Nakon Renaultove Četvorke i Petice, još jedno veliko ime iz devedesetih vratilo se na tržište - Opel Frontera. Kad se pojavila u studenome 1991., bio je to Opelov odgovor na sve popularnije terence japanskih proizvođača Toyote, Suzukija, Honde, Mitsubishija i Nissana, a u stvari prerušeni Isuzu MU.
S dugim osovinskim razmakom i peterim vratima kao Frontera, a s kratkim i trojim vratima Frontera Sport. Druga generacija pojavila se 1998. i proizvodila se sve do 2002., kad ju je naslijedila Antara. Vratila se početkom godine, ali ne kao terenac nego SUV s peterim vratima, i to broj manji - dug 4,38 metara. I nema, dakako, više nikakve veze s Isuzuom, već s Fiat Grande Pandom i Citroënom C3 Aircross iz matičnog koncerna Stellantis.
Ništa neobično. Jer, lani je gotovo svaki treći automobil prodan na našem tržištu - njih čak 19.109 - pripadao najpopularnijem razredu B-SUV, a igru su vodili Volkswagen T-Cross, Suzuki Vitara i Dacia Duster. Crossland, kojeg je naslijedila Frontera, nije bio ni u Top 20. Loše s obzirom da je Opel na našem tržištu jedan od omiljenih proizvođača s udjelom od čak 6,3 posto, najvećim u Europi.
Osim imena, međutim, nova Frontera nema gotovo nikakvih dodirnih točaka s originalom iz 1991., jer na prvu generaciju podsjećaju samo doplatni bijeli čelični naplatci od 16 cola. No, zato nije teško prepoznati srodstvo s Citroënom C3 Aircrossom. Proporcije su identične, ali i brojni detalji poput upadljivog stražnjeg nosača krova ili plastičnih rubova blatobrana. Sprijeda i straga, međutim, Frontera je u svemu nalik novoj generaciji Opela - Grandlandu, Mokki...
U prvom redu zahvaljujući prepoznatljivoj crnoj masci hladnjaka s ugrađenim diodnim svjetlima, tzv. Vizoru, ali i stražnjem kraju s diodnim svjetlima i nazivom modela Frontera. Sve u svemu, moderan automobil koji se i izgledom može nositi s najljepšim primjercima u klasi - Dacijom Duster, VW T-Crossom i Toyotom Yaris Cross.
Isto vrijedi i za unutrašnjost s novim upravljačem, ventilacijskim otvorima s kraja na kraj, novim sjedalima i dvostrukim zaslonom od čak 50,8 centimetara - lijevo lako čitljivom i informacijama ne pretrpanom instrumentnom pločom, a desno na dodir osjetljivim središnjim zaslonom u čijim se plitkim izbornicima nije teško snaći ni nakon dan-dva za upravljačem Frontere. Opel to zove Pure Panel.
Nijemci, srećom, nisu škrtarili, pa se ventilacijom još uvijek rukuje standardnim, a ne virtualnim prekidačima, što je puno jednostavnije u vožnji. Škrtarenja, također, nije bilo ni na opremi, pa njemački SUV dolazi s bežičnim punjačem telefona i podrškom za Apple CarPlay i Android Auto te novom generacijom sjedala s utisnutim središnjim dijelom kao na biciklima, što smanjuje opterećenje na trtičnu kost i manje umara na duljim putovanjima. Jeftinije je to izdanje nagrađivanih Opelovih ergonomskih sjedala AGR (Akcija za zdrava leđa).
Premda je Frontera jedan od povoljnijih predstavnika klase B-SUV, čije cijene kreću od 22.990 eura, u unutrašnjosti uopće nemate jeftin osjećaj. U prvom redu zahvaljujući brojnim detaljima od srebrne plastike, koja je konačno iz upotrebe istisnula za održavanje problematični klavirski lak, ali i dijelovima presvučenima na dodir ugodnom tkaninom. Jedine kritike idu na račun presporih reakcija ručice mjenjača, ali i presitnih prekidača za parkiranje (P) i elektroničko zaključavanje stupnja prijenosa (L).
Kritika, međutim, sasvim sigurno neće biti na račun prostora Frontere. S duljinom od 4,38 metara na pola puta je između Mokke (4,15 metara) i Grandlanda (4,65 metara), ali i centimetar i pol kraća od bratskog C3 Aircrossa. Stoga ne čudi što je jedan od prostranijih predstavnika klase B-SUV, a uz doplatu od 1000 eura nudi i 7 sjedala.
