Poput većine nas posljednjih podosta desetljeća, Neven Faić iz Murskog Središća odrastao je pod snažnim utjecajem američke kulture. Samo, on je svoje utjecaje prvo pretvorio u strast, a potom i u način života. Prvo su došli filmovi, pa rock and roll, a u priču se brzo umiješala i ljubav prema američkim automobilima.
Čim je mogao, počeo je posjećivati specijalizirane susrete u Austriji, Sloveniji, Mađarskoj, Njemačkoj… te zamišljati kako bi se nešto slično moglo napraviti i kod nas. Nabavio je Buick Century iz 1989., no znao je da želi nešto starije, punokrvnije, primjerenije supkulturi u koju je dotad već uronio punim plućima, pa ga je i doveo u Međimurje.
Prvi Trash and Burn organizirao je u svom mjestu sada već davne 2009., a nakon dvije godine skup se preselio na današnju lokaciju, izletište Goričanec u Svetom Martinu na Muri. Na prvom je bilo oko sedamdeset vozila, a od tada samo raste, ove ih je godine bilo već oko 370.
Riječ je o uistinu fascinantnom skupu, koji svakako morate jednom posjetiti imate li imalo interesa za američke automobile i sve ono što dolazi uz njih, od rockabillyja i garažnog punka, preko pin-up djevojaka i burleski do custom umjetnosti. Goričanec svakog lipnja postaje središte ove supkulture, ne samo za Hrvatsku, nego i za nekoliko susjednih zemalja. Sljedeće godine skup postaje punoljetan, tako da Neven planira posebno bogat program i iznenađenja.
A ono njemu osobno najdraže zbilo se na Trash and Burnu 2014., kada je kamion iz Rotterdama dovezao i točno usred skupa na travnjak iskrcao njegov automobil snova, Ford Thunderbird iz 1959. Kaže da ne zna objasniti zašto, no odmalena se zaljubio upravo u Squarebird, automobil kojim je Ford pretvorio model iz dvosjeda u četverosjed, kombinaciju luksuza i opreme najviše klase s manjom, kompaktnijom (barem za američke pojmove) karoserijom.
Automobil je pronašao u Kaliforniji, bio je bijele boje, kompletan, vizualno nemodificiran i u voznom stanju. Mehanički, došao je s većim V8 motorom iz treće generacije Thunderbirda, u skladu s američkim motom da je više bolje, a Neven se nije bunio. Uostalom, nije mu bila ambicija zadržati ga u izvornom stanju, nego ga prilagoditi vlastitom ukusu. Ubrzo je shvatio da se posao neće završiti samo na tome - bio je limarijski zdrav, no mehaniku je trebalo kompletno reparirati. Kada je to posložio, automobil je prelakiran u smeđu boju, uz dodavanje osobnog štiha, poput bijelih guma, drugih felgi, lagano spušten, s uklanjanjem viška kroma, oznaka i natpisa Thunderbird…
Proljetos je ponovno lakiran, još jednom u dvobojnu mat smeđu, prepoznatljivu i jedinstvenu kombinaciju. Premda je customizacija kod ovog modela vrlo česta, Squarebird je jedna od ikona u toj supkulturi.
Kao i kod većine kvalitetno složenih američkih automobila, gotovo da nema ograničenja osim onih financijske i vremenske naravi, jer ovo je model u koji se sjedne i komotno odveze do bilo kojeg dijela Europe, na koji god skup. Faić pohađa samo američke susrete i nema interesa za opću oldtimersku scenu.
Godišnje napravi četiri do pet tisuća kilometara, tijekom tih putovanja nije imao nikakvih većih kvarova, a u pravilu obilazi sve susrete u regiji, kako bi i njihovi organizatori došli k njemu. To je tip druženja i prijateljstava koji je odavno nadišao granice i koji povezuje ljude vrlo snažnim intenzitetom, usudio bih se reći i osjetno jačim od onoga koji najčešće viđamo u klasičnom svijetu oldtimera.
Dokaz toga je i specifična uloga koju je ovaj automobil imao na ovogodišnjem Trash and Burnu, kao svojevrsni službeni taksi, koji je između Goričanca i toplica u čijim hotelima je smještena većina gostiju neumorno prevozio znatiželjne, djecu, one koji su popili previše da bi sami vozili…
Ako je i vama želja provesti se u ovakvom automobilu, znate strategiju za sljedeću godinu! A na pitanje o još neostvarenim snovima Neven daje jasan odgovor - onaj jedan, najveći, svakako je putovanje legendarnom Route 66. I uopće nam nije problem zamisliti smeđi Squarebird kako uz oblak prašine ulazi u Kurbla Bistru, uz zvižduk iznenađenja od strane Šlepa, i neminovni komentar “Imaš vraški dobra kolica, kompa!”
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s CVH
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....