video, foto

Testirali smo najpopularniji Mercedes na svijetu: Novom GLC SUV-u dizelaš i dalje sjajno pristaje

Osim više prostora u kabini prtljažnik novog Mercedesovog SUV-a ima 600 litara, a unutrašnjost je očekivano preseljena iz C-klase

Test Mercedes GLC220d 4matic

 Darko Tomaš/CROPIX

Ako se osvrnete oko sebe shvatit ćete da autoindustrija golemim koracima hita prema općoj elektrifikaciji. Doista, električnih je modela nekoliko posljednjih godina na tržištu sve više. Kako kod većine proizvođača, tako i kod Mercedesa. Lista električnih modela iz Stuttgarta je pritom poduža - tu su modeli EQA, EQB, EQC, EQE, EQS, limuzine, SUV-ovi, samo recite...

Međutim, živimo danas, pa ako još niste spremni za elektrifikaciju, nema problema, kod Mercedesa je izbor modela s pogonom na dizel ili benzin također još uvijek velik. Štoviše, Mercedes je prije tjedan dana predstavio potpuno novu E-klasu koju pogone benzin i dizel. Istina, svi su motori elektrificirani, no još uvijek nisu u potpunosti strujni.

image

Test Mercedes GLC220d 4matic

Darko Tomaš/CROPIX

Mi smo testirali posljednji novitet marke, na našem tržištu s kraja prošle godine, a to je potpuno novi premium SUV srednje klase Mercedes GLC. Podsjetimo, premda su tu manji GLA i veći GLE, riječ je za marku iz Stuttgarta o najvažnijem modelu u gami na koji globalno otpada čak 30 posto ukupne prodaje, ili u brojkama - 2,6 milijuna kupaca.

Po pitanju pogona kod novog GLC modela su svi motori 4-cilindarski benzinci i dizelaši te dolaze s 48 voltnom mild-hibridnom tehnologijom i isključivo s 4Matic pogonom na sve kotače, a mjenjač je uvijek automatski 9G-Tronic. Osim mild- hibrida u ponudi su i moćne dvije plug--in hibridne varijante. Dakle ima se što za birati...

image

Test Mercedes GLC220d 4matic

Darko Tomaš/CROPIX

Generalno, novi GLC kodne oznake X254 kakav smo testirali oslanja se na arhitekturu platforme MRA2 aktualne C-Klase od koje posuđuje i stil.

SUV iz Stuttgarta tako sada u trećoj generaciji sada dolazi s uskim prednjim svjetlima i prepoznatljivim otvorima u odbojniku, kao i prepoznatljivim stražnjim svjetlima koje najviše podsjećaju upravo na C-Klasu. Dimenzijama u odnosu na prethodni model narastao u svim smjerovima: dug je 4710 mm (+60 mm), širok 1890 mm i visok 1640 mm, dok razmak između osovina iznosi izdašnih 2888 mm (+16 mm).

Osim više prostora u kabini veći je i prtljažnik nego kod prethodnika (600 litara), a unutrašnjost je očekivano gotovo pa preseljena iz C-klase.

image

Test Mercedes GLC220d 4matic

Darko Tomaš/CROPIX

Ambijent i izgled kokpita s velikim središnjim 11,9 inčnim uspravnim zaslonom multimedije i onim 12,3 inčnim ispred vozača djeluju moderno i u trendu, a MBUX sustav najnovije generacije ponovo postavlja standarde, bilo po pitanju ergonomije, po intuitivnom korištenju ili glasovnim kontrolama te sada u off-road modu prikazuje i podatke važne za vožnju po terenu – kompas, bočni i uzdužni nagib, raspodjelu okretnog momenta, tlak u gumama.

Vratimo se na pogon: unatoč elektrificiranim benzincima i plug-in hibridima, najviše zanimanja i dalje postoji za poznatim 2,0-litrenim dizelašem GLC 220 d s dva turbopunjača promjenjive geometrije od 197 KS.

image

Test Mercedes GLC220d 4matic

Darko Tomaš/CROPIX

Dizelski OM 654 M je dotjeran za ovu priliku te je dobio osjetno viši tlak ubrizgavanja (2700 umjesto 2500 bara), novu radilicu i dulji hod klipova (94,3 umjesto 92,3 mm), što je rezultiralo većim obujmom (1993 umjesto prijašnjih 1950 ccm). Tu je i elektropokretač-generator za dodatnih 23 KS.

U vožnji tako ovakav GLC bez oklijevanja povuče već pri 1600 okretaja i sve do 4000 suvereno pokreće SUV težak dvije tone. Sprint do stotke traje 8 sekundi, a na autocesti ovakav GLC može doseći do 220 km/h.

Vožnju pritom agilnijom čini 440 Nm dostupnih već od 1800/min, ali i elektropokretač-generator s dodatnih 200 Nm. Ovdje treba spomenuti izvrsnu suradnju s 9-stupanjskim automatskim mjenjačem bez trzaja ili oklijevanja kod promjena.

