Renault clio

Radikalno novi imidž: Isprobali smo novi francuski gradski hit, jednog od najiščekivanijih noviteta na tržištu

Šesta generacija izgleda potpuno drukčije od svih ostalih Renaulta i donosi zamjetan skok u izradi, opremi i pogonu

Renault Clio VI

Šesta generacija izgleda potpuno drukčije od svih ostalih Renaulta i donosi zamjetan skok u izradi, opremi i pogonu

U karijeri dugoj 35 godina, kroz koju se izredalo pet generacija od kojih je svaka pokrenula malu revoluciju u klasi gradskih automobila, te ukupnu prodajnu bilancu od gotovo 17 milijuna automobila, Clio se pozicionirao kao najprodavaniji Renaultov, ali i francuski automobil u povijesti te jedan od najprodavanijih europskih modela uopće. Zavoljeli su ga i hrvatski privatni i poslovni kupci (trgovačke flote, rent-a-car...), pa je i na našem tržištu neprestano u samom vrhu prodajnih ljestvica.

image

Renault Clio VI

Clio je oduvijek njegovao dizajn u manjoj ili većoj mjeri sukladan ostalim modelima kuće, ali šesta generacija, s kojom smo prvi vozački susret imali na cestama uz atlantsku obalu Portugala, ruši dosadašnje postavke. Izgled potpuno iskače iz Renaultovih tračnica i iskreno rečeno, oku treba malo vremena da se privikne na veliku masku, buhtlaste proporcije i nove detalje, poput dugačke i reljefne prednje haube ispod koje se ističe maska premrežena oblicima u formi Renaultova logotipa i u kutovima branika velika dnevna LED svjetla u formi dijamanta te sportski odvojenih stražnjih svjetala.

image

Renault Clio VI

Moramo, međutim, reći da nam je uživo Clio već na prvu ostavio puno bolji dojam nego na fotografijama, zapravo odličan, barem kad su u pitanju probni primjerci u top opremi Esprit Alpine s 18-colnim sjajnim aluminijskim naplatcima, novom nijansom crvene metalik boje Absolute, krovnim spojlerom... Kako će izgledati u nižim paketima Evolution i Techno, ostaje vidjeti kad početkom 2026. krene prodaja.

image

Renault Clio VI

Dio impresije ide na račun dimenzija, najvećih u klasi gradskih mainstream automobila. Clio je sada duži gotovo sedam centimetara, širi za četiri i viši za jedan centimetar, pa je dužinom od 4,12 metra, širinom od 1,77 i visinom od 1,45 metara dosegao gabarite prvog i drugog Meganea. Postojeća platforma CMF-B dobila je pritom samo jedan centimetar veći osovinski razmak (2,59 metra), zbog čega je i prednji prevjes veći za 2,6 centimetara, ali zato je trag prednjih kotača širi za četiri, a stražnjih za jedan centimetar. Tako odmjerene proporcije i nove dizajnerske ideje dovele su do toga da Clio sada na cesti na nov, drukčiji način izgleda vrlo ozbiljno i zrelo. Bolja je i aerodinamika karoserije (0,30).

image

Renault Clio VI

Rast dimenzija ostavlja traga i na komforu unutrašnjosti. Čim se sjedne vidi se da je sprijeda i straga više mjesta u svim smjerovima, pa straga sada komotnije sjede i krupnije osobe. Pogodnost je i što se stopala mogu staviti ispod prednjih sjedala. Osim više razine komfora, unutrašnjost donosi i vizualni i kvalitativni iskorak. Jasno, treba uzeti u obzir da smo na prvim vožnjama imali top opremljene primjerke, što neumitno diže prvi dojam, ali ostaje činjenica da i na lošijim dionicama ceste plastične površine niti jednom nisu niti zucnule i Clio je ostavio dojam temeljito i čvrsto složenog automobila.

image

Renault Clio VI

Generalno, plastične i tkane obloge kvalitetnije su i ugodnije i na pogled i na dodir nego u prijašnjem modelu, a dio boljeg ugođaja kojim Clio miriši na klasu više jest sama arhitektura kokpita, s volanom po uzoru na Austral i Rafale. Digitalna oprema s dva zaslona postala je uobičajeni trend pa i u Cliju uz podršku Google platforme ima dominantnu ulogu, a dio ljepše atmosfere su i tkane površine armature i njezino pozadinsko osvjetljenje u jednoj od 48 boja. Rubove joj krasi metalna završna obrada koja suptilno mijenja svoje nijanse. Dobra stvar je što su kontrole klime i još nekih sekundarnih funkcija ostavljene u obliku fizičkih tipki na panelu ispod ekrana, a treba reći da je sa 29 mogućih sigurnosnih asistenata Clio najopremljeniji automobil gradske klase.

image

Renault Clio VI

Treba se naviknuti na novu poziciju ručice automatskog mjenjača, gore desno iza volana, kao u Australu i Rafaleu, a zamijetili smo i bolju zvučnu izolaciju i motora i podvozja. Clio je u svakoj prilici sada osjetno tiši, a i ljepše i zrelije se vozi, i to se odmah osjeti. Dorade na platformi i preciznijem radu ovjesa, ali i volanu koji je s 2,6 punih okreta postao direktniji, dovele su do sportskijeg i kompaktnijeg ponašanja u vožnji, ali ne na uštrb udobnosti. Složen je dobar kompromis i Clio je iznimno ugodan i siguran bez obzira na ritam vožnje.

image

Renault Clio VI

O osnovnom 3-cilindarskom turbobenzincu 1.2 TCe s Atkinsonovim ciklusom rada (koji služi kao baza u hibridnim modelima Australa i Rafalea) s obzirom na to da ga nismo imali priliku isprobati, što je šteta jer će sigurno biti najtraženiji motor kod nas, možemo samo reći da razvija 115 KS i 190 Nm, ubrzava za 10,1 sekundu i postiže 180 km/h te da će imati ručni mjenjač sa šest i opcijski automatski EDC mjenjač sa šest brzina i dvostrukom spojkom. Međutim, novi hibridni motor 1.8 sa 158 KS i 205 Nm također opremljen Atkinsonovim principom rada čisti je dobitak. Ugodniji je, tiši na prijelazu pogona i još štedljiviji od prijašnjeg 1.6 hibrida.

image

Renault Clio VI

Baterija mu je povećana s prijašnjih 1,2 na 1,4 kWh, ciklusi rada samo na struju produljeni, a potrošnja benzina smanjena na 3,9 l/100 km (WLTP). Na testnoj ruti naša je realna potrošnja iznosila odličnih 4,6 l/100 km. Treba istaknuti da automatski MultiMode mjenjač sada ima 15 programa rada i još pametnije čita rad motora i radi još glatkije, a nova dosjetka inženjera je i profil rada Smart koji automatski, ovisno o stilu vožnje, u milisekundi samostalno bira najprikladniji profil rada - Eco, Comfort ili Sport. Sve cijene i paketi opreme već se nalaze na Renaultovoj stranici, a prodaja kreće početkom 2026. Cijene? Benzinac 1.2 TCe (115 KS) košta 20.490 eura, a hibridni 1.8 (160 KS) kreće od 25.590 eura. Polovicom 2026. stiže 1.2 TCe s tvorničkim plinom i EDC mjenjačem (120 KS).

image

Renault Clio VI

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
02. prosinac 2025 15:44