obiteljska mjera

Testirali smo Cupru Terramar 1.5 e-Hybrid DSG: Ima učinkovit pogon, ali nudi i dobru porciju uzbuđenja za volanom

Uzbudljivi hibridni Terramar nudi i puno prostora za obitelj, udobnu vožnju te praktične detalje u kabini

Cupra Terramar test

 Zvonimir Jurčić
Uzbudljivi hibridni Terramar nudi i puno prostora za obitelj, udobnu vožnju te praktične detalje u kabini

Cupra Terramar predstavlja privlačno dizajniran novitet u C SUV segmentu, svojevrsnu sportskiju i izgledom dinamičniju španjolsku verziju Volkswagena Tiguana. Sa svojih 4,52 metra duljine, 1,86 metara širine i visinom od 158 centimetara, Terramar je više orijentiran na prostor, za razliku od sedam centimetara kraćeg i šest centimetara nižeg Formentora koji zahvaljujući svojoj sportskoj formi pripada kategoriji coupe SUV modela.

image

Cupra Terramar test

Darko Tomaš/CROPIX

Raskošnije dimenzije rezultiraju osjetno više prostora u kabini, posebno za putnike na stražnjim sjedalima kada je riječ o prostoru za glave. Velikodušan je i prtljažnik sa širokim otvorom za ptrljagu, što ga čini iznimno praktičnim za svakodnevnu upotrebu i duža putovanja za cijelu obitelj bez gužvanja.

Vanjski izgled pritom odražava sportski, napadan karakter vozila, što je u skladu s filozofijom marke. Posebno je pritom upečatljiva trokutasta LED grafika dnevnih svjetala kao važan dio identiteta prednjeg kraja, a u cijelu sliku izvrsno se uklapaju i doplatni naplaci kotača Gravity od 20 inča (za dodatnih 790 eura), dok serijski dolaze s 18-inčnim kotačima.

image

Cupra Terramar test

Darko Tomaš/CROPIX

Unutrašnjost općenito odaje dojam zrelog i promišljenog automobila. Prostranost je neupitna, osnovna oprema bogatija od očekivane, a korišteni materijali su vrlo dobri bez dojma da se negdje štedjelo, pri čemu ćete za volanom imati dojam masivnosti i sigurnosti.

Sportskije oblikovana sjedala još uvijek su vrlo udobna i za duže rute, volan sjajno sjedi u rukama, a pogled ne mogu izbjeći zgodni Cupra detalji s bakrenim akcentima. Iako je, za razliku od Formentora, ovaj model namijenjen obiteljskom prijevozu, unutrašnjost je svejedno prožeta sportskim štihom, a veliki središnji dodirni zaslon dobro se uklopio u cijelu priču – ima sjajan infotainment, bogato je koloriran te pruža sve informacije na jednom mjestu.

image

Cupra Terramar test

Za više praktičnosti: detalj koji se posebno ističe je klizna stražnja klupa, koja omogućuje moduliranje veličine prtljažnika. Zbog smještaja baterije, prtljažnik je plići za 58 litara u odnosu na standardnu benzinsku verziju, no i 450 litara nije malo. Dodatnu praktičnost pruža mogućnost potpunog rušenja stražnjih naslona čime se dobiva potpuno ravna podna površina.

S obzirom na to da dizelaša nema u ponudi, Cupra nudi rješenje u vidu plug-in hibridne verzije 1.5 eHybrid. Ovaj benzinsko-električni sustav identičan je onome koji koristi većina novijih modela Volkswagen grupe.

image

Cupra Terramar test

Darko Tomaš/CROPIX

Osnovu čini turbobenzinski motor 1.5 TSI od 150 KS i 250 Nm, koji radi u sinergiji s elektromotorom od 116 KS. Elektromotor crpi snagu iz litij-ionske baterije kapaciteta 19,7 kWh, koja prema tvorničkim navodima omogućuje doseg od 118 kilometara isključivo na električni pogon. Sustav koristi prednji pogon i DSG mjenjač s dvije spojke i 6 brzina.

