StoryEditor
SAMO PO PLINU

Test: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe Eco-G Toliko nizak trošak vožnje ne postiže niti dizelaš

Oznaka Eco-G u Sanderovu nazivu odnosi se na novu i usavršenu verziju s tvornički ugrađenom i jamstvom pokrivenom plinskom instalacijom
Zagreb, 060720.
Dacia Sandero.
 CROPIX

Dacia već godinama drži primat u segmentu plinaša s tvornički ugrađenom i jamstvom pokrivenom instalacijom, a najveći prodor je napravilo i dobar glas niske potrošnje, a visokog stupnja nekvarljivosti pronijelo je nekoliko stotina bijelih neumornih karavanskih taksi Logana, s turbomotorom 0.9, snage 90 konja.

image
Zagreb, 060720.
Dacia Sandero.
Foto: Marko Miscevic/Cropix
-auto klub-
CROPIX

Dolaskom novog, većeg i jačeg turbotrocilindraša 1.0 od 100 konja (dobivenog rezanjem jednog cilindra 1.3 motora iz partnerstva s Mercedesom) napravljen je korak dalje u smislu boljih performansi, niže potrošnje i finijeg rada na plin. Instalaciju isporučuje dokazani talijanski specijalist LandiRenzo, dok su tvornički inženjeri prilagodili izvedbu ventila većim termičkim opterećenjima, ugradili sigurnosni ventil za automatski prekid dovoda plina u slučaju havarije, otvor za točenje sakrili odmah uz otvor za benzin, a spremnik plina formirali točno prema prostoru za rezervni kotač. Nema nikakvih vizualnih ni konstrukcijskih improvizacija i sve je pokriveno tvorničkim jamstvom od tri godine.

image
Zagreb, 060720.
Dacia Sandero.
Foto: Marko Miscevic/Cropix
-auto klub-
CROPIX

Odmah smo shvatili da sinergija benzina i plina funkcionira besprijekorno i prelasci s jedne na drugu vrstu goriva odvijaju se trenutačno i neprimjetno. Tek lampica na indikatoru, koji služi i kao tipka za ručni prebačaj na željeno gorivo, pokazuje kojom se vrstom goriva vozi. Prilikom paljenja motor proradi na benzin i vrlo brzo i glatko se automatski prebacuje na plin. Po želji ili potrebi, ponovni prebačaj na benzin obavlja se u sekundi laganim pritiskom, a ukupni doseg s punim spremnikom benzina (50 litara) i plina (32 litre, odnosno najviše 80 posto zbog sigurnosti), uz umjeren stil vožnje iznosi više od 1000 kilometara. Bez nepotrebnog forsiranja dobar mali turbobenzinac od 100 konja trošio nam je u prosjeku 6,3 litre benzina, odnosno 7,6 litara plina, a budući da je cijena plina više nego upola niža od benzina (14. srpnja na pumpama INA benzin 9,07 kuna, plin 4,32 kune) računica u smjeru uštede je jasna kao dan. Sto kilometara na benzin koštalo nas je 57 kuna, a na plin 33 kune, a proporcionalno rastu kilometraže razlika postaje još očitija i samo raste.

image
Zagreb, 060720.
Dacia Sandero.
Foto: Marko Miscevic/Cropix
-auto klub-
CROPIX

Na 100 tisuća kilometara je 57 prema 33 tisuće kuna, što je ušteda na gorivu od 24 tisuće! I pazite ovo: plinaš košta u kunu jednako kao klasični benzinac od 100 konja, pa ekonomici plinaša teško može parirati čak i dizelaš 1.5 dCi od 95 konja, skuplji za 14 tisuća kuna.
Razlike u performansama vožnje na benzin i plin praktički nema. Plinaš čak ima bolju krivulju okretnog momenta povećanog sa 160 na 170 Nm, koje izvlači već na 2000 okretaja, dok benzincu treba 2750 okretaja. Plinaš zato čak nešto brže i životnije izlazi iz niskih okretaja prilikom pretjecanja, startno ubrzanje od 11,6 sekundi im je praktički isto, a jedino je konačna brzina od 174 na sat manja u odnosu na klasičnih 178. Za kupce plinaša - irelevantno.
Plinaš se vozi kao i svaki benzinski Sandero. Solidnog podvozja, a pasivnog volana i mjenjača nije sprinterski niti vozački orijentiran, ali daje ugodan osjećaj dovoljne snage, kojom može sasvim fino potegnuti. Tvornička ugradnja pritom daje ugodnu dozu sigurnosti i pouzdanosti, a jedini pravi nedostatak je izostanak klasične rezervne gume i dobivanje priručnog kita za krpanje.

image
Zagreb, 060720.
Dacia Sandero.
Foto: Marko Miscevic/Cropix
-auto klub-
CROPIX

Sandero nikad nije imao miris luksuza ni bogatstva, prokazan je prvenstveno kao korektan, izdržljiv i pouzdan radnički auto, ali testni primjerak u najbogatoj seriji Proud, temeljenoj na popularnoj povišenoj izvedbi Stepway, ima i dosta blagodatne opreme, poput navigacije ili automatske klime. Zato valja reći da uobičajeni Stepway plinaš ima cijenu od 89.900 kuna, dok standardni plinski Sandero starta već na 79.900 kuna. Činjenica je da na tržištu nema jeftinijih opcija tako niskog troška vožnje!

Sandero 1.0 TCe LPG
TEHNIČKI PODACI

Motor: turbobenzinski s tvorničkom plinskom instalacijom (LPG)
Cilindri/ventili: 3/12
Obujam: 999 ccm
Snaga: 74 kW (100 KS) na 5000/min
Moment: 170 Nm na 2000/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 5 brzina
Dimenzije: 409 x 176 x 162 cm
Osovinski razmak: 259 cm
Prtljažnik: 320 litara
Gume: 205/55 R 16, Michelin Primacy
Masa: 1165 kg
Jamstvo: 3 godine
MJERENJA
Brzina: 174 km/h
0-100 km/h: 11,6 sekundi
Potrošnja: 7,6 l/100 km
Cijena 100.000 kuna
S doplatama 106.300 kuna


OPREMA PROUD
povišena podnica * dnevna LED svjetla * dvobojni naplaci 16” * svjetla za maglu * krovni nosači * stražnji parkirni senzori * ukrasne dekoracije izvana i iznutra * automatska klima * volan i vozačko sjedalo podesivi po visini * limitator brzine * paket Media Nav Evolution Comfort (dodirni ekran, navigacija, Android Auto, DAB radio...) * posebne presvlake * putno računalo * el. prednji prozori i retrovizori s grijanjem * pomoć pri kretanju na uzbrdici * kit za krpanje gume...
DOPLATE
metalik plava boja Iron * parkirna kamera * naslon za ruke sprijeda * karta Istočna Europa * Ukupno 5300 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. kolovoz 2020 02:12