na testu

Inačica za pustolove: U hibridnom SUV-u Nissanu X-Trail N-Trek stanuje duh istinskog terenca

Uz robusnije detalje u kabini, N-Trek se razlikuje i po vanjskom izgledu: donji dijelovi su crne boje, dodatne su maglenke, kao i specifični alu naplaci

Nissan X-trail

Uz robusnije detalje u kabini, N-Trek se razlikuje i po vanjskom izgledu: donji dijelovi su crne boje, dodatne su maglenke, kao i specifični alu naplaci

Sam po sebi, Nissan X-Trail veliki je SUV, dovoljno sposoban i za više od "soft" uživanja u vožnji izvan utabanih staza. Međutim, ovaj je i kod nas sjajno prihvaćen veliki japanski SUV nedavno dobio "off-roadersku" inačicu s paketom opreme N-Trek namijenjenom pustolovnim pojedincima, parovima ili obiteljima, zahvaljujući elektrificiranom pogonu na sve kotače uz nešto robusnije detalje.

Uz doplatu od 2050 eura u odnosu na popularni i vrlo opremljeni paket Tekna, N-Trek dolazi isključivo u kombinaciji sa snažnijim hibridnim pogonom 1.5 e-Power s pogonom na sva četiri kotača e-4orce, snage 213 KS.

image

Nissan X-trail

Željko Puhovski/CROPIX

U paketu dolaze sjedala presvučena vodootpornom umjetnom kožom, koja su grijana sprijeda i straga, a njihova je prednost u tome što se lako čiste od blata i prašine, čak i običnom vodom. Trozonska klima, nadalje, omogućuje putnicima u drugom redu neovisno podešavanje temperature, a krovni nosači olakšavaju prijevoz bicikala, skija, dasaka za jedrenje i ostale "outdoor" opreme.

image

Nissan X-trail

Verzija N-Trek razlikuje se i po vanjskom izgledu: donji dijelovi prednjeg i stražnjeg branika su crne boje, za vožnju u šumi ili noću tu su dodatna svjetla za maglu, a na prošlost podsjećaju robusni aluminijski naplatci od 18 cola. U cijenu je uključena jedna od pet metalik boja (crna, svijetlosiva, tamnosiva, srebrna i bijela), dok su crni krov (600 eura) i dva dodatna sjedala u podu prtljažnika (1100 eura) opcijski dodaci.

image

Nissan X-trail

Željko Puhovski/CROPIX

U svemu ostalom, N-Trek je isti kao svaki drugi X-Trail. Valja napomenuti da se ne nudi s običnim 1,5-litrenim benzincem od 163 KS, niti sa slabijim hibridom od 204 KS, već isključivo s najjačom kombinacijom.

Sam Nissan X-Trail prilično je zanimljiv automobil, barem u hibridnom izdanju 1.5 e-Power, koje dijeli s manjim Qashqaijem. Ispod haube krije se 1,5-litreni trocilindraš s turbopunjačem i promjenjivim stupnjem kompresije, od 158 KS. Zanimljivost ovog motora je što nikada izravno ne pokreće kotače.

image

Nissan X-trail

Umjesto toga, njegov je zadatak pogoniti generator koji puni litij-ionsku bateriju od 1,73 kWh smještenu u podu vozila. Struju iz baterije zatim koriste elektromotori – jedan na prednjoj osovini, snage 204 KS, a u e-4orce izdanju i drugi na stražnjoj osovini, čime se ukupna snaga postiže na 213 KS. Prednost ovakvog rješenja je odsutnost klasičnog mjenjača i kardanskog vratila.

image

Nissan X-trail

Željko Puhovski/CROPIX

U praksi je X-Trail jedan od najugodnijih automobila za vožnju u klasi, i to ne samo zbog vrlo prostrane, bogato opremljene i sjajno od vanjskih zvukova i utjecaja izolirane unutrašnjosti, već i zahvaljujući majstorski pogođenom ovjesu (straga multilink) te hibridnom pogonu koji vrlo rano isporučuje 330 Nm. Ključ leži u koncepciji s malom i laganom baterijom, koja rezultira suzdržanom težinom od 1,8 tona.

image

Nissan X-trail

To mu omogućuje ubrzanje do 100 km/h za samo sedam sekundi i bez poteškoća održava visoke brzine na autocesti, s krajnjom brzinom od 180 km/h. Unatoč impresivnim performansama, potrošnja je pristojna – prosječnih 8,6 litara solidna je vrijednost za SUV duljine 4,68 metara.

Unutrašnjost je, zahvaljujući visini od 1,73 metra i međuosovinskom razmaku od 2,71 metra, čudesno prostrana, nudeći izobilje prostora i za koljena i za glave putnika straga. Uz sve navedeno, unatoč bateriji i elektromotoru na stražnjoj osovini, prtljažnik nudi impresivnih 575 litara prostora, a opcijski treći red sjedala čini ga iznimno praktičnim i za više od pet putnika.

image

Nissan X-trail

Željko Puhovski/CROPIX

X-Trail 1.5 e-Power 4WD

TEHNIČKI PODACI

Pogon hibridni (benzinski i 2x elektromotor)

Benzinski motor 3 cilindra, 1498 ccm

Snaga 116 kW/158 KS pri 4600 o/min

Okr. moment 250 Nm

E-motori 157 kW/213 KS, 330 + 195 Nm

Baterija litij-ionska, 1,73 kWh

Pogon sva četiri kotača

Mjenjač automatski

Dimenzije 468 x 173 x 173 cm

Osovinski razmak 271 cm

Prtljažnik 575 litara

Gume 235/60 R18, Falken Ziex ZE310A

Masa 1833 kg

Jamstvo 3 godine/100.000 km

Najveća brzina 180 km/h

0-100 km/h 7,0 sekundi

Potrošnja 8,6 l/100 km

Cijena 50.812 eura

S doplatama 51.413 eura

Serijska oprema (N-Trek) - Trozonska aut. klima * diodna svjetla * el. podesiva i grijana prednja sjedala s memorijom i masažom * presvlake od umjetne kože * ambijentalna rasvjeta * navigacija * el. podesivi, grijani i sklopivi retrovizori * grijanje upravljača * senzori za parkiranje sprijeda i straga + kamera (360) * pametni ključ * bežično punjenje telefona * el. otvaranje prtljažnika * aluminijski naplatci (18 cola) * krovni nosači * aktivni tempomat * aut. duga svjetla * aut. kočenje s prepoznavanjem pješaka i biciklista * aktivno zadržavanje prometnog traka * nadzor mrtvog kuta * otkrivanje umora...

Doplate - Dvobojna karoserija

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. studeni 2025 23:15