auto klub u barceloni

Vozili smo električni SUV Volvo EX30: Skandinavska profinjenost, dvije snage i cijena od 40.700 eura

Uhvate li se poticaj od 9000 eura, cijena osnovne verzije pada na 31.700 eura, što bi moglo zainteresirati mnoge vozače

Volvo EX30

 Volvo
Uhvate li se poticaj od 9000 eura, cijena osnovne verzije pada na 31.700 eura, što bi moglo zainteresirati mnoge vozače

Sve masovnija utrka u naoružanju električnim pogonom zahvaća gotovo sve proizvođače, a Volvo je već prilično dugo član družine koja radikalno transformira auto industriju.

Električni XC40 Recharge bačen je na tržišnu vjetrometinu još 2020., potom je 2022. lansiran zanimljiviji C40, a ove godine nastupaju čak dva noviteta na struju. U jesen dolazi veliki novi električni XC90, a uskoro u hrvatske prodajne salone stižu prvi primjerci EX30, električnog SUV automobila gradskog formata, dužinom od 4,23 metra najmanjeg Volva u posljednjih gotovo pola stoljeća.

image

Volvo EX30

Volvo

Košta 40.700 eura i ulazi u klasu električnih verzija Jeepa Avenger (40.900 eura), Opel Mokke (37.310 eura), Hyundai Kone (39.990 eura) i Mazde MX-30 (37.370 eura). Izdvaja se koji centimetar većim dimenzijama, osjetno većom snagom i boljim performansama, ali i izgledom koji na zanimljiv način prezentira otmjenost, karakterističnu za Volvo automobile.

Vozi na modularnoj platformi specijaliziranoj za električne pogone razvijenoj u partnerstvu s kineskim Geelyjem, većinskim vlasnikom švedske tvrtke, a istu koriste električni Smart #1 i Zeekr X, modeli također pod patronatom Geelyja.

image

Volvo EX30

Volvo

Globalistička je to neminovnost novog doba, u koju se uklapa i jednak pogonski sustav. Osnovna verzija koristi litij-željezno-fosfatnu bateriju (LFP) kapaciteta 49 kWh (brutto 51 kWh) dosega 344 kilometra i elektromotor od 272 KS i 343 Nm, srednja Extended Range varijanta ima jaču, litij-nikl-mangansko-kobaltnu (LNMC) kapaciteta 69 kWh (brutto 71 kWh) s povećanim dosegom od 476 kilometara i elektromotor jednakih mogućnosti, dok se u top verziju Performance ugrađuje baterija kao u srednjoj verziji, ali povezana s dva elektromotora koji ispaljuju 428 KS i 548 Nm, uz doseg 450 kilometara.

image

Volvo EX30

Volvo

Prve dvije varijante imaju stražnji pogon, najsnažnija se kroti uz pomoć 4x4.

Atmosfera otmjenosti, tipična za Volvo, prožima i totalno minimalistički uređenu unutrašnjost, u kojoj su fizičke tipke ostavljene samo za funkcije prozora. Sve ostalo prebačeno je na velik, 12,3-inčni visoko postavljen središnji dodirni zaslon sadržajno vrlo bogatog infotainmenta nove generacije.

Čak se i retrovizori namještaju tipkanjem po zaslonu. Ispred vozača nema apsolutno nikakvih instrumenata i malo je praznjikavo, s obziroma na to da su u sklopu središnjeg zaslona svoje mjesto našle i temeljne informacije poput brzinomjera, kilometraže, potrošnje ili dosega. Čiste linije armature ne narušava niti mini ručica izbornika, trendovski smještena iza volana.

image

Volvo EX30

Volvo

Tvrde plastične površine, uključivo i na čitavoj armaturi, premda su fenomenalno obrađene i s grafički ponegdje zanimljivim fragmentima, u brendu premium kategorije kompromis su koji sobom donose standardi gradske klase i na koji treba pristati. Pretinca ispred suvozača nema, a mali i ne osobito velik smješten je u sredini ispod ovalnog dijela. Otvara se tipkom, također smještenom na dodirnom zaslonu.

Klasične tipke za aktiviranje električnog sklopa nema, opterećenje vozačkog sjedala registriraju senzori i samim prebačajem mjenjača u Drive poziciju Volvo je automatski spreman za pokret. I u ovom izdanju iskazuje čvrstoću, krutost i izniman osjećaj sigurnosti, tradicionalne odlike integrirane u identitet brenda, naglašene masom od 1835 do 1960 kilograma, ovisno o verziji.

image

Volvo EX30

Volvo

Težina je izvrsno izbalansirana i prikrivena, naročito u najsnažnijoj 4x4 verziji sa 428 KS, koja ima gotovo supersportske performanse. Brutalno jaka, a nečujna ubrzanja tijelo dolovno utiskuju u naslone - 50 km/h zgrabili smo za 1,7 sekundi, stotku za 3,6 sekundi. Međuubrzanja? Od 60 do 100 km/h proletjeli smo za 2 sekunde, od 80 do 120 za 2,5 sekunde. Ludo! Ubrzanjima fasciniraju i osnovna i srednja verzija (5,7 i 5,3 sekunde), a brzina je u svim varijantama limitirana na 180 km/h.

image

Volvo EX30

Volvo

Unatoč masi i snazi, najmanji električni Volvo se vozi vrlo opušteno i prilično udobno, bez izraženog osjećaja težine, ali uz dominatan dojam sigurnosti. Cijena? U okvirima klase i posebno s obzirom na kapacitete i reputaciju Volva kao preimum brenda – neočekivano povoljna. Drugim riječima, kost u grlu konkurencije.

Ukratko

Veličinom (4,23 x 1,84 x 1,55 metra) Volvo je najsličniji novoj Hyundai Koni. Karoserija je napravljena i od recikliranih sirovina - 25 posto aluminija i 17 posto čelika i vanjske plastike je obnovljeno

Modularnu Geelyjevu platformu SFA (Sustainable Experience Architecture) i dobar dio pogona Volvo dijeli s novim Smartom #1 i kineskim Zeekrom X. Sada dolazi iz Kine, a od 2025. će iz Belgije

image

Volvo EX30

Volvo

Oko 30 posto minimalističkog interijera u kojem dominira tvrda plastika i gotovo sve funkcije su sadržane u velikom 12,3-inčnom zaslonu, napravljeno je od recikliranih sirovina

Od prostora za koljena na stražnjem sjedalu ne treba očekivati previše, ali u zoni ramena i glave vrlo je komotno. Stakleni panoramski krov unosi veliku dozu prozračnosti

Na prvim vožnjama u Španjolskoj bateriju od 51 kWh punili smo snagom do 150 kW, a veću od 69 kWh snagom do 170 kW. Trajanje? U oba slučaja 26 min (do 80%)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 06:48