Sprijeda za upravljačem ugodno sjede dvometraši, a straga ima dovoljno mjesta za glave, jer je krov na 163 centimetra. Tijesno, također, nije ni za koljena zahvaljujući za B-SUV raskošnom osovinskom razmaku od 2,67 metara, kao ni u prtljažniku od 460 litara, samo šest litara manje od najprostranije Dacije Duster (466 litara). S preklopljenim naslonima stražnje klupe čak se penje na 1600 litara. Na dva dodatna sjedala u prtljažniku, doduše, ugodno će biti samo djeci, ali poslužit će u nuždi. Sedam sjedala za taj novac nude još samo bratski Citroën C3 Aircross i Dacia Jogger.
Frontera se kotrlja na Stellantisovoj platformi Smart Car, kao i Citroën C3/ë-C3 i C3 Aircross te Fiat Grande Panda, što znači da kupci mogu birati između benzinskog (110 i 145 KS) ili električnog (113 KS). Benzinski je, dakako, već dobro poznati 1,2-litreni trocilindraš s turbopunjačem i u mjenjač s dvije spojke ugrađenim elektromotorom i u osnovnoj izvedbi razvija 110 KS, a u snažnijoj 145 KS.
Elektromotor od 28 KS i 55 Nm, koji energiju crpi iz litij-ionske baterije od 0,9 kWh, pritom pomaže u manevriranju na parkiralištu ili u garaži, kretanju sa semafora i - štednji. I to prilično uvjerljivo, pogotovo na otvorenoj cesti, gdje si Frontera 1.2 Hybrid svakih stotinu kilometara priušti svega 5,6 litara, a i u gradu se zadovoljava s više nego prihvatljivih 6,3 litre. Jedino na autocesti, gdje i nema pretjerane koristi od hibridnog pogona, raste na još uvijek skromnih 7,4 litre, što znači da s jednim spremnikom prevali priličnih 600 kilometara.
I to vrlo živahno. Trocilindraš s turbopunjačem, naime, lijepo povuče već iz niskih okretaja, što i ne čudi budući da priličnih 230 Nm razvija već pri 1750 okretaja, najugodnije se osjeća u srednjem području između 2000 i 3500 okretaja, a bez daha ostaje samo u visokim okretajima iznad 5500 okretaja. Do stotke stiže za kratkih 9 sekundi, pri čemu ključnu ulogu igra gusto stupnjevani mjenjač s dvije spojke i šest stupnjeva prijenosa, pa se u gradu osjeća kao kod kuće. Pritom je i čudesno udoban, što je u prvom redu posljedica mudro odabrane dimenzije guma 215/60 R17.
Visokoprofilna guma, naime, upija većinu udaraca s ceste, a ostatak sjajno riješi prilično čvrst ovjes, pa se u unutrašnjost ne probijaju ni udarne rupe ni ležeći policajci. Nevjerojatno! Pritom ne zazire ni od otvorene ceste, jer se ne naginje pretjerano u zavojima, niti posrće preko prednje osovine, a ne nedostaje osjećaja na upravljaču. Manjka mu jedino snage, pogotovo na bržim dionicama D-1 s ograničenjem 90 ili 100 km/h. Osmijeh se, međutim, na lice vraća na autocesti, gdje Opelov SUV stiže do i više nego pristojnih 190 km/h.
Za pošteno opremljenu Fronteru 1.2 Hybrid sa 145 KS i automatskim mjenjačem Opel traži prihvatljivih 23.990 eura, a za još jedan euro na akciji možete dobiti i paket Tech Edition, koji sadrži još i navigaciju, stražnju kameru, središnji naslon za ruke, umjetnom kožom presvučen upravljač i bežični punjač.
Osam godina jamstva ili 150.000 kilometara dolazi besplatno, a uz doplatu od 575 eura produljuje se na čak 10 godina ili 200.000 kilometara. Jeftiniji od Frontere su samo bratski Citroën C3 Aircross (136 KS) i još malo veća, ali slabija Dacia Duster (130 KS) te osjetno slabiji MG ZS (115 KS). Samo tristotinjak eura, međutim, skuplji je već šest godina star, ali na našem tržištu najprodavaniji VW T-Cross 1.5 TSI sa 150 KS.
