KURIOZITETI

Kad auto promijeni marku: Sedam modela koji su zamijenili značku, ali su ostali isti

Ponekad je razlog prodaja tvrtke, ponekad spajanje, a katkad i strategija ulaska na nova tržišta...

FSO 125P

 FSO
Ponekad je razlog prodaja tvrtke, ponekad spajanje, a katkad i strategija ulaska na nova tržišta...

Automobilski brendovi troše desetljeća i milijune eura na izgradnju imidža. Zato je jasno da je svaka promjena imena ozbiljan rizik, pogotovo kad se odnosi na modele koji su već u ponudi. Ponekad je razlog prodaja tvrtke, ponekad spajanje, a katkad i čista strategija ulaska na nova tržišta. Rezultat? Automobili koji su odjednom promijenili marku, iako se ispod lima ništa nije promijenilo.

image

Simca Horizon

Pfoy/ CC BY-SA 3.0

Jedan od najpoznatijih primjera je Talbot Horizon, koji je izvorno bio proizvod tvrtke Chrysler Europe, odnosno Simca Horizon. Nakon što je Peugeot 1978. preuzeo europski ogranak Chryslera, model je od 1979. krenuo u prodaju s novim Talbotovim znakom. Ispod svega, to je bio isti auto, samo s drugim imenom.

image

Daewoo Matiz

Daewoo

Slično se dogodilo i s Daewoo Matizom. Tadašnji vlasnik Daewooa, General Motors, je 2005. odlučio u Europi sve Daewoo modele prodavati kao Chevrolete. Tadašnji vlasnici Matiza mogli su čak besplatno u ovlaštenim servisima dobiti set Chevroletovih oznaka, za brzu "amerikanizaciju" svog malog Korejca.

image

Volvo 66

Volvo

Još zanimljiviji je slučaj Volva 66, koji je zapravo krenuo život kao DAF 66. Kad je Volvo 1975. preuzeo DAF-ovu automobilsku diviziju, model je dobio dodatne sigurnosne značajke i novi logotip, no tehnika je ostala gotovo ista.

image

Autobianchi A112

Autobianchi

Autobianchi A112 također je osjetio sličnu sudbinu. Iako je Autobianchi već godinama bio u vlasništvu Fiata, tek je nakon treće modernizacije 1977. odlučeno da se izvan Italije prodaje kao Lancia A112.

image

Austin Montego

Charles01/CC BY-SA 3.0

Britanci su pak imali svoj primjer - Austin Montego. Kad je British Leyland reorganiziran i preimenovan u Rover Group, Montego nije bio dovoljno prestižan da ponese Roverovo ime. Limuzina je tako nastavila bez oznake marke, dok je karavanska verzija od 1991. do 1995. nosila oznaku Rover Estate.

image

FSO 125P

FSO

U Poljskoj, Polski Fiat 125p nastao je po licenci Fiata iz 1968., no kad je licenca istekla 1983., isti je auto nastavio živjeti kao FSO 125p, sada potpuno domaći proizvod, barem po imenu.

image

Ford Vedette

Alfvan Beem

Najstarija priča dolazi iz 1954., kad je Ford odlučio prodati svoju francusku tvornicu Simci. S njom su stigli i modeli poput Ford Vedette, koji su nakon preuzimanja jednostavno dobili Simcina obilježja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2025 04:33