RUMUNJSKI HIT

Test: Crossoverska Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe super izgleda, moderna je te i dalje dostupna

Renaultov potpis očitiji je više nego ikad, low-budget pristup dobro zatomljen, a omjer uloženog i dobivenog gotovo nenadmašan
Dacia Sandero Stepway
 Karlo Huzjak

Na cesti ih viđamo često, a nedavno je stigla i službena potvrda: povišenu izvedbu Stepway vozi čak 65 posto vlasnika prijašnjih Sandera. Podnica par centimetara jače odmaknuta od tla i zgodni dekorativni detalji karoserije u simuliranom offroad stilu očigledno su privlačan dizajnersko-koncepcijski paket, kojem ostaje vjerna i nova generacija u kompletno moderniziranom izdanju, ali cijenom koja nije otišla nebu pod oblake.

image
Dacia Sandero Stepway
Marko miščević/CROPIX

U početnoj opremi Essential (ima klimu) košta 99.900 kuna, a efektniji paket Comfort skuplji je 12 tisuća kuna.

Preobrazba iz običnog Sandera ovaj put je odrađena efektnije nego ikad prije. Moderna karoserija ima sama po sebi dobru vizualnu aerodinamiku, a pustolovno stilsko uređenje i izvanprosječna širina i visina izvana joj daju masivnost, a iznutra najviše mjesta u nižoj klasi.

Doplatna narančasta metalik boja Atacama (3500 kuna) dolazi kao bingo, izvrsno ističe muskulaturnije proporcije i detalje kao što su crne plastične zaštite i račvaste forme dnevnih LED svjetala i na takav Stepway mnogi bace pogled pa iznenađeno zaključuju „kako Dacia dobro izgleda”.

image
Dacia Sandero Stepway
Karlo Huzjak

Pritom crossoverski povišena podnica u kombinaciji s gumama višeg profila i ovjesom koji u sebi nosi dozu robusnosti potvrđuje dobru pogođenost poznate formule za bezbrižniju i udobniju vožnju lošim asfaltom i izvan njega, bezbolniji prelazak grubih ležećih uspornika i manje straha od dubljih graba i utonulih šahtova. U Hrvatskoj, znamo, svega toga ne nedostaje.

image
Dacia Sandero Stepway
Marko miščević/CROPIX

Dodatnim detaljima aranžirana je i dopadljiva, nenametljivo moderna unutrašnjost, u kojoj male zagasito narančaste dekoracije i u sjedala ušiveni logotip Stepway, skupa s kromiranim površinama i decentnim svijetlim tekstilnim dijelom armature unose u taman interijer notu vedrine i posebnosti. I ublažavaju dojam jeftinijeg ambijenta sa skromnijom grafikom instrumenata, jednostavnije povučenim površinama i tvrdom, ali zapravo korektnom plastikom, kvalitetnijom nego u prošloj generaciji.

image
Dacia Sandero Stepway
Marko miščević/CROPIX

Bolja je i blago povišena vozačka pozicija, jer se sjedalo i volan sada mogu podešavati po dubini i visini, a dobar paket opreme prati suvremene trendove. Zgodan detalj je tvornički držač za mobitel u sklopu centralnog ekrana, tik do volana.

Ispod kože Sandero ima novu Renaultovu tehnologiju s većom, čvršćom i tišom modularnom Clio-platformom, novim prednjim ovjesom i električnim servom, s kojima je dobitak na stabilnosti i kvaliteti same vožnje očigledan.

image
Dacia Sandero Stepway
Marko miščević/CROPIX

Kompaktan i tiho ugođen ovjes radi profinjenije i preciznije prati putanju, volan je prirodniji makar s 3,3 okretaja i dalje nije u vrhu preciznosti, a i veći gabariti platforme igraju ulogu u kompenzaciji efekata povišenog težišta. Dobiven je ležerniji osjećaj u vožnji, praktički kao u standardnom Sanderu, uz dobru udobnost, a s više mirnoće na brzim, otvorenim dionicama i punijom stabilnosti i manje naginjanja u bržim zavojima.

image
Dacia Sandero Stepway
Marko miščević/CROPIX

Renaultov trocilindarski turbobenzinac 1.0 TCe sa 91 KS dobra mu je mjera za svakodnevicu. Miran je i uravnotežen, resko frktav pri jačem gasu i premda nije sprinter ima korektna ubrzanja.

Dobro se nosi i s autocestom, gdje ponekad ostavi dojam da ima i malo više konja, a s novim mjenjačem s duljim proračunom šeste brzine, kojem doduše fali malo podatnosti, ostaje u granicama dobre ekonomičnosti, uz okvirni raspon oko pet litara na otvorenoj cesti i oko sedam u gradu. Dajemo ruku u vatru da će se Stepway opet dobro prodavati...

STEPWAY 1.0 TCE

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski

Cilindri/ventili 3/12

Obujam 999 ccm

Snaga 67 kW/91 KS na 4600/min

Moment 160 Nm na 2100/min

Pogon prednji

Mjenjač ručni, 6 brzina

Dimenzije 410 x 185 x 159 cm

Osovinski razmak 260 cm

Prtljažnik 410 litara

Gume 205/60 R 16

Masa 1170 kg

Jamstvo 3 godine

MJERENJA

Brzina 172 km/h

0-100 km/h 12,3 sekundi

Potrošnja 6,2 l/100 km

Cijena 113.900 kuna

S doplatama 122.590 kuna

OPREMA COMFORT - naplaci 16” Flexwheel Amaris • LED dnevna i Eco LED glavna svjetla • maglenke • krovni nosači • stražnji senzori • dekorativne površine • automatska klima • multimedija s navigacijom i ekranom 8” • DAB radio, bluetooth, USB i Aux ulazi • električni paket prozora i retrovizora s grijanjem • volan podesiv po dubini i visini • pomoć na uzbrdici • upozorenje na sudar i automatsko kočenje

DOPLATE - narančasta metalik boja Atacama • paketi Multimedia Adriatic, Sigurnost, Flexi i City • standardni rezervni kotač • UKUPNO 10.690 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. listopad 2021 05:24