Ukratko
Premda ničim ne podsjeća na original s početka devedesetih, Frontera je skladan automobil u čijim proporcijama nije teško prepoznati bratski Citroën C3 Aircross. Sa 4,38 metra, samo je Dacia Duster dulja u klasi B-SUV
Pod poklopcem snažnijeg od dva benzinca (110 i 145 KS) krije se već od ranije poznata Stellantisova kombinacija 1,2-litrenog turbotrocilindraša i u mjenjač s dvije spojke ugrađenog elektromotora od 28 KS. Sasvim lijepo pokreće 1,3 tone težak peterosjed
Nova generacija sjedala s utisnutim središnjim dijelom kao na biciklima trebala bi manje umarati na duljim putovanjima, jer ne pritišću trtičnu kost. S jednim punjenjem na autocesti prevali lijepih 600 kilometara
Prtljažnik je sa 460 litara u osnovnom položaju i 1600 litara s preklopljenim naslonom stražnje klupe jedan od najvećih, a baterija je smještena ispod nogu putnika na stražnjoj klupi
Tehnički podaci
Frontera 1.2 Hybrid
Motor
Vrsta turbobenzinski, 3 cilindra + e-motor
Obujam 1199 ccm
Snaga 107 kW/145 KS pri 5500 o/min
Okr. moment 230 Nm pri 1750 o/min
Elektromotor 28 KS/55 Nm
Baterija litij-ionska, 0,9 kWh
Podvozje
Pogon prednji
Mjenjač s dvije spojke (eDCT)
Ovjes sprijeda MacPherson, straga torzijska osovina
Kočnice vent. disk/disk
Gume 215/60 R17, Bridgestone Turanza
Karoserija
Dimenzije 439 x 185 x 164 cm
Osovinski razmak 267 cm
Prtljažnik 460-1600 litara
Težina 1344/486 kg
Ostalo
Jamstvo 8 godina/150.000 km
EuroNCAP nije testiran
Proizvodnja Trnava, Slovačka
Mjerenja
Brzina 190 km/h
0-60 km/h 4,2 sekunde
0-80 km/h 7,5 sekundi
0-100 km/h 9 sekundi
0-130 km/h 16,3 sekunde
60-100 km/h 6,4 sekunde
80-120 km/h 7,6 sekundi
Kočenje (100 km/h) 36,8 metara
Potrošnja i doseg
Grad 6,3 l/100 km
Otvorena cesta 5,6 l/100 km
Autocesta 7,4 l/100 km
Prosjek 6,4 l/100 km
Doseg 690 km
Cijena 25.990 eura
S doplatama 26.481 eura
Serijska oprema (GS)
Aut. dvozonska klima • diodna svjetla • el. podesivi, grijani i sklopivi vanjski retrovizori • višenamjenski upravljač • tempomat • senzori za parkiranje sprijeda i straga + kamera za vožnju unatrag • središnji naslon za ruke • zatamnjena stakla • crni krov • maglenke • daljinsko zaključavanje • aut. kočenje u nuždi • aut. zadržavanje prometnog traka • upozorenje na umor...
Doplate
metalik boja • grijana sjedala, upravljač i vjetrobran * krovni nosači
S doplatama 26.481 eura
Svi modeli
Frontera 1.2 (110 KS) 22.990 eura
Frontera 1.2 (145 KS) 23.990 eura
Frontera Electric (113 KS) 27.990 eura
Konkurencija
MG ZS 1.5 (115 KS) 20.990 eura
Dacia Duster (130 KS) 23.100 eura
Citroën C3 Aircross (136 KS) 23.500 eura
Opel Frontera 1.2 (145 KS) 23.990 eura
VW T-Cross 1.5 TSI (150 KS) 24.317 eura
Ford Puma 1.0 (155 KS) 24.130 eura
Škoda Kamiq 1.5 TSI (150 KS) 26.167 eura
Hyundai Kona 1.6 T-GDI (138 KS) 27.890 eura
Nissan Juke 1.6 Hybrid (143 KS) 29.038 eura
Peugeot 2008 (145 KS) 29.132 eura
Toyota Yaris Cross 1.5 (130 KS) 29.255 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....