Jedinstven Nissanov hibridni sustav e-Power dosad se etablirao kao najprodavaniji motor u Qashqaiju i s udjelom većim od 50 posto uspješno je preuzeo ulogu alternative nekadašnjem dizelašu. Zašto jedinstven? Turbobenzinski 3-cilindarski motor 1.5 (158 KS, 250 Nm) ovdje nema pogonsku funkciju kao što je uobičajeno, već svojim povremenim radom, kada zatreba, proizvodi električnu energiju potrebnu elektromotoru (190 KS, 330 Nm) za pokretanje kotača, ali i puni litij-ionsku bateriju (2,1 kWh), koju nije potrebno puniti na vanjskom punjaču pa s te strane nema nikakvog troška. Potrebno je samo benzinom hraniti turbobenzinac, koji ima ulogu “punionice” električnog sklopa.
U takvoj koncepciji, u kojoj se toči benzin, a dobrim dijelom vozi na struju u tišini kao u elektroautu (osim kada se uključi benzinac da proizvodi struju), nisu potrebni komplicirani mjenjači, odziv na gas je trenutačan kao u svakom električnom autu, a u bateriji struje uvijek ima. Dio sustava je i regenerativni sustav kočenja, također kao u električnom automobilu. Kinetičku energiju pretvara u električnu i pohranjuje u bateriju, čiji se kapacitet i na taj način neprestano dopunjuje. Uz oprezniji pristup vožnji, potrošnja nije prelazila šest litara, a snaga od 190 KS i 330 Nm u svakoj prilici ulijevala je sigurnost.
Međutim, Japanci uvijek teže boljem i Qashqai od jeseni dolazi s novom, još efikasnijom generacijom e-Power hibridnog sklopa. U čemu je stvar? Turbobenzinski motor kao izvor energije ostaje na koncepciji s tri cilindra, obujmu od 1500 ccm i prijašnjoj snazi, ali to je sada dobrim dijelom nov motor s hodom klipova produženim za 1,2 milimetra (84 x 90,1 mm), novom tehnologijom potpunijeg ubrizgavanja (STARC) s puno većom toplinskom iskoristivošću te većim turbopunjačem, kojima se diže stupanj učinkovitosti motora i smanjuju okretaji – pri 130 km/h manji su za 200/min, a pri najvećoj brzini za čak 600/min.
Tehnologije varijabilnog omjera kompresije više nema, jer je spomenutim i brojnim drugim manjim tehnološkim rješenjima postala suvišna, ali ima novosti u održavanju motora. Koristi se specifikacija ulja 0W-16 za znatno smanjenje trenja mehaničkih komponenti, a servisni interval produljen je na 20.000 kilometara. Električni dio pogonskog sustava nije diran – kapacitet baterije i snaga elektromotora ostaju kakvi su bili, no velik dio ključnih komponenti sada je objedinjen u jedan modularni sklop i čini cjelinu s benzinskim motorom. Nova konstrukcija manjih je ukupnih gabarita, a masa je manja čak 28 kilograma.
U teoriji sve to zvuči sjajno, ali kakav je novi e-Power u vožnji? Mirne duše možemo reći – iznimno ugodan i još štedljiviji od dosadašnjeg – na mješovitoj testnoj ruti Barcelonom i okolicom trošili smo svega 4,9 l/100 km (deklarirana potrošnja je prema WLTP standardu smanjena sa 5,2 na 4,5 l/100 km, čime je Qashqai postao najštedljiviji hibrid u klasi, odnosno s jednim točenjem potencijalno prelazi 1200 kilometara), rad čitavog sustava je tiši za gotovo šest decibela, što ugodu vožnje diže na višu razinu, a i odziv na gas je glatkiji.
Performanse ostaju gotovo nepromijenjene, pa snaga u standardnom programu ostaje 190 KS, a moment je neznatno smanjen, sa 330 na 311 Nm. Međutim, novost je agresivniji sportski program rada u kojem je odziv na gas osjetno energičniji, snaga impulsno raste na 205 KS i 330 Nm, a ubrzanje je skraćeno sa standardnih 7,9 na 7,6 sekundi. Najveća brzina uvijek ostaje ograničena na 170 km/h. U svrhu bolje aerodinamike i smanjenja potrošnje, intervencije zamjećujemo i na vanjštini – retrovizori i rubovi prednjeg branika imaju nježnije zaobljene linije. Dobar posao u Nissanu!
Lakši, čišći, tiši i – štedljiviji
Ne siluje li se gas, trošit će kao dizelaš
Hibridni motor e-Power evoluirao je u svim ključnim segmentima. Novi 3-cilindarski turbobenzinski 1.5 motor ima dulji hod klipova, učinkovitije izgaranje i veći turbopunjač, što uz sijaset manjih novih komponenti rezultira potrošnjom smanjenom za čak 0,7 l/100 km (sa 5,2 na 4,5 l/100 km), kao i emisijom CO2 (sa 116 na 102 g/km). Takvi rezultati stavljaju novi e-Power na pijedestal najštedljivijeg i najčišćeg hibrida u klasi. I jednog od najtiših, s obzirom na smanjenje buke za gotovo šest decibela. Povrh toga, sve ključne komponente električnog dijela pogona osim baterije (elektromotor, generator, pretvarač, reduktor i pojačivač napona) sada su integrirane u zajedničku modularnu jedinicu nazvanu 5 u 1, koja s benzinskim motorom čini kompaktnu, neodvojivu cjelinu. Rezultat su manji gabariti hibridnog sklopa i smanjenje ukupne težine za čak 28 kilograma.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....