Kada je baterija potpuno napunjena, kombinirana snaga iznosi impresivnih 204 KS i 350 Nm, što osigurava izvrsne performanse uz nisku potrošnju goriva.

image

Cupra Terramar test

Cupra Terramar funkcionira vrlo dobro u stvarnim uvjetima vožnje. Odziv na gas je spontan i brz, DSG mjenjač radi besprijekorno, a snage je sasvim dovoljno da gotovo dvije tone težak SUV pokreće gotovo sportskom žustrinom. Kočnice također pružaju ujednačen osjećaj na papučici, bez iznenađenja.

Pritom je najimpresivnije što veliki doseg vožnje na struju nije samo teoretska vrijednost. Normalnom, smirenom vožnjom u gradskim i prigradskim uvjetima moguće je postići domet od 93 do 106 kilometara isključivo na električni pogon. To je dovoljno za otprilike tri dana lokalne vožnje uz minimalnu potrošnju benzina.

image

Cupra Terramar test

U praktičnom iskustvu, potrošnja se kretala u rasponu od smiješnih jedne do dvije litre benzina uz potrošnju električne energije od 14 do 20 kWh/100 km, ovisno o uvjetima vožnje. Oni koji imaju mogućnost punjenja kod kuće su na velikoj dobiti. Kada sustav radi samo na benzin, Terramar se ponaša kao izvrsno podešen standardni benzinac s motorom 1.5 TSI od 150 KS. U tom slučaju performanse su solidne, a potrošnja umjerena: na otvorenoj cesti troši 6 litara, na autocesti 7,4 litre, a u gradu oko 8,4 litre na 100 km.

image

Cupra Terramar test

Prosječna potrošnja od oko 7,5 litara nije puno viša od snagom usporedivog dizel motora 2.0 TDI. Ako se redovito koristi i električni pogon, potrošnja pada na 5 do 6 litara, a može biti i manje ovisno o stilu vožnje.

Ako pogledamo iz pozicije vozača, hibridni Terramar se ističe kao najbolji model ove klase unutar Volkswagen koncerna. U skladu sa sportskim karakterom brenda Cupra, ovjes je podešen nešto tvrđe, ali ne toliko da narušava udobnost, pri čemu je podvozje za centimetar niže, trag kotača je širi, a karoserija niža od VW Tiguanove.

image

Cupra Terramar test

Rezultat je minimalno naginjanje u zavojima, preciznije upravljanje i općenito sportskiji osjećaj za volanom. Unatoč veličini i masi koja se osjeti pri žustrijem tempu u zavojima i pri kočenju, Terramar je jedan od onih SUV-ova u kojima možete zaboraviti koliko visoko sjedite...

1.5 E-HYBRID

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski 150 KS,

4 cilindra + baterija 19,7 kWh

+ elektromotor 116 KS

Obujam 1498 ccm

Ukupna snaga 150 kW (204 KS)

na 5000/min

Ukupni moment 350 Nm na 1500/min

Pogon prednji

Mjenjač automatski DSG, 6 brzina

Dimenzije 452 x 187 x 159 cm

Osovinski razmak 268 cm

Prtljažnik 450 litara

Gume 255/40 R 20, Hankook

Masa 1940 kg

Brzina 205 km/h

0-100 km/h 8,3 sekundi

Potrošnja 5,5 l/100 km

Cijena 47.390 eura

S doplatama 51.670 eura

SERIJSKA OPREMA - alu naplaci 18” • LED svjetla • senzori + kamera • sportski ovjes • sportska prednja sjedala • grijanje kožnog volana • 3-zonska klima • digitalni instrumenti 10,25” • multimedija 12,9” • el. paket • paket sigurnosnih asistenata • keyless • kabel za punjenje Mode 2...

DOPLATE TESTNOG MODELA - metalik bijela boja • alu naplaci 20” • paket Moon Light • Paket Intelligent Drive • kabel za punjenje Mode 3... Ukupno 4280 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. studeni 2025 16:51