hibrid za pet

Testirali smo Corollu našeg vremena: Sada je to SUV model Cross koji pokazuje da je skromnost vrlina

Nenametljivog izgleda i prostrana u kombinaciji s hibridnim pogonom od 197 KS Toyota Corolla Cross je prilično štedljiv auto

Toyota Corolla Hybrid

 Darko Tomaš/ CROPIX

Yaris Cross, C-HR, RAV4, Highlander, Land Cruiser i od kraja prošle godine na našem tržištu prisutna Corolla Cross kao već šesti SUV u ponudi Toyote. Rekord. Jer, svaki drugi lani prodani automobil na europskom tržištu bio je SUV, ukupno ih je bilo čak 5,5 milijuna, od čega gotovo polovica u segmentu C-SUV, u kojem su glavnu riječ vodili Hyundai Tucson, Kia Sportage i Peugeot 3008.

Toyota se našla tek na petom mjestu sa C-HR. Sad joj je, međutim, stiglo pojačanje, koje smo u izdanju za europsko tržište prvi put vidjeli još u prosincu 2021. Corolla Cross. I dok je C-HR coupe SUV, Corolla Cross je klasični SUV i ujedno četvrto izdanje Corolle, najprodavanijeg automobila na svijetu svih vremena (50 milijuna u 55 godina).

image

Toyota Corolla Hybrid

Darko Tomaš/ CROPIX

Japanci ne kriju visoka očekivanja – godišnje namjeravaju prodavati čak 400.000 primjeraka, pa ne čudi da ih što proizvode, što sklapaju u čak osam zemalja svijeta – uz japanski Aichi, odakle dolaze primjerci za Europu, još i na Tajlandu, Tajvanu, Maleziji, Brazilu, Sjedinjenim Državama, Kini i Južnoj Africi.

Dizajneri pod vodstvom Keinichija Okamure nisu išli na oštre linije i nesvakidašnje proporcije kao kod C-HR, već na tradicionalni Toyotin dizajn promoviran s Highlanderom, RAV4 i Yarisom Cross. U prijevodu, na trapeznu prednju masku, uska diodna svjetla s dnevnim svjetlom u sredini, plastične rubove blatobrana i štitnike podvozja...

image

Toyota Corolla Hybrid

Darko Tomaš/ CROPIX

Posljedica? Izgleda moćno i samouvjereno, ali i dosadnjikavo. Nije za poziranje pred kafićima, već je izbor razumnih kupaca, kao i većina Toyota, pogotovo u neupadljivoj srebrnoj boji Shimmering Silver.

Isto vrijedi i za unutrašnjost, koju smo još 2018. vidjeli u običnoj Corolli. Ista pregledna digitalna instrumentna ploča, isti trokraki upravljač s prekidačima telefona, radija i tempomata, isti na dodir osjetljivi i ne baš najljepši središnji zaslon, isti uski tunel s ručicom mjenjača...

image

Toyota Corolla Hybrid

Darko Tomaš/ CROPIX

Nije da nas ostavlja bez daha, ali je sve na dohvat ruke, a dovoljno je i pretinaca, polica i odlagališta za sitnice. Također, nije se teško ni snaći u menijima središnjeg upravljačkog sustava. Više nas, međutim, raduje što se nije škrtarilo na materijalima, pa unutrašnjost ne obiluje jeftinom, tvrdom plastikom kao u starijim Toyotama.

Umjesto toga, sjajnim lakom presvučena plastika oko prekidača ventilacije i ručice mjenjača, gumirana plastika s gornje i koža s donje strane nosača instrumentne ploče... Pritom ništa ne škripi, cvili ili struže, kao što i očekujemo od automobila Made in Japan.

