Gotovo pet godina nakon što je Kia s modelom EV6 pokazala da može konkurirati i Tesli i Volkswagenovoj električnoj floti, te godinu dana nakon što je na ceste poslala golemi EV9, Korejci su se prošle godine odlučili za nešto sasvim drugo – ponuditi električni model u kompaktnoj gradskoj klasi. I to doslovno. Novi EV3 ubrzo se okitio prestižnom titulom Svjetskog automobila godine (World Car Award) za 2025. kao električni automobil koji si prosječan europski kupac možda napokon može priuštiti.
Na papiru to izgleda jako obećavajuće. Dugačak 4,3 metra, prostran poput kompakta iz više klase, s baterijom dovoljnom za 350 kilometara i početnom cijenom od 38 tisuća eura – Kia EV3 cilja ravno u srce tržišta na kojem danas vlada MG 4 i gdje se kupcima nameću sve više kineskih konkurenata. I čini to prilično samouvjereno. S nedavnim poticajima za pravne osobe (Fond za zaštitu okoliša najavljuje do kraja godine još jedan javni poziv za poticaje za prijevoznike i taksiste vrijedan 45 milijuna eura) ovaj model postaje osjetno pristupačniji za 9000 eura.
Što se kutijastog i zanimljivo oblikovanog EV3 tiče, Korejci su, dakle, krenuli obrnutim putem: od vrha prema dnu. EV6 i EV9 su tehnološki impresivni, ali i skuplji. Nisu ušli ni u top deset električnih modela u Europi, pa ni u Hrvatskoj. EV3 bi to mogao promijeniti. U samo nekoliko mjeseci prodano ih je gotovo 18 tisuća, što znači da dvije trećine svih električnih Kia vozila u EU sada nosi upravo tu oznaku. Dakle, da – formula očito funkcionira.
Na cesti EV3 izgleda kao mini EV9. Dizajn je jednostavan, ali upečatljiv: zatvorena prednja maska, vertikalna svjetla, skriveni kvake i visoka silueta koja podsjeća na stari dobri Soul EV – onaj pionirski električni model iz 2014. godine. S proporcijama koje pomalo prizivaju BMW i3, ali uz puno moderniji štih, EV3 odmah odaje dojam da mu je glavna misija praktičnost, a ne poza. I uspijeva – jer unatoč „kutijastoj“ formi, aerodinamički koeficijent od 0,26 i dalje je vrlo dobar.
Unutra, osjećaj je kao da ste sjeli u manju verziju EV9. Ogroman, blago zakrivljen zaslon proteže se gotovo cijelom širinom kokpita, izbornici su logični, a haptičke tipke konačno imaju smisla. Sve je uredno, pregledno i – što je možda najvažnije – intuitivno. Plastika bi mogla biti finija, ali reciklirana tkanina koja prekriva armaturu daje topli, ekološki ton. Sjedala su udobna, s pravom potporom, a prostora ima iznenađujuće puno – i sprijeda i straga. Stražnja klupa se, doduše, ne pomiče, ali tko će se žaliti kad prtljažnik nudi 460 litara, plus 25 litara dodatnog prostora sprijeda. U automobilu dugom tek 4,3 metra to je gotovo čudo.
Lijepo i praktično: panoramski zaslon od čak 74 centimetra vrlo je pregledan. Pri promjeni vozne trake projicira sliku s pripadajuće kamere ugrađene u retrovizore. To je još jedna eliminacija mrtvog kuta. U prtljažnik s dvostrukim dnom stane za 4,3 metra dug automobil nevjerojatnih 460 litara, a s preklopljenom stražnjom klupom čak 1250.
Ispod karoserije, poznata E-GMP platforma, ali s nekoliko kompromisa: pogon je prednji, a sustav radi na 400 volti umjesto 800, pa maksimalno punjenje ide do 100 kW (128 kW kod Long Range verzije). Motor je uvijek isti – 204 KS – a baterija dolazi u dvije varijante: 58,2 i 81,4 kWh. To znači da i osnovni model ima više energije nego neki konkurenti u skupljim razredima.
