IZDANJE PRIJE REDIZAJNA

TEST Škoda Octavia 1.6 MPi: Stare vrijednosti po nižoj cijeni

Kvalitetna i masivna izrada, kultiviran benzinac sa 102 KS te bogata serijska oprema mamac su kupcima prve serije druge generacije Octavije, jeftinijoj gotovo 2000 eura od najnovijeg modela

Škoda je 2005. domišljato odradila upliv u segment kupaca željnih kvalitetnog i funkcionalnog obiteljskog auta po prihvatljivoj cijeni. Ponudila je Octaviju Tour, reanimiranu prvu generaciju iz 1996., koju je prodavala usporedo s novom i modernijom, ali skupljom drugom generacijom iz 2004. godine (Octavia II). Pristup je sada nešto drukčiji, budući da je nova Octavia Tour aktualna linija, ali u izdanju prije redizajna s kraja 2008.

Na prvi pogled teško ju je, gotovo nemoguće razlučiti od ostalih modela godišta 2004.-2008. Izgleda kao tadašnja Octavia u osnovnom paketu Classic, s kvakama i retrovizorima u crnoj plastici, branikom bez svjetala za maglu i vratima bez ukrasnih letvica te s plastičnim poklopcima kotača. No, i bez šminkerskih detalja, svedenih na debelo kromirani rub maske, izgled je dopadljiv i moderan.

I masivna unutrašnjost, izvedena u najboljoj Volkswagenovskoj maniri, lišena je suvišne šminke. Ručice za otvaranje vratiju nisu kromirane već crne, vozačko sjenilo nema ogledalo, dok su upravljač i debeli mjenjač u plastici, a ne u koži. Nije nam to smetalo, ne samo zbog ugodne plastike, već i neočekivano brojne serijske opreme, u koju su uvršteni i klima, radio, prozori i retrovizori na struju, daljinsko zaključavanje, putno računalo, ABS, središnji nasloni za ruku sprijeda i straga, pa čak i indikator pravovremenog šaltanja…

Svježinu u čvrsto izveden ambijent unose i redizajnirani instrumenti te novi upravljač, jednak kao u Superbu, Yetiju... Prostranost obiteljskih proporcija ne ostavlja mjesta značajnijim primjedbama, a sve dobiva na težini s golemim prtljažnikom, obujma čudesnih 560 litara.

Novi Tour se za sada nudi samo s benzinskim motorima 1.4 sa 80 KS i testiranim 1.6 sa 102 KS. Snažniji motor je pogodniji 1300 kilograma tešku karoseriju, zbog boljih performansi, usklađenijih s velikom karoserijom te uglađenog, pitomog rada. Potegne do 190 km/h i stotku ulovi za 12,3 sekunde, što nije sportski, ali je svakom razumnom vozaču sasvim dovoljno. Radi se o najpouzdanijem Volkswagenovom benzinskom motoru stare škole, s jednim bregastim vratilom i dva ventila po cilindru (još iz prvog Audija A4).

Smirenu vožnju, a tako zapravo i vozi najveći dio vlasnika Octavije, nagrađuje kultiviranim radom, ugodnim zvukom i umjerenom potrošnjom, nižom od 8 litara. S druge strane, oštar i nepažljiv stil vožnje te visoke brzine na autocesti kažnjava potrošnjom i do 10 litara. Platforma i podvozje, s multilink ovjesom straga, jednaki su kao u Golfu V, ali u Octaviji se doimaju snažnije dimenzioniranima i izdržljivijima. Dobar osjećaj zaokružuju podatni mjenjač i upravljač, ali i ništa manje važno – odlična pozicija za upravljačem.

Zaključno, nova Octavia Tour dobar je komad kvalitetnog obiteljskog auta i zanimljiva opcija razumnim kupcima, lišenih trendovskih pretenzija. Jeftinija je 1940 eura u odnosu na podjednako opremljen redizajniran model, a to nije malen novac…

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

MOTOR

Vrsta: benzinski, atmosferski

Cilindri/ventili: 4/16

Obujam: 1595 ccm

Provrt x hod: 81 x 77,4 mm

Snaga: 75 kW/102 KS pri 5600/min

Moment: 148 Nm pri 3800/min

PODVOZJE

Pogon: prednji

Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva

Ovjes: sprijeda McPherson opružne noge, trostruka poprečna ramena, stabilizator, straga multilink, stabilizator

Kočnice: diskovi sprijeda i straga, ABS

Gume: 195/65 R 15, Continental

KAROSERIJA

Dimenzije: 457x177x146 cm

Osovinski razmak: 258 cm

Prtljažnik: 560/1350 litara

Spremnik goriva: 55 litara

Masa/nosivost: 1270/675 kg

PERFORMANSE

Najveća brzina: 190 km/h

0-100 km/h: 12,3 sekundi

Potrošnja: 9,6/5,5/7,1 litre/100 km

Potrošnja na testu: 8,2 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. ožujak 2024 07:48