Nova Corolla Cross kotrlja se na platformi GA-C, kao i još 2016. predstavljeni C-HR, ali i dvanaesta generacija obične Corolle. Samo što je, za razliku od njih, u izdanju s prednjim pogonom straga umjesto multilinka jeftinija i za prostor u prtljažniku prikladnija torzijska osovina.

image

Toyota Corolla Hybrid

Darko Tomaš/ CROPIX

Sa 4,46 metara duljine, 1,82 širine i 1,62 visine Corolla Cross priličnih je sedam centimetara dulja, 2,5 šira i 5,5 viša od C-HR s kojom dijeli osovinski razmak od 2,64 metra.

U blago zaobljenoj karoseriji, međutim, neusporedivo je više mjesta nego u tijesnom C-HR. Nebo i zemlja. Ne samo sprijeda, gdje zahvaljujući visokom krovu udobno sjede i dvometraši, nego i straga, gdje mjesta sasvim dovoljno ima i za koljena, a pogotovo u prtljažniku, koji već u osnovnom položaju proguta pristojne 433 litre, čak 75 litara više nego C-HR.

image

Toyota Corolla Hybrid

Darko Tomaš/ CROPIX

Neupadljiva karoserija krije novu, petu generaciju hibridne tehnologije. Prednost? Unutarnji gubici manji su za 6 do 14 posto, a tu je i priličnih 14 posto laganija, a snažnija litij-ionska baterija sa za obični hibrid sasvim pristojnih 4,1 kWh.

Dvije su verzije hibrida, oba s istim elektromotorom i baterijom, ali jedan s 1,8-litrenim, a drugi s 2,0-litrenim atmosferskim četverocilindarskim benzincem i promjenjivim upravljanjem ventilima (1.8 još nije stigao k nama, zasad se prodaje samo u Turskoj i Izraelu). Kod nas se, dakle, može dobiti isključivo kao 2.0 HDS sa 197 KS, ali zato s pogonom na prednje ili sva četiri kotača (AWD-i).

image

Toyota Corolla Hybrid

Darko Tomaš/ CROPIX

Toyota, koja je još 1997. izmislila moderne hibride s prvim Priusom, ponovno je uspjela napraviti sjajan posao i u Corolli Cross. Jer, 197 KS jak SUV u prosjeku nam je nakon tjedan dana i više od tisuću kilometara trošio svega 5,6 litara, što će reći da smo s jednim spremnikom goriva od 43 litre prelazili priličnih 850 kilometara. Da, dobro ste pročitali... I pritom se nismo vukli po cesti jer sjedimo u hibridu.

Naprotiv, u gradu smo redovito bili među prvima na semaforu, jer japanski SUV do stotke stiže za 7,6 sekundi (5,6 litara potrošnje), na otvorenoj cesti među najbržima (5,3 litre), a ni na autocesti nismo čučali u desnoj traci već smo znali potegnuti i do elektronički ograničenih 180 km/h (ne više od 7 litara). Tajna je u sjajnom serijsko-paralelnom spoju 2,0-litrenog benzinca sa 112 KS i 206 Nm te sprijeda ugrađenog elektromotora od 41 KS i 84 Nm s litij-ionskom baterijom od 4,1 kWh, ali i činjenici da Toyotin hibridni SUV ne teži više od 1,5 tona.

image

Toyota Corolla Hybrid

Darko Tomaš/ CROPIX

Pritom smo i na otvorenoj cesti, a i na autocesti, putovali prilično brzo. Čak i s ne pretjerano živahnim bestupanjskim mjenjačem i bez ručica za mijenjanje (umjetnih) stupnjeva prijenosa iza upravljača. Sve je, dakle, prepušteno automatici, a jedinu žustrinu daje odabir sportskog načina rada motora i mjenjača.

