Audi je od 2008., dakle prije 16 godina, krenuo s proizvodnjom popularnog SUV-a. Tri generacije rastegnute su na 16 godina, uz blagi redizajn druge koji je uslijedio 2021. godine. Veseli činjenica da ni u novoj generaciji, iako pritisnut sve strožim normama, Audi nije odustao od dizelaša pod prednjim poklopcem. Radi se o dvolitrenom TDI motoru sa 204 KS i velikih 400 Nm okretnog momenta, s kojim surađuje izvrsni sedamstupanjski S tronic automatski mjenjač. Uz hibridni sustav, optimalan pogon za gutanje kilometara.
Kada smo se već dotaknuli pogona, da odmah spomenemo neke brojke. Ubrzanje do 100 km/h za 7,4 sekunde, odnosno 226 km/h maksimalne brzine, respektabilni su podaci za SUV mase gotovo dvije tone. Naš je testni model bio dodatno opremljen brojnim doplatama (plus 37.435 eura na početnu cijenu), pa je za očekivati da je ta masa i veća. Uz sve to, prosječna potrošnja od svega 6,6 litara na našem testu također je više nego pohvalna.
Na autocesti će Q5 tražiti ipak nešto više (7,7 l/100 km), no ni od toga vas neće zaboljeti glava. Pogotovo kada shvatite da cestom krstarite na zračnom ovjesu (jedna od doplata: 2396 eura) s podesivim amortizerima. Uglađenost i udobnost tada su podignute na višu razinu, baš kako i priliči velikom putnom SUV-u. Spomenuti valja i odličnu zvučnu izolaciju, što dakako pridonosi udobnosti na dužim putovanjima.
Brundavi TDI do 2400/min gotovo da i ne čujete, da bi se on opet nježno i resko javio pri višim okretajima. Svi su modeli nove generacije potpomognuti elektronikom u vidu MHEV Plus tehnologije. Radi se o 24 KS snažnom elektromotoru koji pomaže onom glavnom TDI dizelašu. To se ponajviše osjeti pri nižim okretajima, kada masivnom Audiju ponestane daha, tada uskače elektromotor koji pomaže da ubrzanja budu fluidnija.
Uz to, Q5 može voziti isključivo električno, ali pri kretanju i nižim brzinama. MHEV sustav pomaže pri regeneraciji baterije kapaciteta 1,7 kWh, gdje sudjeluje pri kočenju. Sve u svemu, vrlo usklađen hibridni sustav koji pridonosi niskoj potrošnji i elegantnoj vožnji.
Interijer Audija potpuno je novodizajniran, baš kao i u njegovom limuzinskom bratu (Audi A5), koji je također nedavno predstavljen u svojoj trećoj generaciji. Moderne značajke i poboljšan MMI infotainment (ekran: 14,5 inča) glavne su novosti u kabini novog SUV-a iz Ingolstadta. Multimedijom se sada služi intuitivnije, softver je responzivniji, a visoka rezolucija triju ekrana (doplata za onaj ispred suvozača veličine 10,9 inča iznosi 8895 eura) je nešto što zaokružuje ukupan dojam. Mišljenja smo da je suvozačev zaslon u ovakvoj konfiguraciji potpuno nepotreban.
Opcija S-line u testiranom Audiju nudila nam je odlična sjedala (2013 eura) koja nude optimalnu kombinaciju držanja tijela i udobnosti, a presvučena su finom kožom te tkaninom s mikrovlaknima. Ona su, naravno, i električno pokretana te grijana. Cijenu u nebesa diže i panoramski krov (1821 euro), u kojem će neki uživati u gledanju u nebo i zvijezde, dok će druge zasmetati što oduzima nešto prostora za glave putnika.
Najveća zamjerka Audiju ide na račun jeftinije plastike u nekim dijelovima interijera; ona bi trebala biti kvalitetnija u premium SUV-u visoke cijene. Dojma smo da su stvari kod konkurencije ipak ponešto bolje. Također, vozilo ovih dimenzija možda bi trebalo imati raskošniji prtljažnik (520 litara). Neki karavani slične dužine lako premašuju Audija za čak 100 litara. S druge strane, na stražnjoj klupi će se udobno smjestiti i putnici viši od 185 cm. Klizna klupa te podešavanje nagiba naslona dodatno podižu udobnost straga. Ne morate brinuti ni da će vam se kao putniku isprazniti baterija pametnog telefona. Audi je straga smjestio dva dodatna USB-C priključka.
Brojne doplate pogurale su cijenu testnog primjerka do gotovo 100 tisuća eura. Previše, ali ako krenete od početnog modela pa izaberete tek pokoji nužni dio s police dodatne opreme, Audi Q5 može biti vaš uz razumnu cijenu.
Cijena (početni model): 60.252 eura
Cijena (testirani model): 97.687 eura
Q5 TDI QUATTRO
tehnički podaci
Motor: turbodizelski, 4 cilindra,
blagohibridni 48V (Li-Ion LFP)
Obujam: 1984 ccm
Snaga: 150 kW/204 KS na 3800/min
Moment: 400 Nm na 1750/min
Pogon: 4x4 (quattro)
Mjenjač: S-tronic, 7 brzina, 2 spojke
Ovjes: 5-vezni multilink sprijeda i straga
Kočnice: ventilirani diskovi 360/330 mm
Gume (testni): 225/45 R 20, Pirelli P Zero
Dimenzije: 472 x 190 x 164 cm
Osovinski razmak: 283 cm
Prtljažnik: 520 litara
Spremnik goriva: 65 litara
Masa/nosivost (testni): 2200/395 kg
Najveća brzina: 226 km/h
0-100 km/h: 7,4 sekunde
Prosječna potrošnja (WLTP): 6,5 l/100 km
Najveća brzina: 224 km/h
0-100 km/h: 7,8 sekundi
Kočenje 100-0 km/h: 35,2 m
Potrošnja: 6,9 l/100 km
Krug okretanja: 11,9 m
Proizvodnja: San Jose Chiapa (Meksiko)
Jamstvo: 6 god./150.000 km
SERIJSKA OPREMA - alu felge 18” • parkirni senzori • LED svjetla • virtualni kokpit 11,9” • infotainment s 3D navigacijom 14,5” • automatska klima • puni električni i sigurnosni paketi • grijanje prednjih sportskih sjedala • 4 x USB • profili rada • dekorativni detalji • sportski ovjes...
DOPLATE TESTNOG MODELA - metalik • alu felge 20” • stakleni krov • paket Black optik • paketi S-Line • paket Sport • tehnološki paket Pro • zračni ovjes te još deseci manjih dodataka... • Ukupno 38.507 eura
Konkurenti
Alfa Romeo Stelvio 2.2 Multijet AWD (210 KS): 59.200 eura
BMW X3 2.0d xDrive (197 KS): 63.337 eura
Mercedes GLC 220d 4matic (197 KS): 72.917 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....