Palac gore ili dolje?

Testirali smo Harley-Davidson Sportster S: Ne trese, ne lupa, niti udara. No, je li i dalje pravi Harley?

Novi Harley-Davidson donosi tehnološki skok, lakšu upravljivost i potpuno drugačiji doživljaj vožnje

Harley-Davidson Sportster S

Novi Harley-Davidson donosi tehnološki skok, lakšu upravljivost i potpuno drugačiji doživljaj vožnje

Šezdeset i tri godine proizvodio se Sportster, još otkako je daleke 1957. naslijedio kultni Model K, pa sve do 2020., kada je povučen s europskog tržišta jer nije mogao zadovoljiti normu Euro 5. Vratio se, međutim, već godinu dana kasnije, i to ne samo s novim motorom, nego i novim okvirom, ovjesom, kočnicama... Nepromijenjeno je, naime, ostalo samo ime.

image

Harley-Davidson Sportster S

Srce novog Sportstera moderni je, tekućinom hlađeni dvocilindraš Revolution Max s cilindrima pod 60 stupnjeva, dva bregasta vratila u glavi i promjenjivim upravljanjem ventilima, poznat iz Pan Americe. Jedino što je dobio manje ventile i tupija bregasta vratila, pa umjesto 150 razvija 121 KS, ali i cijelih 126 Nm u najčešćem području između 3000 i 6000 okretaja.

Stoga odlučno, ali bez neugodnog trzanja, povuče već iz niskih okretaja, a za razliku od prethodnika ostaje savršeno miran i nakon ulaska u crveno polje na 9000 okretaja. Kao stvoreno, dakle, za krstarenje gradskim avenijama ili opuštenu vožnju Jadranskom magistralom. Jedino što više nema prepoznatljivog podrhtavanja na semaforima ni grmljavine pri kretanju. Šteta.

image

Harley-Davidson Sportster S

Kao i na Pan Americi, dvocilindraš je nosivi dio, što je donijelo dodatnu otpornost na uvijanje, ali i težinu ograničilo na dosad nezamislivih 228 kilograma, dobrih trideset manje nego kod prethodnika iz 2020. I to se jasno osjeća u vožnji. Sportster S mijenja smjer neusporedivo lakše nego prethodnik, premda otpore pritom stvara masivna prednja guma 160/70 R17. Istini za volju, prvih dvadesetak stupnjeva ide prilično lako, ali svaki dodatni stupanj nakon toga traži dosta nagovaranja. Pomalo kao kultni Fat Bob.

image

Harley-Davidson Sportster S

Udaljenost od tla više ne predstavlja problem, a strahovati više ne treba ni od rotora. Ovjes, s obzirom na konstrukciju, radi sjajno. Prednja vilica ima, naime, hod od pristojnih 9,2, ali stražnja od svega (pre)kratkih 3,7 centimetara. Nažalost, pritom ne pomaže ni to što je podesiv – predopterećenje stražnjeg amortizera podešava se u čak 40 položaja. Šteta što straga nema još koji centimetar hoda, a ne bi na odmet bio ni dodatni disk i kliješta, jer je s vozačem ipak riječ o tristotinjak kilograma teškom motociklu.

image

Harley-Davidson Sportster S

Elektronika je nebo i zemlja u odnosu na prethodnika. Novi Sportster S, naime, raspolaže s tri tvornička i dva podesiva načina rada, kao i na nagib osjetljivom kontrolom proklizavanja i cornering ABS-om. Svime se upravlja putem preglednog zaslona u boji od 10 cm i pripadajuće aplikacije Harley-Davidson. Nisu, dakako, izostala ni uobičajena LED svjetla, tempomat, višenamjenski prekidač...

image

Harley-Davidson Sportster S

Ulaznica u svijet Harley-Davidsona stoji 21.190 eura, što je neznatno skuplje od Indian Scout Bobbera (18.046 eura) i BMW-a R nineT (20.056 eura), ali osjetno jeftinije od Ducati Diavela V4 (30.090 eura).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2025 17:29