budite sigurni

Kako prepoznati lažnu kilometražu na automobilu? Jednostavan trik s vratima otkriva manipulaciju prodavača

Na tržištu rabljenih automobila vrebaju mnoge zamke. Jedna od najčešćih je manipuliranje s kilometražom

Vrata, šarke, ilustracija

 Profimedia
Na tržištu rabljenih automobila vrebaju mnoge zamke. Jedna od najčešćih je manipuliranje s kilometražom

Ne samo kod nas, slučaj koji se pojavljuje i na stranim tržištima EU, prodaja automobila s umanjenom kilometražom česti je trik kojim se želi zavarati kupca. U korist većeg profita mnogi su spremni umanjiti broj prijeđenih kilometara na vozilu koje se nalazi u ponudi rabljenih.

Brojač kilometara je mnogim kupcima najvažniji podatak pri odabiru rabljenog automobila. Manja kilometraža znači veću vrijednost, bolje tehničko stanje i manju mogućnost kvarova. I upravo je zato često meta prijevare. Prilagođavanjem brojača kilometara, prodavatelj može dodatno zaraditi tisuće eura, na štetu kupca, koji ne sluteći kući odnosi vozilo s istrošenošću koja ne odgovara stvarnosti.

Vizualno stanje unutrašnjosti često otkriva više od bilo kojeg komada papira. Volan, papučice, ručica mjenjača, tipke klima uređaja i ručke na vratima spadaju među najkorištenije dijelove automobila. Ako prodavatelj tvrdi da automobil ima samo 80 tisuća kilometara, ali su gumeni dijelovi istrošeni, plastični elementi sjaje od čestog kontakta, a vozačevo sjedalo je udubljeno, to je jasan signal da brojač kilometara ne pokazuje istinu.

image

Kilometraža na automobilu (ilustracija)

U modernim automobilima te su komponente izrađene od izdržljivih materijala i stoga bi trebale biti u vrlo dobrom stanju s malom kilometražom. Ako to nije slučaj, ovo je upozorenje. Najčešće su upravo ti detalji nešto što svakako možete primijetiti već na prvi pogled u kabinu vozila. Istrošenost karoserije još je jedan znak koji trgovci često podcjenjuju.

Šarke vrata podložne su ponavljanom opterećenju. Pogotovo na automobilu koji je korišten kao službeni automobil ili u zajedničkom vozilu. Pokušajte otvoriti vrata i lagano ih pomaknuti prema gore. Ako osjetite zazor ili se vrata pomiču u šarkama, to može biti znak prekomjerne upotrebe. A time i dokaz da je stvarna kilometraža vozila veća nego što pokazuje digitalni brojač kilometara.

S mehaničkim brojačima kilometara, manipulacija se često ne može obaviti bez rastavljanja armaturne ploče. S digitalnima, iako nije potrebno rastavljati cijelu kabinu, u mnogim slučajevima nešto se ipak slomi ili ostavi tragove. Oštećeni poklopci oko instrumenata, napuknuta plastika, loše pričvršćeni vijci ili „pomaknute“ znamenke na zaslonu mogu signalizirati da se tahometru ne može vjerovati. Takvi detalji nisu standardni u normalnoj upotrebi i često otkrivaju pokušaj prijevare.

image

Prevare s kilometrima

Svako vozilo trebalo bi imati barem osnovnu servisnu povijest, bilo u obliku papirnate servisne knjižice, digitalnog izvoda ili računa za održavanje. Ovi zapisi trebali bi logično pratiti razvoj kilometraže. Na primjer, ako pronađete zapis o zamjeni zupčastog remena na 180.000 km, ali prodavatelj tvrdi da automobil ima samo 130.000 km, to je očita kontradikcija. Ponekad nedostajući zapisi ne ukazuju na namjeru, ali ako se dodaju drugi sumnjivi znakovi, trebali biste biti oprezni. Prilikom kupnje rabljenog automobila važno je uzeti u obzir i starost vozila.

Prosječna godišnja kilometraža je između 15.000 i 20.000 km . Dakle, ako naiđete na deset godina star automobil sa 60.000 km na brojaču kilometara, to je izuzetno sumnjivo. Osim ako prodavatelj ne može dokazati da je automobil zapravo korišten samo iznimno. Stvarna kilometraža trebala bi biti u skladu s izgledom, načinom uporabe i povijesti servisiranja. Broj na zaslonu nije dovoljan. Važno je može li se njemu vjerovati.

Na kraju važno je znati da se broj prijeđenih kilometara na brojaču kilometara može prilagoditi, ali pravo stanje vozila će se prije ili kasnije otkriti. Istrošenost unutrašnjosti, stanje vrata, šarki, volana i servisna evidencija često govore više od samih informacija na zaslonu. Prilikom kupnje rabljenog automobila nemojte se zadovoljiti površnim dojmovima. Postavljajte pitanja, provjerite povijest servisiranja, a ako ste u nedoumici, obratite se stručnjacima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
12. srpanj 2025 11:12