spašava PDV

Testirali smo Volkswagen Caddy Style TDI: Za one kojima nikad nije dovoljno prostora i komfora

Putnički dostavnjak zahvaljujući fiksnoj pregradi ima N1 homologaciju koja omogućuje povrat cijelog pretporeza

VW Caddy, test

 Željko Puhovski/CROPIX

Takozvana MPV vozila poput Berlinga ili Caddyja bila su prilično popularna prije dvadesetak godina, no probojem SUV-ova izgubila su ogroman dio tržišta, barem kada su u pitanju putničke verzije. Izuzetno su praktična, no izgled im nikada nije bio neki adut, a on je, moramo priznati, jedan od važnijih faktora odabira kod kupaca.

Novi putnički Volkswagen Caddy također nije"neki ljepotan", no oni koji traže izuzetno prostran i praktičan auto trebali bi malo razmisliti koliko im je izgled uopće važan. Ako nije previše, ovaj automobil ima dosta prednosti u odnosu na SUV-ove, pogotovo ako imate relativno veliku obitelj ili ga želite koristiti kao obiteljski i poslovni automobil u jednom.

image

VW Caddy, test

Željko Puhovski/CROPIX

U izvedbi Style s pregradom između drugog reda sjedala i prtljažnika Caddy je idealna kombinacija između vozila za posao i vozila za obitelj. Metalna pregrada mu omogućuje svrstavanje u N1 Kategoriju automobila, što u prijevodu znači stopostotni odbitak PDV-a.

Vanjski izgled Caddyja nećemo previše komentirati. Već smo ustvrdili da nije ljepotan, jer uz ovakav oblik ni ne može biti. U ovoj klasi to nije moguće. Kakvim god se trikovima dizajneri poslužili. Unutarnje uređenje dobro je poznato iz Golfa kojem uvelike nalikuje i od kojeg je ovaj automobil posudio platformu, dio mehanike i mnoge druge detalje.

image

VW Caddy, test

Željko Puhovski/CROPIX

Realno, Caddy je najbolje izrađen automobil u klasi, s dosta kvalitetnih materijala i dobrom završnom opremom. Dosta se pažnje posvetilo i "luksuznim" detaljima. Instrumenti su digitalni i među najboljima na čitavom tržištu automobila do 50.000 eura (ne samo u klasi) zbog svoje prilagodljivosti, čitljivosti i preglednosti. Tu je i infotainment iz Golfa, a iz istog auta preuzeta je minijaturna ručica za upravljanje automatskim mjenjačem. Oprema je prilično bogata i ništa ne nedostaje.

Što se prostranosti tiče, ovdje Caddy najbolje pokazuje zašto je bolji od SUV-ova. Uz ovakav oblik auta prostor se da vrhunski iskoristiti pa se Caddy hvali s ogromnim prtljažnikom od 635 litara kojeg je moguće preklapanjem sjedala povećati na čak 2140 litara. Na stražnjim sjedalima ima dovoljno mjesta i za dvometraše. Zgodan detalj straga su i praktični preklopni stolići.

image

VW Caddy, test

Željko Puhovski/CROPIX

Za pogon je zadužen najlogičniji izbor za ovakav tip auta, "dobri stari" TDI. On razvija 122 KS, što se na prvu čini kao dosta malo za automobil težak više od 1,7 tona, no kada razmislimo koja je namjena Caddyja snaga se čini idealno odmjerenom. Kupci ovog auta sigurno ne razmišljaju previše o jurnjavi zavojima i "obaranju brzinskih rekorda" na autocesti. Veliki okretni moment od 320 Nm u praksi će vas čak i zavarati da je auto osjetno snažniji. Elastičnost motora je na vrlo visokoj razini i u svakodnevnom korištenju sve to bit će i više nego dovoljno vlasniku, bilo da se vozi po gradu ili putuje negdje dalje.

DSG automatski mjenjač također radi "tradicionalno dobro". Izmjene između brzina su gotovo neprimjetne ako se volite nježno i prilično brze ako jako stišćete gas. I u pogledu brzine rada i u pogledu komfora ovaj mjenjač je još uvijek u vrhu "svoje klase".

image

VW Caddy, test

Željko Puhovski/CROPIX

TDI motor je također prilično miran u radu i tih u kabini, što se može zahvaliti i odličnoj zvučnoj izolaciji koja je definitivno iznad prosjeka klase, otprilike ista kao i u Golfu. Pohvale i za potrošnju. Na otvorenoj cesti nije teško "uhvatiti" 5 l/100 km, a u gradu se ona rijetko penje iznad 7 l/100 km. Dovoljno za prosjek testa od 6,2 l/100 km uz prosječan stil vožnje.

image

VW Caddy, test

Željko Puhovski/CROPIX

U pogledu voznih osobina Caddy, bez sumnje, nema konkurenata u svojoj klasi. Vozi se vrlo lijepo i neutralno. U zavojima je sposobniji nego što očekujete i po tome je na razini klasičnih SUV-ova, čak i bolji od nekih... Izuzetno je udoban i vrlo se dobro nosi s lošim cestama. Uvjerljiv je i na autocestama na kojima se vidi da je ovo njemački automobil, razvijan s idejom da će na njima provesti dosta vremena i prilagođen je tome s dobrim držanjem pravca, preciznim upravljačem i jako uvjerljivim kočnicama.

image

VW Caddy, test

Željko Puhovski/CROPIX

Caddy Style bio bi idealan obiteljski automobil za one koji "kupuju razumom, a ne srcem" da tu nije jedan otežavajući faktor – cijena. Testirani automobil košta 40.888 eura s doplatama, a to je već pozamašan iznos za kojeg možete nabaviti puno impresivniji SUV kompaktne klase, na primjer vrlo dobro motoriziran i opremljen Tiguan. Iz tog razloga Caddy će kupovati oni koji zaista trebaju dodatan prostor i iskoristivost.

image

VW Caddy, test

Željko Puhovski/CROPIX

Tehnički podaci

Caddy Style 2.0 TDI DSG

Motor: turbodizelski, 1968 ccm

Snaga: 90 kW/122 KS pri 2750-4400 o/min

Moment: 320 Nm pri 1600-2500/min

Mjenjač: automatski, 7 stupnjeva

Dimenzije: 450 x 186 x 180 cm

Osovinski razmak: 276 cm

Prtljažnik: 635/2140 litara

Gume: 215/55 R17

Težina: 1723 kg

CO2 ispuh: 134-151 g/km

MJERENJA

Brzina: 186 km/h

0-100 km/h: 11,4 sekundi

Potrošnja: 6,2 l/100 km

Cijena: 37.637 eura

S doplatama 40.888 eura

OPREMA STYLE - automatska klima * alu naplaci 16 cola * LED prednja svjetla * digitalni instrumenti 10 inča * multimedija 8,25 inča * parkirni senzori * tempomat * senzori kiše i svjetla * automatsko kočenje * čitanje znakova * el. namjestivi, grijani i preklopivi retrovizori * metalik lak

DOPLATE testnog auta – alu naplatci 17 cola * metalik boja - ukupno 3251 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 17:42