Posljednje desetljeće, pa i duže, prodaja dizelaša u stalnom je padu, ali ne zato što ih vozači ne žele, već zato što ih većina proizvođača izbacuje iz ponude i nudi plug-in hibride. Za one koji rade puno kilometara, automobili s dizelskim pogonom i dalje su optimalna opcija. Ni hibrid, ni plug-in hibrid, a pogotovo ne čisto električno vozilo, doseg dizelaša je nešto o čemu automobilima s električnim pogonom mogu samo sanjati.
Zanimljivo je kako su dizelaši prije 20-ak godina, posebice u 1990-im godinama prošlog stoljeća, bili izrazito popularni. Prekretnica se dogodila 1999. godine, kada je prodaja dizelskih automobila prvi put premašila prodaju benzinaca. Od tada se ravnoteža sve više naginjala prema dizelu, sve dok nije činio 71 posto registracija novih automobila 2007. godine.
Promjena trenda započela je 2013. godine, kada je prodaja dizelskih vozila počela opadati. Konačni udarac bio je skandal s Volkswagenom (Dieselgate) koji je izbio u Sjedinjenim Državama 2015. godine, a kasnije se sve skupa prelilo i na Stari kontinent. Kako stvari stoje danas?
U Hrvatskoj je prodaja prema udjelu u gorivu od početka godine do kraja listopada, što se tiče četiri najprodavanije marke, stajala ovako. Škoda, kao najprodavanija marka u HR, prodala je tek nešto više (43,1 posto) benzinaca naspram dizelaša (42,4 posto), ostatak čine hibridna vozila.
Ali već kod Volkswagena stvari postaju drastičnije. Benzinci su na visokih 66,8 posto, dok se dizelaša prodalo samo 1507 komada, što u postocima iznosi 20,4. Kod Opela su stvari još izraženije: benzinci 92,1 posto, a dizelaši mizernih 1,5 posto.
Kod Renaulta se najviše prodaju benzinci (56,5 posto), zatim hibridi (30,8 posto), a na kraju dizelaši (9,4 posto). Ove brojke objašnjavaju zašto se tržište dizelskih automobila smanjuje. Neki su ga brendovi čak ukinuli kod svih ili gotovo svih svojih modela. Ali još uvijek ih je moguće pronaći, a ovdje ćemo vam predstaviti najzanimljivije dizelske automobile koje možete kupiti.
Seat Leon
Počinjemo s automobilom koji je sinonim za dobru udobnost, dobre performanse i nisku potrošnju goriva. Seat Leon nudi poznati 2.0 TDI četverocilindrični motor sa 115 KS, uparen sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem ili sedmerostupanjskim DSG automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i 150 KS.
Također je dostupan kao peterovratni hatchback i karavan, za one kojima je potrebno više prostora u prtljažniku. Cijene kreću od 23.982 eura.
Peugeot 308
Još jedan kompaktni automobil koji se trenutačno opire napuštanju dizelskih motora je Peugeot 308. Ove je godine dobio osvježenje, s nekim estetskim promjenama na prednjem dijelu i dodatnom opremom. Poput Leona, nudi se kao peterovratni hatchback i karavan, a u oba slučaja možete ga kupiti s dizelskim motorom. Riječ je o 1,5-litrenom, četverocilindričnom linijskom motoru koji proizvodi 130 KS, uparenom s osmostupanjskim automatskim mjenjačem. Cijene počinju od 30.776 eura.
Škoda Octavia
Klasik među dizelskim automobilima i jedna od rijetkih preostalih mainstream limuzina na tržištu je Škoda Octavia. Jedna je od najboljih opcija za vožnju i skupljanje kilometara. Ispod haube ima isti motor kao i Leon, 2.0 TDI sa 115 i 150 KS, prvi s ručnim, a drugi s automatskim mjenjačem. Dostupna je i kao karavan, nazvan Combi, s ogromnim prtljažnikom. Cijene kreću od 29.154 eura.
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson je bestseler koji se ponosi svestranošću, što je posebno vidljivo u njegovoj ponudi motora. Nadalje, ovaj korejski SUV nudi i elektrificirane dizelske verzije, što mu omogućuje da se kvalificira za DGT-ovu ECO oznaku.
Donedavno je Hyundai nudio dizelsku verziju od 115 KS bez elektrifikacije, no sada je dostupan samo 1.6 CRDi MHEV od 136 KS, uparen sa šesterostupanjskim ručnim ili sedmostupanjskim automatskim mjenjačem i s 4x2 ili 4x4 pogonom. Početna cijena je 35.890 eura.
Ford Focus
Ford Focus, dostupan kao hatchback i karavan, ima 1,5-litreni četverocilindrični turbodizelski motor od 115 KS uparen s osmostupanjskim automatskim mjenjačem s pretvaračem okretnog momenta. U prodaji je s popustima već od 25.831 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....