U autoindustriji u kojoj većina modela ima životni vijek od 5 do 10 godina, postoji posebna vrsta izdržljivih, kultnih i gotovo neuništivih vozila. Neki su postali simboli svojih država, drugi miljenici entuzijasta, ali svima je zajedničko to da su se proizvodili desetljećima, često bez velikih promjena u dizajnu ili tehnologiji.
Ovo je pregled najdugovječnijih automobila u povijesti.
10. Toyota Land Cruiser J40 (1960.–2001.) – 41 godina
Legenda među terencima, ovaj robustan model s vojnom dušom proizvodio se 41 godinu, uključujući i brazilski Bandeirante s Mercedesovim motorom. Njegova jednostavnost i izdržljivost pomogli su Toyoti da stekne reputaciju "nepoderive marke".
10. Mini (1959.–2000.) – 41 godina
Na diobi 10 mjesta s Toyotom je Izum Aleca Issigonisa. Britanski Mini revolucionirao je koncept malih automobila s prednjim pogonom. Bio je simbol šezdesetih, rally pobjednik, gradski heroj i nacionalna ikona - sve ovo u jednom.
9. Citroën 2CV (1948.–1990.) – 42 godine
Dizajniran da preveze košaru jaja preko oranice bez da se ona razbiju, 2CV je postao simbol francuske pragmatičnosti i udobnih ovjesa. Jednostavan, jeftin i simpatičan, s više od 5 milijuna proizvedenih primjeraka.
8. Lada 2101 (1970.–2015.) – 45 godina
Na bazi Fiata 124, ova legendarana Lada je postala temelj sovjetske i ruske automobilske svakodnevice. Proizvodila se pod raznim oznakama, od VAZ-2101 do 2107, a trajala je gotovo pola stoljeća.
7. Lada Niva (od 1977.) – 48 godina (još se proizvodi)
Kompaktni terenac koji je bio ispred svog vremena. Niva se i danas proizvodi s istim osnovnim oblikom, a zahvaljujući jednostavnoj konstrukciji i močnom pogonu na sve kotače, i dalje je favorit u ruralnim i ekstremnim uvjetima.
6. UAZ-469 (od 1972.) – 53 godine (još se proizvodi)
Ovaj ruski vojni terenac inspiriran Jeepom projektiran je za najgore uvjete. Dizajn se gotovo nije mijenjao, najveća promjena je zapravo bilo preimenovanje modela u Hunter 2003. godine.
5. Hindustan Ambassador (1957.–2014.) – 57 godina
Indijska verzija Morris Oxforda postala je ikona najmnogoljudnije države na svijetu. Sa samo minimalnim izmjenama, služila je desetljećima svim slojevima društva, od ministara do vozača taksija.
4. UAZ-452 (od 1965.) – 60 godina (još se proizvodi)
Ovaj mali terenski kombi u Rusiji nazivaju Buchanka, što doslovno prevedeno znači "štruca kruha". Vozilo se nije previše mijenjalo već 60 godina. I dalje ga koriste hitne službe, vojska i svi koji trebaju mobilnost tamo gdje prave ceste prestaju.
3. VW Bus T1/T2 (1950.–2013.) – 63 godine
Počeo kao Volkswagen Transporter, a u Brazilu živio kao Kombi sve do 2013. godine. Iako su T1 i T2 tehnički različiti, brazilski razvojni pravac ovih modela bio je kontinuiran i temeljen na istoj mehaničkoj i karoserijskoj osnovi, pa se ovaj model može računati kao jedna generacija.
Posljednji primjerci su imali vodeno hlađeni motor, ali osnovna silueta i mehanika bili su vjerni modelu iz 1950. godine.
2. VW Buba (1939.–2003.) – 64 godine
Dijete nacističkog projekta postalo je simbol poslijeratne obnove i globalne mobilnosti. Volkswagen Buba proizvodila se u Njemačkoj, Brazilu i Meksiku, ukupno u više od 21 milijun primjeraka.
1. Morgan 4/4 (1936.–2018.) – 82 godine
Morgan 4/4, britanski roadster ručno rađen na drvenom okviru, zadržao je retro oblik i filozofiju od 1936. sve do 2018. Lagani, klasično oblikovan dvosjed s malim motorima i mehanikom iz prošlih vremena, Morgan 4/4 je simbol vjernosti tradiciji i najdugovječniji model u povijesti automobila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....