Pre moderan auto

Želio uštedjeti na izmjeni ulja ‘uradi sam metodom‘: Umjesto 120 dolara na kraju platio 6000 za popravak

Nekad su vozači u garaži mogli bez većih rizika mijenjati ulje ili popraviti osnovne dijelove. Danas je to mnogo teže i riskantnije

Zamjena kartera u Mazdi CX-90

 Reddit/u cookie955
Nekad su vozači u garaži mogli bez većih rizika mijenjati ulje ili popraviti osnovne dijelove. Danas je to mnogo teže i riskantnije

Mnogi vozači vole sami servisirati svoje automobile. Ulje, filteri, poneka sitnica, čini se kao jednostavan način da se uštedi koji euro i osjeti zadovoljstvo vlastitim radom. No jedan vlasnik Mazde CX-90 iz Kanade uvjerio se da u eri modernih automobila takvi pokušaji mogu završiti katastrofalno. Umjesto da izbjegne račun od 120 kanadskih dolara (74 eura) za redovnu izmjenu ulja, ostao je s popravkom koji je stajao nevjerojatnih 6000 dolara (oko 3700 eura).

Sve je krenulo kada je vlasnik pokušao podići automobil kako bi samostalno obavio izmjenu ulja. U tom je postupku nehotice oštetio karter. U prošlosti bi to značilo relativno brz i jeftin popravak, odvrnuti nekoliko vijaka, staviti novi dio i usipati ulje. Ali ne i kod Mazde CX-90.

image

Zamjena kartera u Mazdi CX-90

Reddit/u cookie955

Kod ovog modela karter nije samo jednostavna metalna posuda, nego strukturni element vozila. Njegov dizajn uključuje i prolaz za prednju osovinu te doprinosi čvrstoći cijelog sklopa. To znači da njegovo oštećenje povlači lavinu komplikacija: potrebno je skinuti ne samo karter, nego i mjenjač, a u nekim slučajevima čak i cijeli motor. Prema službenim priručnicima, riječ je o 12 do 30 sati rada, ovisno o radionici i proceduri.

Kada se uzme u obzir cijena dijela, radnih sati i dodatnih tekućina, iznos na računu brzo je narastao na oko 6000 kanadskih dolara. Fotografije koje su završile na Redditu pokazuju koliko je kompliciran taj sklop – sve što je izgledalo kao „običan“ karter zapravo je ključni dio konstrukcije vozila.

image

Zamjena kartera u Mazdi CX-90

Reddit/u cookie955

Ova priča savršeno ilustrira razliku između nekadašnjih i današnjih automobila. Nekad su vozači u garaži mogli bez većih rizika mijenjati ulje ili popraviti osnovne dijelove. Danas su mnogi sustavi toliko integrirani da i najmanja pogreška vodi prema skupim i dugotrajnim zahvatima.

Za nesretnog vlasnika CX-90, pokušaj uštede pretvorio se u lekciju koju sigurno neće zaboraviti: u modernim automobilima ono što izgleda kao jednostavan posao može skrivati desetke sati rada i račune koji višestruko premašuju ono što bi koštao redovni servis. Ponekad je, jednostavno, najjeftinija opcija prepustiti posao profesionalcima, ma koliko se skupima oni činili.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2025 12:48