S obzirom na sve, čak je i prosječna potrošnja od 7 litara zadovoljavajuća, litru manje troši na otvorenom, a oko 8 litara isključivo u gradu. Uglavnom, u nekom normalnom tempu možete voziti gotovo 850 kilometara bez dolijevanja dizela.

Praktično, već od kretanja tihi rad motora bez brundanja ili podrhtavanja upućuje na to koliko u Mercedesu pridaju pažnje komforu i izolaciji kabine putnika za što većom ugodom vožnje.

image

Test Mercedes GLC220d 4matic

Darko Tomaš/CROPIX

Testni je primjerak doduše imao doplatni zračni ovjes umjesto standardnih čeličnih opruga što je vožnju podiglo na razinu više, pa je čak i na 20 colnim naplacima bio udoban. Sa zračnim ovjesom GLC se više se ne naginje toliko u zavojima, gdje je od koristi i pogon na sva četiri kotača 4Matic, već dugo ostaje neutralan i nije više nervozan u reakcijama.

Upravljač pritom postaje osjetno izravniji nakon što prijeđe kut od 45 stupnjeva. Osjeti se: u vožnji se stražnji kotači iznad 60 km/h zakreću za do 4,5 stupnjeva u istom smjeru kao i prednji, a ispod te brzine u suprotnom kako bi mu osigurali lakše manevriranje na tijesnim parkiralištima: krug okretanja tako je smanjen sa 11,8 na 11 metara. na 11 metara.

image

Test Mercedes GLC220d 4matic

Darko Tomaš/CROPIX

Može i van asfalta: s doplatnim off-road paketom zračni ovjes testni GLC podiže 5 cm dodatno od tla, a tu je i zaštita donjeg postroja.

Sve skupa zvuči sjajno, međutim, novi GLC je sve samo ne jeftin, a posebno ne s doplatama poput testnog primjerka. Osnovna cijena za 220d model iznosi 69.500 eura (početni benzinski GLC 200 s 204 KS nešto je povoljniji i stoji 67.470 eura), međutim testni je model stigao u posebno reprezentativnom izdanju gdje na doplate otpada čak trećina cijene.

A njih nije malo: AMG Line izgled eksterijera stoji 3900 eura, posebna kožna unutrašnjost "Sienna" dodatnih 2800 eura, Driving Assistance paket Plus i zračni ovjes s upravljivom stražnjom osovinom stoje 5300 eura, a tu je i premium plus paket tehničkih i luksuznih značajki od 6600 eura. Kad pribrojimo AMG 20-colne alu naplatke s niskoprofilnim gumama dimenzija 255/45 te off-road zaštitu podvozja uz prednju kameru ne čudi da se cijena testnog primjerka popela na čak 109.180 eura do registracije.

image

Test Mercedes GLC220d 4matic

Darko Tomaš/CROPIX

tehnički podaci

GLC 220 d 4Matic

Motor turbodizelski + elektropokretač-generator (23 KS i 200 Nm)

Cilindri/obujam4/1993 ccm

Snaga145 kW/197 KS pri 3600 o/min

Okr. moment440 Nm pri 1800-2800 o/mi

Pogonna sva četiri kotača

Mjenjačautomatski, 9 stupnjeva

Ovjes sprijeda poprečna ramena, straga multilink

Kočnice sprijeda ventilirani disk, straga disk

Gume sprijeda 255/45 R20, straga 285/40 R20, Conti EcoContact6

Dimenzije472 x 189 x 164 cm

Osovinski razmak289 cm

Prtljažnik620 do 1640 litara

Spremnik goriva62 litre

Težina2000 kg

Krug okretanja11,0 metara

Jamstvo2 godine

EuroNCAP5 zvjezdica

ProizvodnjaNjemačka

Najveća brzina219 km/h

0-100 km/h8,0 sekundi

80-120 km/h7,6 sekundi

Kočenje (100 km/h)37,8 metara

Prosječno7,4 l/100 km

Doseg840 km

SERIJSKA OPREMA - Aut. dvozonska klima • stakleni panoramski krov • el. podesivi i sklopivi retrovizori • el. podesiva i grijana prednja sjedala s memorijom • radarski tempomat • zadržavanje u voznom traku • head-up zaslon • autopilot u gužvama • grijani upravljač • sportska sjedala • el. otvaranje prtljažnika • pametni ključ • bežični punjač za telefon • navigacija pomoć pri parkiranju + kamera (360)...

DOPLATE - Metalik boja • digitalna svjetla • zaštita donjeg dijela vozila (off-road) • detalji od drva i koža (sienna) • grijana stražnja klupa • stabilizacija prikolice (ESP) • aluminijski pragovi • zračni ovjes • dodatni priključci (USB) • hi-fi sustav (Burmester) • upravljanje na sva četiri kotača • proširena stvarnost (navigacija) • karoserija, unutrašnjost i naplaci AMG (20 cola)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 13:51