Automobili se sastoje od desetaka tisuća dijelova, no samo su gume u dodiru s cestom, zbog čega zajedno s amortizerima i kočnicama čine sigurnosni trokut koji je ključan za stabilnost i kontrolu vozila. Zbog toga je njihovo redovito održavanje nužno, a posebno guma, čiji je životni vijek u prosjeku između 40.000 i 60.000 kilometara, ovisno o načinu vožnje.
Najjednostavniji način da vozač prepozna kada je vrijeme za njihovu zamjenu jest provjera dubine profila: kada ona padne ispod 1,6 milimetara, guma više nije sigurna za uporabu. Ipak, dok se o gumi redovito govori, o njezinu malom, ali ključnom elementu — ventilu — rijetko tko razmišlja.
Na većini današnjih automobila nalazi se tzv. Schraderov ventil, nazvan po svom izumitelju Augustu Schraderu, koji ga je osmislio 1891. godine. Sastoji se od gumenog ili metalnog kućišta, metalne cijevi s unutarnjim navojem te zaštitne kapice koja sprječava ulazak vode i prljavštine. Ventil omogućuje jednostavno napuhavanje i ispuhivanje gume, ali njegova najvažnija zadaća jest održavanje stalnog tlaka. Oštećen ili zaprljan ventil može izgubiti brtvenost i time uzrokovati polagani pad tlaka, često i između 0,2 i 0,7 bara tjedno.
Gubitak tlaka ozbiljno utječe na ponašanje automobila: dolazi do bržeg trošenja gaznog sloja, pogoršava se učinkovitost kočnica i povećava opterećenje na ovjes. Osim toga, automobilu se produžuje kočni put, čak i do 20 posto na skliskoj podlozi, što znatno povećava rizik od gubitka kontrole i potencijalne nesreće. Važno je napomenuti da se stanje ventila treba provjeravati ne samo na četiri glavna kotača, već i na rezervnom, koji mnogi potpuno zanemaruju.
Zamjena ventila ne utječe na džep korisnika, jer su oni jedan od najjeftinijih dijelova dostupnih u vozilu. Ovisno o radionici, ponudama i materijalu od kojeg su izrađeni, mogu koštati između 10 i 25 eura po kotaču, što je svakako dobar ulog u sigurnost.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....