POLOVNI AUTOMOBILI

Rabljeni ‘hot‘hatch‘ Audi S1 tvornica je adrenalina, ali kao polovnjak traži oprez kod kupnje

Audi A1 ni kao rabljeni nije svakome dostupan, a kod kupnje treba paziti da nije razvaljen “frajerskom” vožnjom
Audi S1

U kategoriji malo rabljenih sportskih minija jačih od 200 konja izbor je prilično mršav i u osnovi se svodi na Audi S1 i Mini Cooper JCW. U prikrajku i mimo premium klase, kao alternative stoje i Polo GTI, Ibiza Cupra i još poneki mali nabrijanac, ali svi oni ostaju malo ispod granice 200 konja i, budimo iskreni, nemaju takvu aureolu posebnosti ni imidž premium klase. Zato su i jeftiniji, pa unatoč nespornim brzinskim kvalitetama i junačkim performansama, zahtjevniji kupci zagrabe i prema Audiju S1. U hrvatskim prilikama takvih petrolheada nema puno, ali Audijevoj džepnoj raketi, sada u statusu rabljene, to dodatno daje na ekskluzivnosti.

image
Rabljeni Audi S1
Marko Miščević/CROPIX

Za one koji ovu scenu ne prate detaljno, mali podsjetnik: najbrži serijski A1 pod oznakom S1, predstavljen je krajem 2014., četiri godine nakon dolaska standardnog A1. Opremljen je poznatim, kroz cijelu paletu modela koncerna Volkswagen raširenim 2.0 turbomotorom, naturpijanim za ovu priliku na 231 KS i 370 Nm. Stvoren je znanjem i umijećem inžinjerskih fakina odjela Audi Sport, istog onog iz kojeg dolaze i drugi modeli s oznakom S (i RS). Ima isključivo ručni mjenjač sa šest brzina, pomalo krut, ali vraški precizan i, hajde nek mu bude, dovoljno brz, ali i stalni 4x4 pogon (quattro). Kao i obični A1 modeli, postavljen je na platformu na kojoj voze i Polo, Fabia i Ibiza, ali na toj bazi manje-više sva sličnost i staje.

image
Rabljeni Audi S1
Marko Miščević/CROPIX

Straga je umjesto polukrutog ovjesa multilink shema, svi ključni elementi podvozja su otporniji i jače dimenzionirani uključivo stabilizatore i kočnice (312 mm), a pogon je isključivo 4x4. Karakterno je dakle, drugi svijet u odnosu na A1, s kojim zapravo dijeli tek dizajnerski i koncepcijski okvir gradskog minija. Ovo je mala bomba na kotačima, mase 1340 kilograma masivna za svoju klasu, ali koja strahovito dobro vuče. Hvatanje stotke za ciglih šest sekundi, fantastična međuubrzanja na valu velikog okretnog momenta i konačnih 250 na sat, uz čestu podlogu praskanja iz ispuha, dobivaju na dojmu u relativno malom kokpitu, iz kojeg pogled sliči vidokrugu iz malo veće puškarnice.

image
Rabljeni Audi S1
Marko Miščević/CROPIX

Imajući sve to na pameti, jasno je da prijašnji vlasnik vjerojatno nije vozio S1 kao običan A1 i potencijali motora, pogona i kočnica sigurno nisu tek jednom izvučeni do maksimuma. A to su dobri razlozi da se pri odluci o kupnji zatraži potpuna dijagnoza stanja svih vitalnih pogonskih dijelova, najizloženijih pojačanim naporima, ali i cijelog auta sa servisnom povijesti, kako se ne bi dogodilo da je S1 izvana gladac, a u duši jadac. Ne zbog kilometraže, jer S1 nije maratonac, već eventualno pretjerano nasilnog stila vožnje i mutnog održavanja. Samo ako sve štima, zeleno svjetlo za kupnju može biti upaljeno.

Tehnički podaci

Audi S1 2.0 TFSi Quattro

Motor       turbobenzinski

Cilindri/ventili       4/16

Obujam       1984 ccm

Snaga       170 kW/231 KS na 6000/min

Moment       370 Nm na 1600/min

Mjenjač       ručni, 6 stupnjeva

Pogon       4x4 (quattro)

Dimenzije       398 x 175 x 141 cm

Osovinski razmak       247 cm

Prtljažnik       210 litara

Masa       1340 kg

Najveća brzina       250 km/h

0-100 km/h       5,9 sekundi

Izmjerena potrošnja       8,4 l/100 km

C02 ispuh       166 g/km

Godište 2016.

Kilometara 23.000

Cijena 225.000 kuna

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi TRW (par)       625 kn

Prednje disk pločice Brembo (par)       650 kn

Hladnjak NRF       1820 kn

Pumpa za vodu INA       2740 kn

Termostat s kućištem Vemo       3065 kn

Hladnjak ulja       250 kn

Kompresor klime NRF       2050 kn

Svjećice NGK (4 kom)       od 450 kn

Alternator       2960 kn

Univerzalni katalizator       510 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. listopad 2020 12:33