Prije 31 godinu, na auto salonu u Parizu Alfa Romeo je predstavio jedan od najkarizmatičnijih sportskih automobila svoga doba - model GTV, interno označen projektnim kodom 916. Bio je to coupe koji je spajao talijansku eleganciju, preciznu dinamiku i emocionalni dizajn.
GTV je bio simbol novog smjera Alfe devedesetih. Dizajniran u suradnji dizajnerskog centra Alfa Romea i legendarnog Pininfarine, automobil je već na prvi pogled odisao individualnošću. Prepoznatljiv prednji kraj s dva para okruglih svjetala, zapravo jednim setom podijeljenim otvorima na poklopcu motora, bio je provokativan i moderan, dok je niska i široka karoserija naglašavala sportski karakter. Stražnja svjetla, spojena tankom linijom koja se protezala cijelom širinom, najavila su stil koji će tek kasnije postati standard.
Dizajn nije bio samo estetska izjava. GTV je bio automobil koji se vozio kao prava Alfa. Iako je dijelio platformu s Fiat Tipom, inženjeri su je temeljito preradili. Ugrađen je složeni multilink stražnji ovjes, što je autu donijelo stabilnost i agilnost u zavojima, čak i unatoč pogonu na prednje kotače, koji je kod Alfinih purista u početku izazvao skepsu. No, prvi kilometri na zavojitim cestama brzo su utišali kritike jer GTV se držao ceste poput coupea s mnogo skupljim pedigreom.
U trenutku lansiranja 1994. nudio se s dva motora: dvolitrenim Twin Sparkom sa 150 KS i turbopunjenim 2.0 V6 s 202 KS. Kasnije su uslijedile brojne varijante, uključujući 1.8 Twin Spark sa 140 KS, 2.0 JTS s izravnim ubrizgavanjem i 165 KS te legendarne atmosferske šesterocilindraše Busso V6 od 3,0 i 3,2 litre, sa snagom do 192, 220 i 239 KS. Upravo su ti motori danas najpoželjniji među kolekcionarima, njihova mehanička glazba i elastičnost u vožnji učinili su ih jednim od najpoznatijih pogonskih simbola marke.
Godine 1995. gama se proširila kabrioletom Spider, elegantnom izvedbom koja je dijelila osnovnu tehniku, ali nije nudila jednaku torzijsku krutost. Ipak, unatoč kompromisima, Spider je ubrzo postao kultni model među ljubiteljima talijanskog stila.
Prvi redizajn stigao je 1998., s boljim materijalima u kabini i suptilnim kromiranim detaljima na maski. Veći facelift iz 2003. donio je izraženiji prednji "štit" s vodoravnim kromiranim letvicama i moderniziranim interijerom.
Tijekom proizvodnje, do 2005. godine, iz tvornice je izašlo gotovo 90.000 primjeraka GTV-a i Spidera. Samo u Italiji prodano ih je 16.967. Danas su verzije s Busso V6 motorom najtraženije i dostižu cijene iznad 30.000 eura, dok se 2.0 Twin Spark modeli mogu pronaći za manje od 10.000 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....