanizam, poluosovine i podvozje spadaju među jake strane ovog auta, a korozije praktički nema ni kod starijih primjeraka.

image

Opel Grandland X

Opel

Kočioni sustav funkcionalno je pouzdan, ali se kod dijela primjeraka bilježi brže trošenje kočionih diskova, osobito kod gradske vožnje i kod težih plug-in hibrida. Povremeni manji gubici ulja pojavljuju se rijetko, ali nisu nepoznanica, što je tipično za PSA/Stellantis benzince tog razdoblja i ne predstavlja ozbiljan rizik uz redovno održavanje.

image

Opel Grandland X

Opel

ADAC Grandland smješta u sredinu ljestvice pouzdanosti, s jasnim poboljšanjem kod mlađih godišta. Kao najčešći uzrok intervencija navodi se 12-voltna starter baterija kod ranih primjeraka, problem koji je poznat, jeftin i lako rješiv.

Motori: racionalni izbori, ali oprez!

Ponuda motora kod Grandlanda prilično je široka i pokriva većinu potreba. Najčešći benzinski izbor je 1.2 turbo sa 130 KS, trocilindraš koji u praksi nudi dovoljno snage i umjerenu potrošnju, ali traži urednu servisnu povijest jer u suprotnom može stvarati probleme. Dizelske verzije, 1.5 (130 KS), mnogo rjeđi 2.0 (177 KS) i najrjeđi 1.6 (120 KS, ugrađivao se samo 2018.) dobar su izbor za vozače s većom godišnjom kilometražom i čestim relacijama na autocesti.

image

Opel Grandland GSe

Zeljko Puhovski/CROPIX

Plug-in hibridi nude snažne performanse, snagu sustava od 225 KS i 300 KS te mogućnost električne vožnje u gradu, no zahtijevaju pažljivu provjeru stanja baterije, softverskih ažuriranja i načina prethodnog korištenja, jer u suprotnom vreba vrlo skupi kvar. No ti modeli su na tržištu rabljenih ionako dosta rijetki, kao i 1.6-turbo benzinac sa 180 KS, koji također nije najsretniji izbor.

image

Opel Grandland GSe

Zeljko Puhovski/CROPIX

Cijene i zaključak

Na tržištu rabljenih Grandland se pokazuje kao razumna kupnja. Cijene su u pravilu niže nego kod nekih direktnih konkurenata, od oko 11.000 eura za starije primjerke s većom kilometražom, dok se za oko 15.000 eura već može dobiti odlično uščuvani primjerak s malo kilometara. Također, ponuda je široka i raznolika, kako "domaćih" modela, tako i onih iz uvoza. Ukratko, nije riječ o automobilu koji se kupuje srcem, ali upravo zato često ispada sasvim dobar i prilično pouzdan izbor za svakodnevni život.

Rabljeni Opel Grandland nije savršen, ali je stabilan, udoban i tehnički zreliji nego što se često pretpostavlja. U svijetu rabljenih SUV-ova, to je kombinacija koja dugoročno ima smisla.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2025 21:16