Na cesti, EV3 djeluje bolje nego što biste očekivali. Nema eksplozivnost Tesle, ali ubrzanje do 100 km/h za 7,6 sekundi uopće nije loše za automobil težak 1,8 tona. Još važnije – vozi se lako. Krug okretanja od 10,4 metra čini ga savršenim gradskim partnerom, a ako volite „one pedal“ vožnju, ovdje je dovedena gotovo do savršenstva. Regenerativno kočenje se podešava u tri stupnja pomoću ručica iza volana, baš kao u modelima dvostruko skupljima.
U vožnji dominira udobnost. Gume dimenzija 215/60 R17 pametan su kompromis između stabilnosti i mekoće, pa se preko rupa prelazi gotovo bez stresa. Istina, masa automobila se osjeti na većim neravninama, a prednji pogon nije idealan za dinamičnu vožnju zavojima – ali EV3 to ni ne pokušava biti. Ovo nije sportski auto; ovo je uglađeni, električni svakodnevni suputnik.
Potrošnja u gradu kreće se oko 16,5 kWh na 100 kilometara, što znači realan doseg od 350 kilometara. Na otvorenoj cesti raste na 18, a na autocesti na 23 kWh, pa se autonomija spušta na oko 250 kilometara. Realno, to znači da ćete s punjenjem kod kuće moći voziti tjedan dana bez brige, a kad zatreba brzi punjač – 30 minuta je dovoljno za 80 posto kapaciteta, pod uvjetom da pronađete punjač od 100 kW.
Za one koji žele više, Long Range verzija nudi 81,4 kWh i dodatnih 100 kilometara na autocesti, ali i cijenu višu za 9500 eura. U tom slučaju, vrijedi pogledati i EV6 – veći, snažniji i aerodinamičniji, a samo 600 eura skuplji.
Kia EV3 s osnovnim pogonom, 204 KS i baterijom od 58,2 kWh stoji 38.000 eura. To je nešto više od Cupre Born eBoost, ali manje od većine europskih konkurenata koji nude slične performanse. Da, MG 4 i dalje ima jaču bateriju i nižu cijenu, ali Kia uzvraća dizajnom, kvalitetom i osjećajem cjelovitog, ozbiljno razvijenog automobila. Testni primjerak s opremom Star stoji 39.500 eura.
Na kraju, EV3 je jedan od onih automobila koji ne pokušavaju impresionirati brojkama, već svakodnevnim iskustvom. Dovoljno je prostran, dovoljno brz, dovoljno učinkovit i – po današnjim standardima – dovoljno pristupačan. Nije spektakularan, ali je upravo to njegova snaga: ne traži da mu se divite, već samo da ga vozite. A kad to učinite, shvatite da su Korejci opet pogodili u sridu.
Kia EV3 Standard Range
Motor: elektromotor, sinkroni
Snaga: 150 kW/204 KS
Okretni moment: 283 Nm
Baterija: litij-ionska, 58,2 kWh
Snaga punjenja AC/DC: 11/100 kW
Pogon: prednji
Mjenjač: jednostupanjski
Ovjes: sprijeda MacPherson, straga multi-link
Kočnice: vent. disk/vent. disk
Gume: 215/60 R17, Kumho Ecsta PS71
Dimenzije: 430 x 185 x 156 cm
Osovinski razmak: 268 cm
Prtljažnik: 460-1250 litara
Težina: 1800 kg
Jamstvo: 7 godina/150.000 km
EV jamstvo: 8 godina
EuroNCAP: 5 zvjezdica
Najveća brzina: 170 km/h
0-100 km/h: 7,6 sekundi
Kočenje (100 km/h): 35,2 metra
Prosječna potrošnja: 18 kWh/100 km
Doseg: 330 km
Punjenje
Kućni punjač (11 kW): 5:20 sati
Brzi punjač (150 kW): 29 min
Cijena: 39.500 eura
Serijska oprema - Diodna svjetla • aut. dvozonska klima • el. podizači stakala • el. podesivi grijani retrovizori • pomoć pri parkiranju straga + kamera • aktivni tempomat • aut. paljenje brisača i svjetala • aut. duga svjetla • bežično punjenje pametnog telefona • bluetooth povezivanje + Apple CarPlay/Android Auto • audiouređaj s 5 zvučnika • višenamjenski upravljač • pametni ključ • aut. kočenje u nuždi • aktivno zadržavanje u voznom traku • nadzor mrtvog kuta • zračni jastuk između prednjih sjedala • krovni nosači • aluminijski naplatci (17 cola)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....