premiuim štedljivac

Na testu DS4 BlueHDi 130 S&S EAT8: Skulptura na kotačima za duge pruge troši na kapaljku

Trenutačno je u ponudi DS4 130 Puretech s posebnim, bogatim paketom Edition France koji do registracije stoji od 32.900 eura

DS4 130 BlueHDi

 Zvonimir Jurčić

Tko je rekao da danas svi automobili sliče jedni drugima kao jaje jajetu, taj još nije vidio DS4. Jer, na francuskom premium kompaktnom modelu, baš ništa nije konvencionalno i osvaja baš svakim detaljem. Već od samog izgleda: futuristički oštre linije savršeno su kombinirane s puno stila i velikom dozom francuske elegancije. U prometu ga sigurno i dan danas (na tržištu od 2021. godine) sigurno nećete zamijeniti za ni jedan drugi model. Ovaj automobil jednostavno izgleda poput nakita na kotačima, ili kakve skulpture u pokretu.

image

DS4 130 BlueHDi

Zvonimir Jurčić

Upečatljiva velika rešetka hladnjaka, uska LED svjetla, visoki bokovi, dinamična linija krova i blagi SUV akcenti, čine ga vizualno impresivnijim od konkurenata. Ovdje premium suparnici, prvenstveno Audi A3, ili Mercedes A-klase, imaju itekako naočitog izazivača. S mjerama (dug 4400 mm, širok 1867 mm i visok 1470 mm) ostaje u okvirima kompaktne klase a tu je i toliko trendovska crossoverska povišenost od tla.

image

DS4 130 BlueHDi

Zvonimir Jurčić

Nedvojbeno, francuski kompakt po svemu itekako teži izvanrednosti i to kroz luksuz, dizajn, ali i tehnologiju, a oslonjen na Stellantisovu EMP2 platformu kao i Peugeot 308 i Opel Astra, bitno je atraktivniji automobil. U ponudi su benzinski mild-hibridni 1,2-litreni Puretech benzinac od 136 KS te moćni plug in hibridni model koji kombinira snagu elektromotora s 1,6-litrenim 4-cilindarskim benzincem za 225 KS, ali tu je i dizelski, 1.5-litreni BlueHDi dizelaš od 130 KS i 300 Nm koji je uparen s 8-stupanjskim automatikom. Testirali smo upravo dizelsku verziju s paketom opreme Performance Line+ s pitanjem: koliko ovakav pogon pristaje jednoj ovakvoj "stilskoj figuri".

image

DS4 130 BlueHDi

Zvonimir Jurčić

Naplaci, maska i pragovi lakirani u crnu boju kao i puno plemenite alkantare u kabini svojstveni su ovom paketu opreme, dok generalno, u kabini vlada obilje premium materijala s puno korištenja alkantare i drugih vrhunskih materijala kao kod malo kojeg suparnika. Sprijeda se sjedi odlično u udobnim izdašno odmjerenim sjedalima, svi instrumenti su na oku, kao i podaci koji se projiciraju na središnjem zaslonu od 10 inča. Infotainment je logičan i jednostavan za korištenje.

image

DS4 130 BlueHDi

Zvonimir Jurčić

Međutim, neke komande su potpuno nekonvencionalne poput prekidača otvaranja prozora visoko u stranicama vrata, a pažnju privlači i DS Smart Touch osjetljiv na dodir koji detektira pokrete i tako olakšava aktivaciju prečaca što povećava vozačevu usmjerenost na vožnju. Ponuda prostora straga je nešto skromnija nego sprijeda što je na neki način žrtva vanjskog dinamičnog izgleda, ali je zato prtljažnik solidno prostran s 430 litara u osnovnoj konfiguraciji.

image

DS4 130 BlueHDi

Zvonimir Jurčić

Što se motora tiče, brojke obećavaju, no u praksi postaje jasno da je dizelski DS4 namijenjen prvenstveno krstarenju i mirnoj vožnji, a ne jurcanju (0-100 km/h za 10,9 sekundi), no međuubrzanja su solidna premda smo dobili dojam da dosta od 300 Nm "pojede" automatski mjenjač. Dizelaš nije preglasan, udobnost putovanja je zavidna, no krući ovjes i veliki kotači od 19 cola s gumama niskog profila uzimaju ponešto od poslovične francuske udobnosti.

image

DS4 130 BlueHDi

Zvonimir Jurčić

Dakle, bez sportskih ambicija, ovaj dizelaš ima dvije neosporne kvalitete, a to su doseg i potrošnja. Realna kombinirana potrošnja ovakvog DS4 1.5 BlueHDi iznosila nam je oko 6 litara dizela na svakih 100 kilometara, dok je s punim spremnikom od 52 litre moguće dohvatiti i 850 kilometara do idućeg punjenja. Ovdje se vrlo lako skupi paučina na otvoru za gorivo.

image

DS4 130 BlueHDi

Zvonimir Jurčić

Na koncu i cijene: naime, trenutačno je u ponudi DS4 s posebnim paketom Edition France s vrlo bogatom opremom sličnom paketu testnog primjerka (serijski dolazi unutrašnjost u alkantari, naplaci od 19 cola, senzori i kamera za vožnju unatrag, LED svjetla...) koji do registracije stoji 32.900 eura (ranije 36.870 eura) za benzinski model sa 136 KS, dok je dizelaš nešto skuplji i stoji od 37.696 eura do registracije prema cjeniku s opremom Edition France...

130 BlueHDi

Tehnički podaci

Motor, redni, 4 cilindra, turbo dizelski

Obujam 1499 ccm

Snaga 96 kW (130 KS) pri 3750/min

Okretni moment 300 Nm pri 1750/min

Mjenjač 8-stupanjski automatski

Pogon prednji

Kočnice

Sprijeda Ventilirani diskovi 304 mm

Straga Diskovi 268 mm

Gume 205/55 R19

DxŠxV 4400 x 1830 x 1490 mm

Međuosovinski razmak 2675 mm

Krug okretanja 10,8 m

Prtljažnik 430/1240 l

Masa 1437 kg

Najveća brzina 203 km/h

Ubrzanje 0 – 100 km/h 10,9 s

Potrošnja 6 l

Jamstvo 6 godina

Cijena 37.696 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
04. lipanj 2025 14:53