Kad posjedujete hipersportski automobil poput Bugattija Veyrona, i najmanji tehnički kvar može prerasti u financijsku katastrofu. No kako pokazuje primjer britanskog trgovca superautomobilima Carla Hartleyja, uz malo upornosti i snalažljivosti luksuz ne mora uvijek imati luksuznu cijenu.
Hartley, vlasnik britanske tvrtke Tom Hartley Cars, u nedavnom je intervjuu otkrio kako ga je servisiranje Bugattija koštalo i do 100.000 funti godišnje (oko 117.000 eura), a jedan redovni servis dosezao je i 30.000 funti. Ipak, jedan od najbizarnijih trenutaka dogodio se kad se na njegovu Veyronu pokvario obični prekidač za podešavanje retrovizora.
Prekidač je s vremenom postao klimav. Ništa ozbiljno, no dovoljno da ga vlasnik tako ekskluzivnom modela poželi zamijeniti. No, Bugattijeva službena ponuda bila je sve samo ne razumna: 9.500 funti, plus porez. Ukupno oko 11.400 funti ili 13.400 eura. Toliki iznos iz servisa su opravdali tvrdnjom da je potrebno zamijeniti cijelu unutrašnju oblogu vrata, motor za pokretanje retrovizora i kompletan unutarnji sklop retrovizora.
Hartley je tada odlučio kontaktirati prijatelja koji ima iskustva kao mehaničar u timu Formule 1. Zajedničkim snagama pronašli su izvor problema: skroman mehanički element koji se također koristi u drugim modelima iz Volkswagenove ponude – točnije u VW Transporteru. Dio se isporučuje u pakiranju od pet komada, a cijena kompleta bila je tek 0,89 funti, odnosno 1,05 eura. Da stvar bude bolja, zamjena je trajala tek 20 minuta.
"U takvim situacijama preporučujem vlasnicima Bugattija da se oslone na neovisne, provjerene servise", izjavio je Hartley. "Ponekad će vas službeni servis natjerati da platite ekskluzivu koja to zapravo nije."
No, ova priča nije izoliran slučaj. Održavanje Veyrona notorno je skupo. Jedan vlasnik je, primjerice, za novi spremnik goriva platio gotovo 18.000 eura, dok je ugradnja koštala još dodatnih 20.000. S druge strane, senzor tlaka turbine, isti kakav koristi i Volkswagen Golf GTI, koštao je svega 16,50 eura, iako je zamjena iziskivala 1600 eura rada.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....