Mnogi vozači vole sami servisirati svoje automobile. Ulje, filteri, poneka sitnica, čini se kao jednostavan način da se uštedi koji euro i osjeti zadovoljstvo vlastitim radom. No jedan vlasnik Mazde CX-90 iz Kanade uvjerio se da u eri modernih automobila takvi pokušaji mogu završiti katastrofalno. Umjesto da izbjegne račun od 120 kanadskih dolara (74 eura) za redovnu izmjenu ulja, ostao je s popravkom koji je stajao nevjerojatnih 6000 dolara (oko 3700 eura).
Sve je krenulo kada je vlasnik pokušao podići automobil kako bi samostalno obavio izmjenu ulja. U tom je postupku nehotice oštetio karter. U prošlosti bi to značilo relativno brz i jeftin popravak, odvrnuti nekoliko vijaka, staviti novi dio i usipati ulje. Ali ne i kod Mazde CX-90.
Kod ovog modela karter nije samo jednostavna metalna posuda, nego strukturni element vozila. Njegov dizajn uključuje i prolaz za prednju osovinu te doprinosi čvrstoći cijelog sklopa. To znači da njegovo oštećenje povlači lavinu komplikacija: potrebno je skinuti ne samo karter, nego i mjenjač, a u nekim slučajevima čak i cijeli motor. Prema službenim priručnicima, riječ je o 12 do 30 sati rada, ovisno o radionici i proceduri.
Kada se uzme u obzir cijena dijela, radnih sati i dodatnih tekućina, iznos na računu brzo je narastao na oko 6000 kanadskih dolara. Fotografije koje su završile na Redditu pokazuju koliko je kompliciran taj sklop – sve što je izgledalo kao „običan“ karter zapravo je ključni dio konstrukcije vozila.
Ova priča savršeno ilustrira razliku između nekadašnjih i današnjih automobila. Nekad su vozači u garaži mogli bez većih rizika mijenjati ulje ili popraviti osnovne dijelove. Danas su mnogi sustavi toliko integrirani da i najmanja pogreška vodi prema skupim i dugotrajnim zahvatima.
Za nesretnog vlasnika CX-90, pokušaj uštede pretvorio se u lekciju koju sigurno neće zaboraviti: u modernim automobilima ono što izgleda kao jednostavan posao može skrivati desetke sati rada i račune koji višestruko premašuju ono što bi koštao redovni servis. Ponekad je, jednostavno, najjeftinija opcija prepustiti posao profesionalcima, ma koliko se skupima oni činili.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....