Tajna je u podršci elektromotora od 41 KS i priličnih 84 Nm. Svejedno je li pritom riječ o pretjecanju ili izlasku iz zavoja, hibridni pogon uvijek raspolaže s dovoljno rezervi snage i ulijeva sigurnost s ukupno 197 KS i 274 Nm. Čak je i zabavan za vožnju, unatoč primjetnom zaranjanju na kočenjima pred zavojem i naginjanju u zavojima, kao i polukrutoj stražnjoj osovini na verziji s prednjim pogonom (Multilink kod AWD-i). Jedino što i dalje neugodno buči kad ga se pošteno nagazi.

image

Toyota Corolla Hybrid

Darko Tomaš/ CROPIX

Corolla Cross je, s druge strane, zadivljujuće udobna, u najmanju ruku kao da je riječ o broj većoj RAV4. Suvereno upija čak i udarne rupe, a sasvim mirna ostaje i pri prelasku preko kratkih, oštrih neravnina, jer je prilično mekano podešena, nije pretjerano teška (1,5 tona) i kotrlja se na visokoprofilnim gumama 225/50 R18.

Sigurnost se kod Toyote oduvijek pisala velikim tiskanim slovima, a izuzetak nije ni nova Corolla Cross. Već u osnovnom paketu opreme Luna dolazi sa svim uobičajenim sigurnosnim dodacima (Toyota Safety Sense).

U prijevodu, upozorenjem i automatskim kočenjem u slučaju opasnosti od naleta na pješaka ili biciklista, aktivnim zadržavanjem prometnog traka, radarskim tempomatom, prepoznavanjem prometnih znakova, automatskim dugim svjetlima, zračnim jastukom za koljena vozača... Šteta jedino što se sustav zadržavanja u prometnoj traci ne može isključiti...

image

Toyota Corolla Hybrid

Darko Tomaš/ CROPIX

Uz pogon na prednje i na sva četiri kotača, Corolla Cross dolazi s tri paketa opreme – Luna, Style i Executive, a cijene kreću od 35.530 eura za osnovnu Corollu Cross 2.0 HSD Luna. U skladu, dakle, s ugledom japanskog proizvođača - skuplje od Hyundai Tucsona (230 KS), a jeftinije od Jeep Compassa (130 KS) i novog Renault Australa E-Tech (200 KS). Još više raduje što desetogodišnje opće i jamstvo na bateriju pritom dolaze besplatno.

Corolla Cross 2.0 HSD

Tehničke karakteristike

Motorbenzinski, atmosferski + elektromotor

Cilindri/ventili4/16

Obujam1987 ccm

Snaga112 kW/152 KS pri 6000 o/min

Okr. moment190 Nm pri 4400 o/min

Elektromotor30 kW/41 KS, 84 Nm

Ukupna snaga145 kW/197 KS

Baterijalitij-ionska, 4,1 kW

Pogonprednji

Mjenjačautomatski (e-CVT)

Ovjessprijeda MacPherson, straga

polukruta osovina, amortizeri i spiralne opruge

Kočniceventilirani disk/disk, ABS

Gume225/50 R18

Continental WinterContact TS830

Dimenzije446 x 183 x 162 cm

Osovinski razmak264 cm

Prtljažnik 433-1337 litara

Težina1435 kg

Najveća brzina183 km/h

0-100 km/h7,6 sekundi

Elastičnost (60-100 km/h)4,2 sekunde

Elastičnost (80-120 km/h)5,3 sekunde

Kočenje (100-0 km/h)38,2 metra

Prosječna potrošnja 5,6 l/100 km

Doseg840 km

Cijena 35.530

S doplatama 43.188 eura

Serijska oprema (Executive) - Aut. dvozonska klima • diodna svjetla • pomoć pri parkiranju sprijeda i straga + kamera • el. sklopivi grijani i podesivi retrovizori • grijanje kožom presvučenih prednjih sjedala i upravljača • el. podešavanje sjedala vozača • aut. zadržavanje u prometnom traku • aut. kočenje u nuždi • zračni jastuk za koljena • aut. rad brisača i svjetala • aut. duga svjetla • navigacija • ambijentalna rasvjeta • pametni ključ • ručice na upravljaču • krovni nosači • el. otvaranje prtljažnika • višenamjenski upravljač • tempomat • zatamnjena stražnja stakla • aluminijski naplaci (18 cola)...

Doplate - metalik boja • panoramski krov

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 12:00