Korejski SsangYong vratio se kao KGM ove godine u Hrvatsku, između ostalih modela i s redizajniranim Tivolijem (sada na akciji uz opremu Fresh), s cijenom od 19.999 eura. Riječ je o gradskom crossoveru koji, čini se, nudi izvrsnu vrijednost za novac. Unatoč platformi iz 2015., aktualni model osvaja prostranim interijerom, snažnim motorom i bogatom opremom.
Dizajn je moderan i mladenački svjež: sprijeda originalan, straga također pomalo nekonvencionalan, a na "povišenim nogama" nudi dobru preglednost u svim smjerovima s vozačkog sjedala.
U kabini se ističe iznenađujuće prostrana stražnja klupa te prtljažnik od 427 litara. Hvalimo čvrstu izradu i ugradnju solidnih materijala. U aktualnom modelu (redizajn) pronalazimo instrumentnu ploču s virtualnim instrumentima dijagonale 26 centimetara, koje na vizualno zgodan način prezentiraju sve potrebne informacije, uključujući navigaciju, automatsku klimu i navigaciju u serijskoj opremi. Glavne dodirne kontrole klime smještene su na panelu ispod zaslona infotainmenta dijagonale 23 centimetra, ali regulacija se može vršiti i na samom zaslonu s grafičkim prikazom rada ventilacije.
Prednosti Tivolija čine ga vrlo konkurentnim: on je najpovoljniji model u klasi s dobrom opremom, koja u Fresh paketu uključuje senzore, kameru i kožni volan. Vožnja je ugodna uz pouzdane kočnice (diskovi na sva 4 kotača) i stabilan ovjes podešen prvenstveno na udobnost. Ipak, da je riječ o modelu koji je inicijalno već dosta godina na tržištu, ukazuju klasični ključ umjesto keyless sustava, stari USB ulazi (bez USB-C) i fiksni naslon za laktove, što može neke vozače zasmetati na dužim relacijama.
U vožnji je uglađeni 1.5 T-GDI benzinac sa 163 KS i 280 Nm iznenađujuće snažan i nudi fluidnu vožnju. Pritom u gradskim uvjetima radi tiho te pristojno reagira na gas, dok na autocesti lako održava tempo i omogućuje sigurna pretjecanja. Turbopunjenje pruža solidnu elastičnost već od niskih okretaja, a i međuubrzanja nude hitrost kod pretjecanja. Ručni mjenjač ima malo težu ručicu, ali precizno ubacuje u brzine. Upravljanje karakterizira lagan volan idealan za grad, a za sportskiju vožnju poželjeli smo da je ipak malo direktniji.
Ovjes, podešen na udobnost, dobro apsorbira neravnine, ali u zavojima pokazuje blago naginjanje karoserije. Kočnice pružaju osjećaj sigurnosti, dok elektronički asistenti rade nenametljivo i efikasno.
Što se potrošnje tiče, u gradu nam se penjala i do 9 litara, a prosječnih 7,2 ipak je nešto prihvatljivija brojka.
Na koncu, dobrodošlo osvježenje na domaćem tržištu među priuštivijim modelima, SsangYong Tivoli 1.5 T-GDI Fresh je idealna opcija za kupce koji traže jeftin, prostran i dobro opremljen crossover. Iako nije savršen – vidljivi su određeni zastarjeli detalji, potrošnja je nešto veća, a nije sportski orijentiran – nudi više od konkurencije u svojoj cjenovnoj klasi. Tivoli nije sportski crossover, već automobil prvenstveno namijenjen svakodnevnoj, praktičnoj vožnji bez previše stresa.
Njegova snaga motora i udoban ovjes čine ga ugodnim i za duge relacije, a dobar pregled i kompaktne dimenzije olakšavaju kretanje gradom. Manje precizno upravljanje i nešto veća potrošnja prihvatljivi su kompromisi s obzirom na navedenu cijenu.
Ako tražite praktičan, prostran i pristupačan crossover bez pretenzija na sportski karakter, Tivoli je uvjerljiv i dobro promišljen izbor u jakoj konkurenciji Suzuki Vitare ili S-Crossa, Dacije Duster ili Geelyja Coolray. Treba spomenuti da je dostupna i verzija s automatikom po cijeni od 22.499 eura, kao i verzija s pogonom 4X4 po cijeni od 22.499 eura.
Tehnički podaci
TIVOLI 1.5 T-GDI
Motor: turbobenzinski, 4 cilindra
Obujam: 1497 ccm
Snaga: 120 kW/163 KS na 5000/min
Moment: 280 Nm na 1500-4000/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 6 brzina
Ovjes: sprijeda McPherson, straga polukrut
Kočnice: sprijeda i straga diskovi
Gume: 205/60 R16, Kumho
Dimenzije: 426 x 181 x 161 cm
Osovinski razmak: 260 cm
Prtljažnik: 427 litara
Spremnik goriva: 50 litara
Masa/nosivost (testni): 1375/425 kg
Najveća brzina: 193 km/h
0-100 km/h: 9,0 sekundi
Prosječna potrošnja (WLTP): 7,0 l/100 km
Krug okretanja: 10,6 m
Jamstvo: 5 godina/100.000 km
OPREMA FRESH
aluminijski naplatci • LED stražnja svjetla i maglenke • krovni nosači • el. podesivi, grijani i preklopivi retrovizori • automatska dvozonska klima • tempomat • digitalni instrumenti 10,25” • multimedija s navigacijom 9” • sva stakla na struju • sportski profili rada motora i volana • volan u koži podesiv po dubini i visini • stražnji senzori i kamera • senzor kiše • pomoć na nizbrdici (HDC) i uzbrdici (HSA) • upozorenje na sudar + automatsko kočenje • upozorenje na umor vozača, na vozila u mrtvom kutu, na prekoračenje brzine i držanje vozne trake...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....