test

Puno auta za skromnije budžete: Ssangyong KGM Tivoli 1.5 T-GDI Fresh osvaja prostorom, snagom i cijenom

Novi gradski crossover nudi izvrsnu vrijednost za novac. Unatoč starijoj platformi, aktualan model osvaja s puno aduta, ali prvnstveno cijenom

Ssang Yong Tivoli 

 Željko Puhovski/CROPIX
Novi gradski crossover nudi izvrsnu vrijednost za novac. Unatoč starijoj platformi, aktualan model osvaja s puno aduta, ali prvnstveno cijenom

Korejski SsangYong vratio se kao KGM ove godine u Hrvatsku, između ostalih modela i s redizajniranim Tivolijem (sada na akciji uz opremu Fresh), s cijenom od 19.999 eura. Riječ je o gradskom crossoveru koji, čini se, nudi izvrsnu vrijednost za novac. Unatoč platformi iz 2015., aktualni model osvaja prostranim interijerom, snažnim motorom i bogatom opremom.

Dizajn je moderan i mladenački svjež: sprijeda originalan, straga također pomalo nekonvencionalan, a na "povišenim nogama" nudi dobru preglednost u svim smjerovima s vozačkog sjedala.

image

Ssang Yong Tivoli

Željko Puhovski/CROPIX

U kabini se ističe iznenađujuće prostrana stražnja klupa te prtljažnik od 427 litara. Hvalimo čvrstu izradu i ugradnju solidnih materijala. U aktualnom modelu (redizajn) pronalazimo instrumentnu ploču s virtualnim instrumentima dijagonale 26 centimetara, koje na vizualno zgodan način prezentiraju sve potrebne informacije, uključujući navigaciju, automatsku klimu i navigaciju u serijskoj opremi. Glavne dodirne kontrole klime smještene su na panelu ispod zaslona infotainmenta dijagonale 23 centimetra, ali regulacija se može vršiti i na samom zaslonu s grafičkim prikazom rada ventilacije.

image

Ssang Yong Tivoli

Željko Puhovski/CROPIX

Prednosti Tivolija čine ga vrlo konkurentnim: on je najpovoljniji model u klasi s dobrom opremom, koja u Fresh paketu uključuje senzore, kameru i kožni volan. Vožnja je ugodna uz pouzdane kočnice (diskovi na sva 4 kotača) i stabilan ovjes podešen prvenstveno na udobnost. Ipak, da je riječ o modelu koji je inicijalno već dosta godina na tržištu, ukazuju klasični ključ umjesto keyless sustava, stari USB ulazi (bez USB-C) i fiksni naslon za laktove, što može neke vozače zasmetati na dužim relacijama.

image

Ssang Yong Tivoli

Željko Puhovski/CROPIX

U vožnji je uglađeni 1.5 T-GDI benzinac sa 163 KS i 280 Nm iznenađujuće snažan i nudi fluidnu vožnju. Pritom u gradskim uvjetima radi tiho te pristojno reagira na gas, dok na autocesti lako održava tempo i omogućuje sigurna pretjecanja. Turbopunjenje pruža solidnu elastičnost već od niskih okretaja, a i međuubrzanja nude hitrost kod pretjecanja. Ručni mjenjač ima malo težu ručicu, ali precizno ubacuje u brzine. Upravljanje karakterizira lagan volan idealan za grad, a za sportskiju vožnju poželjeli smo da je ipak malo direktniji.

Ovjes, podešen na udobnost, dobro apsorbira neravnine, ali u zavojima pokazuje blago naginjanje karoserije. Kočnice pružaju osjećaj sigurnosti, dok elektronički asistenti rade nenametljivo i efikasno.

Što se potrošnje tiče, u gradu nam se penjala i do 9 litara, a prosječnih 7,2 ipak je nešto prihvatljivija brojka.

image

Ssang Yong Tivoli

Željko Puhovski/CROPIX

Na koncu, dobrodošlo osvježenje na domaćem tržištu među priuštivijim modelima, SsangYong Tivoli 1.5 T-GDI Fresh je idealna opcija za kupce koji traže jeftin, prostran i dobro opremljen crossover. Iako nije savršen – vidljivi su određeni zastarjeli detalji, potrošnja je nešto veća, a nije sportski orijentiran – nudi više od konkurencije u svojoj cjenovnoj klasi. Tivoli nije sportski crossover, već automobil prvenstveno namijenjen svakodnevnoj, praktičnoj vožnji bez previše stresa.

image

Ssang Yong Tivoli

Željko Puhovski/CROPIX

Njegova snaga motora i udoban ovjes čine ga ugodnim i za duge relacije, a dobar pregled i kompaktne dimenzije olakšavaju kretanje gradom. Manje precizno upravljanje i nešto veća potrošnja prihvatljivi su kompromisi s obzirom na navedenu cijenu.

Ako tražite praktičan, prostran i pristupačan crossover bez pretenzija na sportski karakter, Tivoli je uvjerljiv i dobro promišljen izbor u jakoj konkurenciji Suzuki Vitare ili S-Crossa, Dacije Duster ili Geelyja Coolray. Treba spomenuti da je dostupna i verzija s automatikom po cijeni od 22.499 eura, kao i verzija s pogonom 4X4 po cijeni od 22.499 eura.

Tehnički podaci

TIVOLI 1.5 T-GDI

Motor: turbobenzinski, 4 cilindra

Obujam: 1497 ccm

Snaga: 120 kW/163 KS na 5000/min

Moment: 280 Nm na 1500-4000/min

Pogon: prednji

Mjenjač: ručni, 6 brzina

Ovjes: sprijeda McPherson, straga polukrut

Kočnice: sprijeda i straga diskovi

Gume: 205/60 R16, Kumho

Dimenzije: 426 x 181 x 161 cm

Osovinski razmak: 260 cm

Prtljažnik: 427 litara

Spremnik goriva: 50 litara

Masa/nosivost (testni): 1375/425 kg

Najveća brzina: 193 km/h

0-100 km/h: 9,0 sekundi

Prosječna potrošnja (WLTP): 7,0 l/100 km

Krug okretanja: 10,6 m

Jamstvo: 5 godina/100.000 km

OPREMA FRESH

aluminijski naplatci • LED stražnja svjetla i maglenke • krovni nosači • el. podesivi, grijani i preklopivi retrovizori • automatska dvozonska klima • tempomat • digitalni instrumenti 10,25” • multimedija s navigacijom 9” • sva stakla na struju • sportski profili rada motora i volana • volan u koži podesiv po dubini i visini • stražnji senzori i kamera • senzor kiše • pomoć na nizbrdici (HDC) i uzbrdici (HSA) • upozorenje na sudar + automatsko kočenje • upozorenje na umor vozača, na vozila u mrtvom kutu, na prekoračenje brzine i držanje vozne trake...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 18:41