S cijenom od 11.200 eura novi BMW C 400 GT uvjerljivo je najskuplji skuter srednjeg razreda, osjetno skuplji od Suzuki Burgmana 400 i Kymco Xcitinga VS 400i (8300 eura), lani na domaćem tržištu najprodavanije Yamahe XMax 300 (6950 eura), a da i ne spominjemo Zontes 350 D (5200 eura). Je li, međutim, i najbolji skuter srednjeg razreda?
Jedan od ljepših svakako jest, u prvom redu zbog skladnih proporcija, ali i detalja poput diodnih prednjih svjetala po uzoru na Seriju 3 ili 5. Nudi se, međutim, samo u tri boje - bijeloj, sivoj i crnoj - što otkriva da je namijenjen ljudima koji na skuter sjedaju u odijelima.
Sjedi se sasvim opušteno, s nogama na dobro odmjerenoj i ne preširokoj platformi, pa se pri manevriranju na parkiralištima dobro osjećaju i niži od 175 centimetara. Pogotovo što je sjedalo na ne previsokih 76,5 centimetara. Prtljažnik nije dovoljno prostran da bi opravdao dodatak u nazivu GT (Gran Turismo), ali se za stajanja fleksibilno dno može potisnuti prema stražnjem kotaču da prihvati i 3XL kacigu, a uz doplatu se isporučuje i kovčeg od 43 litre.
Izrada je tradicionalno besprijekorna, a cijenu donekle opravdava cjelovita sigurnosna i oprema za udobnost - od diodnih svjetala i pametnog ključa do kontrole proklizavanja (DTC), pomoći pri kočenju (DBC) i kontrole jačine kočenja motorom (MSR) te na nagib osjetljivog ABS-a (ABS Pro).
Jednocilindraš razvija priličnih 34 KS pri 7500 okretaja, ali ćete se crvenom polju okretomjera približiti samo pri krajnjoj brzini - u slučaju C 400 GT pri 129 km/h, samo 1 km/h manje od zakonom najviše dopuštenih 130 km/h. Isto vrijedi i za najveći okretni moment - 35 Nm pri 5750 okretaja - no 28 Nm je na raspolaganju već pri, u vožnji puno češćih, 2500 do 4000 okretaja.
Stoga nikad ne ostaje bez daha, ni pri kretanju sa semafora ni pri pretjecanju na otvorenoj cesti. Pritom zvuči uvjerljivo, gotovo da i ne poznaje vibracije, a u prosjeku se zadovoljava s 3,6 litara, što znači da s jednim spremnikom prevali 350 kilometara, skoro kao starom državnom cestom D-1 od Zagreba do Splita.
Pritom ćete se voziti sasvim opušteno, u prvom redu zahvaljujući vrhunskoj ergonomiji i mekšem sjedalu s osloncem za donji dio leđa, ali i ručno podesivom vjetrobranu. Zaštita od vjetra je uzorna, no ne i besprijekorna jer ruke i ramena ostaju dijelom izloženi na autocesti pri više od 110 km/h.
S niskim težištem, osovinama razmaknutim 1,57 metara i pozamašnom težinom (207 kilograma), izuzetno je stabilan pri visokim brzinama, ali i dovoljno okretan da ne zazire ni od vijugave brdske ceste. Povjerenje pritom ulijevaju i sjajne kočnice španjolskog J. Juana (grupacija Brembo), ali i serijske gume Pirelli Angel.
TEHNIČKI PODACI
Motor 1 cilindar, 4-taktni, 4 venila po cilindru, hlađen tekućinom Obujam 350 ccm Provrt i hod 80 x 70 mm Snaga 25 kW/34 KS pri 7500 o/min Okr. moment 35 Nm pri 5750 o/min Mjenjač bestupanjski (CVT) Okvir čelični Ovjes sprijeda teleskopska vilica (ø35 mm) hoda 110 mm, dvostruki amortizeri i opruge hoda 112 mm Kočnice 2x disk (ø265 mm) s 4-klipnim kliještima, disk (ø265 mm) s 1-klipnim plutajućim kliještima Gume 120/70 R15 i 150/70 R14, Pirelli Angel Spremnik goriva 12,8 litara Visina sjedala 76,5 cm Osovinski razmak 157 cm Težina (suh) 207 kg Cijena 11.200 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....