TALIJANSKI CROSSOVER

Test: Fiat Tipo Cross atraktivniji je od kompakta, a benzinac od 100 KS uvijek uglađen i štedljiv

S jedva primjetnim redizajnom,Tipo Coss predstavlja svojevrsnu crossoversku verziju kompakta, a dolazi s benzincem i dizelašem
Fiat Tipo 1.0 Cross
 Marko Miščević/CROPIX

Škoda ga naziva Scout. Dacia mu tepa Stepway. Kod Forda je jednostavno Active. Honda ga krsti Crosstar... Riječ je, dakako, o povišenim izdanjima obične Ocatvije, Sandera, Fieste i Jazza. Crossoverima. Ima ga, naravno, i Fiat. I to ne od jučer. Već punih sedam godina na tržištu postoji off-road izdanje male Pande - Panda Cross. I sjajno se prodaje, unatoč cijeni od gotovo 120.000 kuna.

Talijani žele taj uspjeh ponoviti i na potkraj prošle godine blago dotjeranom Tipu. S redizajnom, koji je donio tek velika tiskana slova FIAT umjesto uobičajene crveno-srebrne značke na masci hladnjaka i diodna umjesto halogenih svjetala, stiglo je i off-road izdanje Tipo Cross.

image
Fiat Tipo 1.0 Cross
Marko Miščević/CROPIX

Recept je isti. Izvana je dobio tek krovne nosače, srebrne umetke u prednjem i stražnjem odbojniku i na pragovima, štitnike rubova blatobrana, dulje i nijansu čvršće opruge te off-road aluminijske naplatke od 17 cola - i gotov je Tipo Cross.

Konkretni primjerak Cross 1.0 GSE do registracije stoji 145.309 kuna i izgleda neusporedivo privlačnije od običnog Tipa. Čak i u dosadnoj tamnosivoj boji Underground. I premda je ovjes podignut samo četiri centimetra, dijelom i zahvaljujući gumama 215/55 R17, karoserija se zbog krovnih nosača protegnula na lijepih 1 metar i 56 centimetara, lijepih sedam više od običnog Tipa i samo četiri niže od pravog crossovera 500X. Unatoč tvrđim oprugama nije neudoban, niti se više naginje u zavojima od običnog Tipa.

image
Fiat Tipo 1.0 Cross
Marko Miščević/CROPIX

Godi i četiri centimetra više sjedalo - lakše se ulazi i izlazi, a bolji je i pregled situacije na cesti. Kad smo već kod unutrašnjosti, Tipo je s redizajnom dobio i preglednu digitalnu umjesto prijašnje analogne instrumentne ploče. Bez doplate. Doplatiti, međutim, valja za podjednako uvjerljiv središnji zaslon dijagonale 10,25 inča (26 centimetara) iz novog Fiata 500. Testni je automobil, nažalost, imao serijsku (7 inča). Novost su i sjajno lakirani rotirajući prekidači ventilacije, kao i upravljač te dvije nove boje karoserije - narančasta (Paprika) i plava (Ocean).

image
Fiat Tipo 1.0 Cross
Marko Miščević/CROPIX

Fiatov hrvatski predstavnik olakšao je izbor motora - u ponudi je jedan benzinac 1.0 GSE sa 100 KS i jedan dizelaš 1.6 Multijet od 130 umjesto prijašnjih 120 KS.

U testonm autu je dakle bio smješten trocilindraš s turbom umjesto dosadašnjeg 1.4 s cilindrom više, ali bez turbine. . Kakav dobitak! Trocilindraš neusporedivo spontanije reagira na gas, što i ne čudi s obzirom na to da priličnih 190 newtonmetara razvija mrvicu iznad praznog hoda - na svega 1500 okretaja, umjesto prijašnjih 4500 (i to svega 127 Nm). Turbo-rupa gotovo da i ne postoji.

image
Fiat Tipo 1.0 Cross
Marko Miščević/CROPIX

Turbobenzinac se sasvim lijepo nosi s ne pretjeranih 1,3 tone teškim Tipom Cross - do stotke stiže za lijenih 12,2 sekunde, ali zato na autocesti uz malo nagovaranja uhvati krajnja 192 km/h. Istini za volju, za prelazak u lijevih traku i na dugim uzbrdicama trebat će prešaltati u četvrtu, ali zato nije neugodan - pri 130 km/h vrti na ne pretjeranih 3200 okretaja - i ne razbacuje se gorivom - u gradu troši 7,4 litre, na otvorenoj cesti 6, na autocesti 7,1. U prosjeku se, dakle, zadovoljava sa 6,7 litara. Dizelaš od 130 KS ako ne vozite puno i duge ture možda tada i nije potreban jer razlika u cijeni motorizacije iznosi dosta visokih 18.000 kuna...

image
Fiat Tipo 1.0 Cross
Marko Miščević/CROPIX

Tehnički podaci - Tipo Cross 1.0 GSE

Tehnički podaci

Motor benzinski, turbo

Cilindri/obujam 3/999 ccm

Snaga 73 kW/100 KS pri 5000 o/min

Okr. moment 190 Nm pri 1500 o/min

Pogon prednji

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 439 x 180 x 156 cm

Prtljažnik 440 litara

Gume 215/55 R17,

Bridgestone Turanza T005

Težina 1335 kg

Jamstvo 5 godina/120.000 km

Mjerenja

Najveća brzina 192 km/h

0-100 km/h 12,2 sekunde

Potrošnja 6,7 l/100 km

Cijena 145.309 kuna

S doplatama 153.306 kuna

Serijska oprema Cross - aut. klima • diodna svjetla • senzori parkiranja sprijeda i straga • autoradio • višenamjenski upravljač u koži • aut. duga svjetla • aut. paljenje svjetala i brisača • daljinsko zaključavanje • el. podesivi i grijani retrovizori • el. stakla sprijeda i straga • krovni nosači • maglenke • zatamnjena stražnja stakla • aluminijski naplaci (17 cola) • aut. kočenje u gradu • aktivni tempomat • zadržavanje u voznoj traci • prepoznavanje umora...

Doplate - metalik boja • sjedalo suvozača podesivo po visini • crne obloge vrata • kamera za parkiranje (stražnja)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. listopad 2021 08:16